تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
محمد علی وکیلی در گفتگو با رویداد۲۴:

مجلس یکدست ویرانگر است/ اگر من و مطهری نبودیم سالی دوبار طرح برای بستن فضای مجازی می‌آمد

اواسط بهمن ماه بود که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم لیستی ارائه نخواهد کرد. موضوعی که گمانه‌زنی‌ها را به سمت و سوی برد بی‌چون و چرای جناح اصول‌گرا در مجلس آینده برد.
انتخابات مجلس یازدهم
رویداد۲۴ حدود دو هفته پیش بود که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با نظر اکثریت اعضا، تصمیم گرفت به جای ارائه لیست واحد احزاب اصلاح‌طلبی که مایل به ارائه لیست هستند، به صورت جداگانه وارد عرصه انتخابات شوند. یکی از دلایل اصلاح‌طلبان برای عدم ارائه لیست نبود چهر‌ه‌هایی بود که شانس ورود به مجلس را داشته باشند.
 
با شروع زمان تبلیغات داوطلبان ورود به مجلس، اما شاهد ارائه لیست از سوی برخی احزاب اصلاح طلب بودیم که اتفاقا نام چهره‌های شناخته شده اصلاح‌طلبان در‌آن‌ها ثبت شده بود. تا جاییکه نام برخی از این چهره‌ها به جای یک لیست در چند لیست مختلف مشاهده می‌شود. با این‌حال، اما نام ۶ نفر از افرادی که در حال حاضر با لیست امید وارد مجلس دهم شده‌اند از لیست اصلاح‌طلبان خط خورده است. محمد علی وکیلی نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی یکی از همین ۶ نفر است که می‌خواهد به صورت مستقل در انتخابات پیش رو شرکت کند. رویداد۲۴ با وکیلی گفت‌وگویی داشته که در ادامه می‌خوانید.
 
محمد علی وکیلی ضمن اعلام بی‌اطلاعی از اینکه آیا برای انتشار لیست‌های متعدد از سوی اصلاح طلبان در جلسه شورای عالی اصلاح‌طلبان توافقی صورت گرفته بود یا نه به رویداد۲۴ می‌گوید: از علت خط خوردن نامم از لیست منتشر شده از سوی حزب کارگزاران بی‌اطلاع بوده و در این خصوص هم جلسه‌ای با من برگزار نشد.
 
او با بیان اینکه فکر می‌کنم لیست اصلی اصلاح‌طلبان همان لیست احزاب است، ادامه می‌دهد: به نظرم تعداد قابل توجهی از افراد ثبت نام شده در این لیست شانس ورود به مجلس را دارند.

ببینید: تبلیغات انتخابات مجلس؛ در تهران خبری نیست!
نماینده مردم تهران با اشاره به تبلیغاتی نشدن فضای جامعه برای انتخابات پیش‌رو خاطرنشان می‌کند: با این وجود معتقدم همچنان امید است که شاهد مشارکت قابل توجه مردم در تهران باشیم.
 
او تصریح می‌کند: مردم به خوبی آگاه هستند که با وجود همه مشکلاتی که دارند، اما عدم شرکت در انتخابات نه تنها شرایط را بهبود نمی‌دهد که بدتر هم می‌کند به این معنا که اگر مردم سرنوشت خود را رها کنند جماعتی به جای آن‌ها تصمیم‌گیری خواهند کرد.
 
وکیلی درباره برنامه خود برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم می‌گوید: وظیفه من آن است که از طریق عرضه برنامه‌هایمان در ارتباط با بدنه سازمان رای و رایی که داریم در انتخابات مشارکت کنم و برنامه‌های مختلفی نیز برای ارائه به مردم وجود دارد. در عین حال معتقدم زیرپوست رفتار عمومی جامعه انگیزه برای مشارکت در انتخابات وجود دارد.
 
او تاکید می‌کند: مردم می‌دانند که یک مجلس یک‌دست و تک‌صدایی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب ویرانگر است. اگر بنده و آقای مطهری در این مجلس نبودیم سالی دوبار طرح برای بستن شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی وارد کمیسیون فرهنگی می‌شد؛ لذا اینگونه نیست که با مجلس یک‌دست حقوق مردم تامین می‌شود. مجلس یک دست این خطر را دارد که طرح‌هایی در آن به تصویب برسید که باعث تضییع حقوق ملت شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان