تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

گرگ اورلاندو عامل سقوط بورس "جی فور اس"

سهام شرکت امنیتی «جی فور اس» پس از انتشار گزارش هایی در باره اینکه عمر صدیق متین عامل کشتار اورلاندو کارمند این شرکت بوده است، سقوط کرد.
رویداد24- ارزش سهام این شرکت انگلیسی که مقر اصلی آن در لندن است و با 620 هزار کارمند در 110 کشور شامل 50 هزار کارمند در آمریکا، فعالیت می کند، به طور میانگین 7.5 درصد در آمریکا سقوط کرد.
بر اساس گزارش های مطبوعاتی، شرکت جی فور اس، عمرصدیق متین معروف به گرگ اورلاندو که در حمله به باشگاه همجنس بازان در ایالت فلوریدا 49 نفر را کشت و 54 تن را دیگر را زخمی کرد، برای نخستین بار در سال 2007 و برای آخرین بار در سال 2013 استخدام کرد.
شرکت جی فور اس در بیانیه ای اعلان کرد که عمر متین نگهبان امنیتی یک مجتمع مسکونی در جنوب ایالت فلوریدا بوده است و پلیس فدرال آمریکا «اف بی آی» در پی دریافت گزارش هایی در باره رفتارهای افراط گرایانه و ارتباط وی با گروه های تروریستی، سه بار میان سال های 2013 و 2014 از وی بازجویی اما به علت ضعف مدارک و شواهد، وی را رها کرده است.
از سوی دیگر 3 تن از نگهبانان شرکت امنیتی جی فور اس در سال 2014 از اتهام قتل عمد در پرونده مرگ مردی به علت سکته قلبی در داخل هواپیمایی که از مبدا لندن پرواز کرده بود، تبرئه شدند.
فعالیت های جی فور اس که بزرگ ترین شرکت امنیتی جهان از لحاظ درآمد است، شامل فراهم کردن ماموران و تامین ساختمان های امنیتی است.
این شرکت تجهیزات و خدمات امنیتی برای زندان های اسراییل فراهم می کند، با این رژیم برای تامین تجهیزات و ارائه خدمات قرارداد دارد و به این رژیم برای اداره پنج زندان و مرکز بازجویی کمک کند و نگهبانان این شرکت در شماری از پایگاه های نظامی اسراییل فعالیت می کنند.

منبع: اسکای نیوز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان