تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

کشته شدن ۲۲ نفر در حمله به یک روستا در کامرون

سازمان ملل متحد اعلام کرد در پی حمله افراد مسلح در کامرون، ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند که بیش از نیمی از آن‌ها کودک بودند.

کشته شدن ۲۲ نفر در حمله به یک روستا در کامرونرویداد۲۴ سازمان ملل متحد اعلام کرد در پی کشتار تعدادی از مردم در منطقه‌ای در کامرون، ۲۲ روستایی، از جمله ۱۲ کودک جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از «جیمز نونان» از مقامات محلی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد تعدادی افراد مسلح روز جمعه به تیراندازی در روستای «نتامبو» در شمال غربی کامرون اقدام کردند که در نتیجه آن، ۲۲ غیرنظامی از جمله یک زن باردار به همراه چندین کودک کشته شدند.

وی در ادامه افزود: در میان جان باختگان ۱۴ کودک از جمله نُه نفر زیر ۵ سال بودند. همچنین ۱۱ نفر از کودکان کشته شده، دختر بوده‌اند.

گفتنی است جدایی طلبان در کامرون، سه سال است که در حال مبارزه با دولت مرکزی این کشور هستند.

این در حالی است که «جنبش تولد دوباره کامرون» - یکی از دو حزب مخالف اصلی در این کشور- با صدور بیانیه‌ای گفته است: «رژیم دیکتاتوری و رئیس عالی و نیرو‌های دفاعی و امنیتی کشور مسئول اصلی این جنایت هستند».


بیشتر بخوانید: تیراندازی در آمریکا ۵ کشته و زخمی برجا گذاشت


با این وجود، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد یکی از مقامات نظامی کامرون روز یکشنبه صبح در تماس با این خبرگزاری، اتهامات وارد شده را رد کرد و آن‌ها را نادرست خواند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تیراندازی ، کامرون
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان