تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

صدیقی: مجلس آینده باید در تراز خون شهید سلیمانی باشد/ مجلس باید بتواند دولت را کنترل کند

امام جمعه موقت تهران گفت: مجلس آینده باید در تراز خون شهید سلیمانی باشد و نمایندگانی در آن باشند که امین انقلاب باشند و با چشم و ابرو آمدن بیگانگان توافق‌نامه‌های آنچنانی را امضا نکنند.
نماز جمعه تهران
رویداد۲۴ حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) گفت: او بهترین الگوست تا جایی که قطب عالم و صاحب ولایت مطلقه فقیه حضرت مهدی (عج)، مادرشان را به عنوان اسوه خود معرفی کردند و پدرشان امام حسن عسگری (ع) فرمودند که مادر ما بر ما حجت است و این نشان می‌دهد که در تمام ابعاد خدانمایی حضرت زهرا نمره اول است.

وی افزود: مقدماتی که خداوند برای ولادت حضرت زهرا (س) فراهم کرد برای هیچ یک از مخلوقاتش قرار نداد. خداوند حضرت رسول اکرم را به چله نشینی برای ولادت حضرت زهرا (س) دعوت می‌کند و بعد از این چله جبرئیل میوه‌هایی از بهشت می‌آورد و او را مامور به بازگشت به خانه و انعقاد نطفه حضرت زهرا (س) می‌کند. از پیامبر اکرم پرسیدند چرا فاطمه (س) را می‌بویید و ایشان پاسخ داد هر وقت شوق بهشت پیدا می‌کنم فاطمه (س) را می‌بویم، چون بوی بهشت می‌دهد.

صدیقی گفت: وقتی وجود حضرت محمد مصطفی (ص) با خدیجه کبری ازدواج کردند زنان با حضرت خدیجه قطع رابطه کردند و در دوران حمل (بارداری) کسی با ایشان معاشرت نداشت. وقتی پیامبر وارد خانه می‌شود می‌بیند که خدیجه با کسی سخن می‌گوید، فکر می‌کنند همسایگان با او آشتی کردند، ولی کسی را نمی‌بینند و بعد می‌بینند او با بچه‌ای که در شکمش است صحبت می‌کند. حضرت زهرا (س) از همان حرکت در رحم مادرش پرچم حمایت از دین را در دست داشته است و به مادرش نوید می‌دهد برای پدرم مشکلی پیش نمی‌آید، چون خدا با اوست و به مادرش دلداری می‌داده است. ما هم امروز از خدا بخواهیم حجاب‌ها را از دل ما بزداید و تکیه‌گاه ما هم خداوند باشد تا هیچ تشویش و اضطرابی ما را تهدید نکند.

وی ادامه داد: در مورد ازدواج حضرت زهرا (س) پیامبر خدا فرمود، من هم بشری مثل شما هستم و ازدواج می‌کنم یا شما را تشویق به ازدواج می‌کنم الا فاطمه که خدا او را به تزویج علی (ع) درآورد. اگر خدا علی (ع) را نیافریده بود فاطمه زهرا (س) هم کُفی نداشت.

امام جمعه موقت تهران گفت: حضرت زهرا (س) انسان کامل است، انسانیت زن و مرد ندارد و جبهه‌هایی که ایشان گشودند، بانوان تشویق می‌شوند در این جبهه‌ها باشند که یکی از آن‌ها "ایمان" ایشان است که تمام اعضا و جوارح ایشان جلوه ایمان او بود. ایشان در خدمت دینش بود و تمام دغدغه او رضای خدا بود و در دوران کودکی از پدر خود در برابر دشمنان غدار حمایت می‌کرد. مادر حقیقتی است که از وجود حضرت زهرا (س) نشات گرفته است. امروز خانواده‌ها در تربیت دختران طوری آن‌ها را تربیت کنند که پدر نوازش کن، مسوولیت پذیر، عاشق خدمت به خانواده و نماز خوان باشند. بانوان باید نماز را جدی بگیرند و به آن بی‌احترامی نکنند، همان گونه که حضرت زهرا (س) نمازش تماشاگه ملائکه بود. شوهرداری حضرت زهرا (س) زبانزد همه است و باید الگوی زنان ما باشد. شوهر داری و بچه‌داری رسالت اول زن است و هیچ چیز جای آن را برای او نمی‌گیرد. ازدواج آیت خداست و مقدس است، اما ازدواج پایدار.

صدیقی در بخش دیگر خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران بر لزوم وحدت میان مردم و لزوم خدمت به مردم تاکید کرد و افزود: روحیه انقلابی مردم باعث شده که ما چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیریم و با همه آنچه برخی از دلدادگان به غرب سعی کردند جامعه را دو قطبی کنند و مردم را مقابل هم قرار دهند می‌بینیم که در ۲۲ بهمن همه می‌آیند، چون انقلاب متعلق به همه مردم ایران و مستضعفان بود. در این جشن مردم معجره‌آسا در بیش از ۵ هزار منطقه جمع شدند، آیا این نعمتی بزرگ نیست طوری که هیچ چیز نمی‌توان در صفوف مردم خللی وارد کند.

وی در ادامه از مردم فهیم و قدردان ایران تقدیر کرد و گفت: در شهر‌هایی مثل شیراز و کرمانشاه تا ۳۰ درصد افزایش حضور مردم را شاهد بودیم که حضوری الهی و قرآنی و اقتدارآمیز بود. این حضور بیعت با ولایت و نایب امام زمان (عج) و پافشاری بر مبارزه با استکبار است. جشن سالانه انقلاب پدیده بی‌بدیل و نعمت مستمر خداوند است. اگر دشمن فکر می‌کند که مردم انقلاب را رها کرده‌اند روز ۲۲ بهمن دید که این طور نیست.

صدیقی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از انقلاب مردم به حساب نمی‌آمدند و انتخابات نداشتیم، اما بعد از انقلاب این روند تغییر کرد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: برخی می‌خواهند بین جمهوریت و ولایت کم و زیاد کنند. امام (ره) گفتند جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیش نه یک کلمه کم، و اگر غیر این بود مردم ۹۸ دصد به آن رای نمی‌دادند. شهید سلیمانی قسم جلاله می‌خورد که "شما عاقبت به خیری‌تان این است با حکیمی که سکان دار کشتی کشور است دلتان یکی باشد. " با فرمان امام (ره) برای انقلاب و جنگ به پا خاستید و همین طور در وصیت‌نامه امام بر حضور ملت در پای صندوق رای تاکید شده است و رهبری هم بر این مساله تاکید کردند. اما مجلس باید در تراز و عظمت ملی ما و شهیدی، چون قاسم سلیمانی که هدایت‌گر و بیدارگر بود، باشد. مجلسی در تراز خون شهید سلیمانی و نمایندگانی که امین انقلاب باشند و با چشم و ابرو آمدن بیگانگان توافق‌نامه‌های آنچنانی را امضا نکنند.

وی همچنین عنوان کرد که مردم نباید به اشخاص بدنام در شورای شهر رای دهند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید شجاع و الگو باشند در معرفت و خدمت گذاری نه این‌که با مفسدان بسازند و پابرهنگان را فراموش کنند. زمان و یکپارچگی مردم و نیاز آن‌ها را بشناسند و قوانینی وضع کنند که گروهی نباشد و در راستای تکامل جامعه باشد. مجلس باید بتواند دولت را کنترل کند و مردم به آن دل ببندند و اعتماد کنند.

خطیب جمعه نماز جمعه تهران طرح معامله قرن را افتضاح و رسوایی برای رییس جمهور آمریکا دانست و گفت: ملک و سرزمین مردم را گرفتند و حالا دارند بذل و بخشش می‌کنند. این طرح از همان قدم اول شکست خورده است و باعث اعتراض مردم فلسطین می‌شود و خیزش جدیدی را ایجاد کرده است.

صدیقی در پایان سخنان خود به برف گیلان و مشکلات به وجود آمده در پی آن اشاره و اظهارکرد: این طور بحران‌ها باید پیش‌بینی می‌شد و از قبل همه حاضر می‌بودند. مسوولین باید برنامه‌ریزی‌شان دقیق باشد و ان‌شاالله هر چه زودتر این مشکلات به وجود آمده برای مردم آن منطقه رفع شود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان