تاریخ انتشار: ۰۰:۵۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
مدیرعامل صندوق بازنشستگی در جمع بانوان فرهیخته بازنشسته:

به‌زودی چند طرح معیشتی برای بازنشستگان کشوری اجرا می‌شود

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به تدوین چند طرح جدید در حوزه معیشت بازنشستگان این صندوق گفت: جزئیات این طرح‌ها پس از نهایی شدن، اعلام خواهد شد.

طرح معیشتی

رویداد۲۴  به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر اکبر افتخاری در نشستی که روز شنبه، ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به مناسبت گرامیداشت روز زن با حضور جمعی از بانوان فرهیخته و پیشکسوت صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما، بحث درمان است که این روز‌ها به دلیل افزایش هزینه‌های درمانی و نیز کاهش منابع و توان خانوار‌ها به یک مطالبه جدی تبدیل شده است.

او افزود: در چنین شرایطی استفاده از روش‌های خلاقانه و استفاده از مشارکت جمعی حائز اهمیت است تا بدون افزایش هزینه‌ها و وارد آوردن فشار بیشتر به جامعه مخاطب، شاهد بهبود خدمات درمانی باشیم.

افتخاری با تأکید بر این‌که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به طور جدی پی‌گیری می‌کنیم، گفت: اولویت صندوق بازنشستگی کشوری، اجرای طرح‌هایی برای کاهش فشار‌های اقتصادی بر بازنشستگان است و در این خصوص برنامه‌هایی تدوین شده است که پس از نهایی شدن، اعلام خواهد شد، اما تلاش ما در گام اول، کمک به بازنشستگان برای پرداخت هزینه‌هایی است که در آستانه نوروز با آن مواجه هستند و به زودی طرح‌هایی را در این خصوص اعلام و اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به تمایل این نهاد برای استفاده از مشارکت و مشورت بازنشستگان گفت: برنامه‌های صندوق بازنشستگی محدود به کمک‌های معیشتی نخواهد ماند و باید طرح‌های اجتماعی و فرهنگی نیز برای افزایش مشارکت بازنشستگان دنبال شود.

افتخاری با حمایت از شکل‌گیری و توسعه نهاد‌های مدنی بازنشستگان کشوری در بخش‌های گوناگون اظهار داشت: صندوق بازنشستگی کشوری علاقه‌مند به حمایت از چنین نهاد‌هایی است و فعالیت ارزشمند انجمن‌هایی مانند انجمن آلزایمر به‌عنوان یک نمونه موفق باید به سایر حوزه‌ها تعمیم داده شود. هم‌چنین، خانه‌های امید می‌توانند فضایی مناسبی را برای مشارکت فرهیختگان و ایده‌پردازی آنان فراهم کنند.

در این نشست، بانوان پیشکسوت و فرهیخته صندوق بازنشستگی کشوری، دیدگاه‌های خود درباره این صندوق را اعلام کردند. لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان؛ تغییر و تحول در حوزه درمانی و بیمه تکمیلی؛ تغییر واژه «بازنشسته» به واژه‌هایی مناسب شأن و منزلت فرهیختگان کشوری مانند پاینده، بازآفرین، ساعی و ارشدان؛ توجه به بازنشستگان مؤلف و نخبه؛ حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و علمی پیشکسوتان، اجرای دوباره طرح سفیران آلزایمر؛ حمایت‌های صندوق بازنشستگی از نهاد‌های مدنی؛ لزوم الگوگیری از کشور‌های پیشرفته و سرآمد جهان در حوزه بازنشستگی و سالمندی؛ استفاده از دانش و تجربه بازنشستگان در امور مختلف؛ و برقراری رابطه مستمر سازمان‌ها و نهاد‌ها با این قشر فرهیخته، از مهم‌ترین مسایلی بود که از سوی بانوان حاضر بیان شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان