تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

فدراسیون فوتبال هم «اسکوچیچ» را تحویل نگرفت/ نخستین نشست خبری سرمربی تیم‌ملی بدون حضور مسئولان

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درحالی نخستین نشست خبری خود را پشت سر گذاشت که نه تنها مراسم امضا قراردادی نداشت، بلکه در این نشست هم «تنها» بود و از مسئولان فدراسیون کسی او را همراهی نکرد.

سرمربی تیم ملی

رویداد۲۴نخستین نشست خبری دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی برگزار شد که برخلاف عرف «نخستین» نشست ها، هیچ‌یک از مسئولان فدراسیون فوتبال کنار او حضور نداشتند و مهمتر اینکه مراسم نمادین امضاء قرارداد هم برای وی اجرا نشد.

پنجمین مربی کروات تیم ملی فوتبال ایران که انتخابش حرف و حدیث فراوانی را به همراه داشت، در طول مصاحبه اش بارها از اعتمادی که به وی شده تشکر کرد اما در پاسخ به پرسشی با محوریت حمایت فدراسیون گفت: «چه حمایتی بیشتر از آنکه من را سرمربی تیم ملی کرده اند!»

اسکوچیچ که جزو گزینه‌های فدراسیون فوتبال نبود و فاصله مطرح شدن نامش به عنوان یک گزینه تا انتخاب نهایی و معرفی رسمی اش، کمتر از 48 ساعت شد، برخلاف سرمربیان قبلی مراسم معارفه و امضا قراردادی نداشت و در نخستین نشست خبری اش هم هیچ یک از مسئولان رده بالای فدراسیون فوتبال حضور نداشتند.


بشیتر بخوانید: فدراسیون چگونه از کی‌روش به اسکوچیچ رسید؟


این در حالی است که کارلوس کی روش و مارک ویلموتس با شرایطی متفاوت به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شدند. کارلوس کی روش ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۰ با حضور در دفتر علی سعیدلو (رئیس وقت سازمان تربیت بدنی) قرارداد خود را با تیم ملی ایران امضا کرد.

این پروسه برای مارک ویلموتس به عنوان جانشین کارلوس کی روش نیز تکرار شد. مهدی تاج پس از ماهها رفت و آمد به کشورهای اروپایی توانست با مربی بلژیکی به توافق رسیده و مراسم معارفه ای را نیز برای او ترتیب دهد.

مراسمی که هرگز به سوال و جواب ختم نشد اما تاج در کنار ویلموتس نشست تا نشان دهد خودش او را انتخاب کرده و به تیم ملی آورده است. تاج اما بعد از جدایی ویلموتس دچار مشکل قلبی شد و البته با استعفایش اوضاع فدراسیون را پیچیده کرد.

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیز بلافاصله حیدر بهاروند را به عنوان سرپرست معرفی کرد تا او در سخت ترین برهه زمانی مجبور به انتخاب سرمربی برای تیم ملی فوتبال ایران شود.

با وجود اینکه مسئولان فدراسیون بارها از انتخاب مربی داخلی به عنوان جانشین ویلموتس یاد کردند اما ناگهان دراگان اسکوچیچ در نشست‌هایی نامتعارف و در خانه یک آقازاده ورزشی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد!

روند انتخاب وی به گونه ای بود که با انتقادات فراوانی از سوی کارشناسان و اهالی رسانه مواجه شد. اما اتفاقات بعد از انتخاب او هم نشان می دهد خود فدراسیون هم سرمربی تیم ملی را تحویل نمی گیرد و حتی حاضر نبوده یک مراسم معارفه برای وی برگزار کند یا در نشست خبری اش یکی از مسئولان رده بالای فدراسیون حضور داشته باشند. 

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان