تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
رئیس سازمان نوسازی مدارس:

۲۰۰ میلیارد تومان صرف جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی شد/ آیا این مدارس به طور کامل برچیده شده‌اند؟

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جمع آوری مدارس خشتی و گلی هزینه شده است.
مدارس خشتی و گلی
رویداد۲۴ مهراله رخشانی مهر  درباره مدارس خشتی و گلی اظهار داشت: جمع آوری مدارس خشتی و گلی از خرداد ۹۷ اعلام شد و از مهر ماه همان سال در فاز اجرایی قرار گرفت.

وی افزود: از مهر ماه سال ۹۷ که اعلام شد مدارس خشتی و گلی جمع‌آوری می‌شود، تاکنون هزار و ۶ کلاس درس خشتی و گلی جمع آوری شد.

به گفته رییس سازمان نوسازی مدارس، میانگین اعتباری که برای جمع آوری و جایگزینی هر کلاس درس خشتی و گلی هزینه شده، ۲۰۰ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید:
ژن‌های خوب در اولویت آموزشی/ از مدرسه لاکچری حداد عادل تا کپرهای مناطق محروم
رخشانی مهر پیشتر به ایرنا گفته بود که بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس کشور اولویت بندی شده و اولین اولویت آموزش و پرورش جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی و استان‌های دارای بیشترین مدارس از این نوع است.

استان سیستان و بلوچستان با ۱۷۴ مدرسه خشتی و گلی در بین استان‌های کشور دارای بیشترین مدارس خشتی و گلی است.

رخشانی مهر با بیان اینکه برخی از این مدارس خشتی و گلی به آموزش و پرورش تعلق ندارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی از مناطق کشور به ویژه در سیستان و بلوچستان فاقد مدرسه هستند، اشخاص منازل را به محل تحصیل دانش آموزان تبدیل کرده اند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش نمی‌تواند منازل شخصی اشخاص را تخریب کند، اما دانش آموزان درحال تحصیل در منازل خشتی و گلی به مدارس نوساز آموزش و پرورش منتقل می‌شوند و دیگر در سازه خشتی و گلی تحصیل نمی‌کنند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با بیان اینکه جشن پایان مدارس خشتی و گلی در اسفند ماه با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود، گفت: قرار بود جشن پایان مدارس خشتی و گلی ۲۴ بهمن ماه به اتفاق وزیر آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان برگزار شود، اما این مراسم با توجه به ایام دهه فجر با تاخیر در اسفند ماه صورت می‌گیرد.

رخشانی مهر خاطرنشان کرد: در جشن پایان مدارس خشت و گلی اعلام می‌کنیم که در هیچ یک از نقاط کشور مدرسه خشتی و گلی وجود ندارد، اما باید در کنار این موضوع به یاد داشته باشیم که مدارسی با سقف چوبی، مدارس سنگی و کلوخی در مناطق دیگر کشور وجود دارند که نیازمند نوسازی هستند.

وی افزود: سازمان نوسازی مدارس پس از اعلام جمع‌آوری مدارس خشتی و گل در یک برنامه ریزی مناسب برای جمع‌آوری مدارس دیگر مانند سنگی و گلی، چوبی، بلوکی و کانکسی هدف گذاری می‌کند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مدارس خشت و گلی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان