تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
جانشین پلیس پیشگیری پایتخت:

۵۰ درصد سرقت‌ها در پایتخت سرقت‌های خرد هستند/ آیا سارقان منازل از طلایاب استفاده می‌کنند؟

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت گفت: ۵۰ درصد سرقت‌هایی که در تهران بزرگ انجام می‌شود در دسته سرقت‌های خرد قرار دارد.
سرقت‌در پایتخت
رویداد۲۴  سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به آخرین آمار سرقت در پایتخت اظهار کرد: در مجموعه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در تمامی سرقت‌ها از ابتدای سال تا کنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲ درصد کاهش سرقت داشته‌ایم.

وی افزود: همچنین افزایش چشمگیری در دستگیری سارقان و متخلفان و کشفیات اموال سرقتی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید:
سرقت‌های میلیاردی بازیگر از دختران پولدار
جانشین پلیس پیشگیری پایتخت گفت: ۵۰ درصد سرقت‌هایی که در پایتخت انجام می‌شوند سرقت‌های خرد هستند؛ سرقت‌هایی مثل سرقت ضبط خودرو، زاپاس و اقلام درون خودروها.

به گفته موقوفه‌ای درصد بسیاری هم از این سرقت‌ها مربوط به کم اهمیتی مردم و بی دقتی آن‌ها نسبت به مسائل انتظامی است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از سرقت‌های خرد، سرقت از منازل و سرقت به صورت جیب‌بری و موبایل قاپی و در نهایت سرقت‌های به عنف در جایگاه بعدی فراوانی سرقت‌های پایتخت قرار دارند.

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود سارقانی که از منازل سرقت می‌کنند از طلایاب استفاده می‌کنند آیا این موضوع را پلیس تأیید می‌کند یا خیر، گفت: تا الان هیچ سرقتی که توسط طلایاب از منازل انجام شده باشد در پایتخت گزارش و یا ثبت نشده است.

سرهنگ موقوفه‌ای بیان کرد: مردم باید به هشدار‌های پلیس توجه کنند و اموال خود را در معرض دید چه در خانه و چه در ماشین قرار ندهند.

وی در پایان گفت: به عنوان مثال همه ما می‌دانیم افراد طلا را در منازل در اتاق‌های خواب قرار می‌دهند و به همین دلیل وقتی سارق به منزل ورود می‌کند فوراً به اتاق خواب رفته و محل طلا را پیدا می‌کند؛ اینجاست که مردم فکر نمی‌کنند که خودشان این کوتاهی را در پنهان کردن اموالشان داشته‌اند و این موضوع را به استفاده طلایاب از سوی سارقان ربط می‌دهند.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان