تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
گزارش رویداد ۲۴ از آخرین وضعیت مناطق درگیر برف:

قطع برق و آب در مناطق روستایی/۱۴۷ مصدوم و ۸ فوتی در ۴ روز

برف سنگین که از سه روز پیش شروع شده است بخش‌هایی از شمال کشور را درگیر کرد. شدت برف به حدی بود که برخی محورهای مواصلاتی در شمال کشور مسدود و تعداد زیادی از مسافران در برف گرفتار شدند. همچنین آب و برق بسیاری از مشترکان قطع شده است.

رویداد۲۴بارش برف که از بیستم بهمن ماه در نواحی شمالی کشور آغاز شد در استان‌های گیلان و اردبیل چهره‌ای دیگر نشان داد به نحوی که باعث بسته شدن راه‌های ارتباطی، لغو پروازها و قطعی برق و آب در این استان‌ها شد. همچنین تعدادی از روستاهای این مناطق همچنان گرفتار برف و کولاک بوده و به رغم تلاش‌ نیروهای امدادی بحران کامل رفع نشده است. 

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یه ایرنا گفت: بنا به ضرورت و بمنظور تامین نیازمندی‌های مالی و مدیریت وضعیت اضطراری استان گیلان، پیشنهاد اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار در قالب اعتبار هزینه‌ای به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد.

وی افزود: بر این اساس مبلغ 50 میلیارد ریال برای استان گیلان به صورت تنخواه در اختیار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان  قرار گیرد تا با رعایت ضوابط و مقررات و با نظارت سازمان مدیریت بحران کشور برای جبران خسارات ناشی از بارندگی هزینه شود.

برف گیلان

 

قطع جریان آب در ۵۰ روستا

 

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برق حدود ۱۶۵هزار مشترک در ۱۹۴ روستا قطع شده بود که برق ۵۰ هزار مشترک وصل شده است و بیش از۵۰ اکیپ عملیاتی نیز در حال تلاش برای وصل مجدد جریان برق هستند. برق در بخش‌هایی از شهر رشت نیز قطع است و متأسفانه مشکلاتی را برای تامین گرما در منازلی که دارای پکیج و سیستم گرمایشی وابسته به برق هستند، ایجاد کرده است.

وی افزود:‌ همچنین جریان آب ۱۲ هزار مشترک حدود ۵۰ روستا نیز قطع است که برخی از آن ناشی از قطع برق است و تلاش‌ها برای وصل آن در حال انجام است.

به گفته لطیفی، جریان گاز در مناطق وصل است و گزارشی از مشکل عمده در خصوص گازشهری مخابره نشده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه بیشترین تاثیر برف در شهرهای فومن، صومعه‌سرا، ماسال و رضوانشهر بوده است، گفت: ۷۸ نفر نیز به دلیل سقوط از ارتفاع و لیزخوردن و ... دچار مصدومیت شده‌اند که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

 

۱۵۵  فوتی و مصدوم در حوادث جوی چهار روز گذشته

 

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به آمار کل مصدومان و فوتی ها در حوادث جوی و اقلیمی چهار روز گذشته عنوان کرد: در مدت یادشده ۱۵۵ نفر به عنوان مصدومان و فوتی های این حوادث در سامانه (EOC) اورژانس ۱۱۵ ثبت و گزارش شده اند که از این تعداد ۸ نفر فوتی در استان های گیلان(هفت نفر) و اردبیل(یک نفر) و ۱۴۷ مصدوم در استان های گیلان(۹۳ نفر)، آذربایجان شرقی(۴۳ نفر)، اردبیل(هفت نفر)، آذربایجان غربی(سه نفر) و زنجان (سه نفر) بوده است.

 
 

۲۵۵ روستا در اردبیل در محاصره برف و کولاک 

 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در پی بارش برف در چند روز گذشته ۲۵۵ روستا در این استان همچنان در محاصره برف و کولاک است.

وی افزود: تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان اردبیل به جز جاده خلخال - اسالم باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد.

 

قطعی برق مهم‌ترین مشکل رودسر

 

حسین اسمعیل‌پور -فرماندار رودسر قطعی برق را مهم‌ترین مشکل شهرستان رودسر اعلام و خاطرنشان کرد: تعمیراتی که مربوط به اداره برق شهرستان بود انجام شده و منتظر بازگشت برق به مدار توسط استان هستیم.

وی گفت: مردم بچه دارند، مریض دارند نبود برق مشکلات بسیار زیادی را برای آنها به وجود آورده است.

وی با اشاره به قطعی آب در شهرستان گفت: آب بخش عمده‌ای از مشترکان وصل شده اما حوزه شهری به دلیل یخ‌زدگی شدید لوله‌ها هنوز آب قطع است.

اسمعیل‌پور ارتفاع برف در شهرستان رودسر را حدود یک متر اعلام و درباره بازگشایی راه‌ها اظهار کرد: راه‌های اصلی بازگشایی شده و هم‌اکنون در حال بازگشایی راه‌های فرعی و روستایی هستیم.

وی در پایان گفت: نیروهایی از رامسر در بخش‌های مختلف برای رفع مشکلات به رودسر کمک کردند.

سیروس شفقی -فرماندار لنگرود- در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به وصل نشدن برق شهرستان متبوعش گفت: متاسفانه قطعی برق مشکلات دیگری مانند افت فشار آب و قطعی آب در برخی روستاها و نقاط شهری را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به کمک استان‌های دیگر برای رفع مشکلات تصریح کرد: خوشبختانه تمام راه‌های اصلی باز شده و هم‌اکنون در حال بازگشایی راه‌های روستایی و فرعی هستیم.

وی در خاتمه در پاسخ به پرسشی  مبنی بر اینکه آیا مردم مشکل تامین نان و مایحتاج دیگر ندارند، خاطرنشان کرد: به دلیل قطعی طولانی مدت برق مشکلات بسیاری پیش آمده اما اینجا باید از مردم بسیار تشکر کنم که خیلی همکاری می‌کنند.

برف گیلان

ارزیابی مثبتی از عملکرد مدیران گیلان در پی بارش برف نداریم

 

بازرس کل استان گیلان با بیان اینکه ارزیابی مثبتی از عملکرد مدیران در پی بارش برف نداریم، گفت: با مدیرانی که وظایف‌شان را به نحو صحیح انجام نداده‌اند، در چارچوب قانون برخورد می‌کنیم.

سیف‌الله مسرور  در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت موجود در پی بارش برف ارزیابی شما از عملکرد مسئولان در مدیریت اوضاع چیست؟ اظهار کرد: در خصوص شرایط پیش آمده ارزیابی مثبتی از عملکرد مدیران نداریم و به عنوان مسئول نظارتی از شرایط موجود گله‌مند هستم و به نظرم اگر ستاد بحران هم تشکیل نمی‌شد، تفاوتی هم در شرایط موجود ایجاد نمی‌شد.

بازرس کل استان گیلان با بیان اینکه معاون عمرانی استاندار به همراه تعدادی از مدیران در مسیر امامزاده هاشم و سروان حضور یافتند تا مشکلات رفع شود، افزود: متاسفانه این مسیر وضعیت خوبی نداشته و به مدت 15 ساعت مسدود بوده که سبب نارضایتی و رنجش خاطر مردم و مسافران شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت موجود شرایط خاص بحرانی نبوده و فقط بارش برف داشتیم، لذا عملکرد مدیران ارزیابی و علل مشکلات بررسی می‌شود و در آینده نزدیک به اطلاع مسئولین، مردم و اصحاب رسانه می‌رسد.

مسرور با اشاره به مشکلات موجود در سطح شهر به ایسنا گفت: از عملکرد مدیریت بحران شهری راضی نیستم و ارزیابی مثبتی هم از عملکرد آنها در خصوص ساماندهی بارش برف و بکارگیری امکانات موجود گزارش نشده است.

بازرس کل گیلان بیان کرد: برخی مدیران هم طی 24 ساعت گذشته در مسیر امامزاده هاشم بوده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد اما مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند و نتایج مطلوبی حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه مدیران را موظف به پاسخگویی به مردم می‌کنیم، اضافه کرد: با مدیرانی که وظایف‌شان را به نحو صحیح انجام نداده‌اند، در چارچوب قانون برخورد می‌کنیم.

قطع برق و آب در مناطق روستایی/۱۴۷ مصدوم و ۸ فوتی در ۴ روز

برقراری برق ۸۵ هزار مشترک در گیلان

 

استاندار گیلان گفت: برق ۲۵۰ هزار مشترک گیلانی قطع شده بود که تاکنون برای ۸۵ هزار مشترک وصل شده است. همچنین مشکل قطع آب ۶۰۰۰ نفر از ۱۲ هزار مشترک آب استان که طی روزهای گذشته آب نداشتند، رفع شد.

ارسلان زارع صبح چهارشنبه ۲۳ بهمن در گفت وگو با شبکه خبر، با اشاره به بارش برف سنگین در گیلان و ایجاد مشکل برای مردم، اظهار کرد: در ارتفاعات گیلان بیش از دو متر و در شهرهای استان از جمله رشت، لاهیجان و رودسر بیش از یک متر برف بارید.

وی با بیان اینکه بارش برف سنگین موجب انسداد شریان ها و محورهای اصلی استان شده است، افزود: تلاش های زیادی صورت گرفته تا محورهای اصلی ورودی استان بازگشایی شود لذا شامگاه گذشته کلیه محورهای اصلی استان بازگشایی شد و خودروهای زمین گیر که در برف مانده بودند رهاسازی شدند. البته محور اسالم – خلخال همچنان مسدود است.

استاندار گیلان با اشاره به قطع انشعابات خانگی آب و برق، تصریح کرد: برق ۲۵۰ هزار مشترک گیلانی قطع شده بود که تاکنون برای ۸۵ هزار نفر وصل شده است. همچنین مشکل قطع آب ۶۰۰۰ نفر از ۱۲ هزار مشترک آب استان که طی روزهای گذشته آب نداشتند، رفع شد.

زارع از اسکان اضطراری ۱۶۳۰ نفر خبر داد و خاطرنشان کرد: از امروز تلاش برای بازگشایی راه های روستای استان آغاز می شود.

وی از هموطنان خواست از سفرهای غیر ضروری به استان گیلان پرهیز کنند و گفت: قطعی برق موجب قطع ارتباط ۵۰ درصد از مشترکین اینترنت به ویژه در مناطق روستایی شده که در صورت برقراری برق، ارتباطات نیز برقرار خواهد شد.

استاندار گیلان نیز در گفت‌وگویی با اشاره به دستور ویژه رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای کشور، نیرو و ارتباطات جهت کمک رسانی به گیلان، متذکر شد: قزوین استان معین گیلان است و از استانداری های همجوار اکیپ های فنی راهداری و برق به گیلان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه گاز کلیه مناطق شهری و روستایی گیلان برقرار است، اضافه کرد: به احتمال زیاد تا پایان وقت امروز بخش زیادی از مردم برق دار خواهند شد. البته پارگی سیم های فشار قوی در مناطق جنگلی و صعب العبور نیاز به ترمیم دارد که وقت گیر خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: لنگرود
نظرات شما
پیشخوان