تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

پلیس فتا: مراقب کلاهبرداری افراد سودجو در خرید‌های اینترنتی باشید

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از شهروندان خواست مراقب کلاهبرداری افراد سود جو در خرید‌های اینترنتی باشند و با مراجعه به نماد اصالت تجارت الکترونیک از معتبر بودن سایت اطمینان حاصل کنند.

پلیس فتا: مراقب کلاهبرداری افراد سودجو در خرید‌های اینترنتی باشیدرویداد۲۴ سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر، اظهار کرد: امروزه استقبال کاربران از خریدهای آنلاین، سفارش کالا و خدمات از سایت‌های فروشگاهی به صورت روزافزون افزایش یافته و همه روزه کسب و کارهایی در قالب ارائه خدمات فروشگاهی در فضای مجازی در حال شکل گیری است.

این مقام انتظامی ادامه داد: کسب نیازهای خدماتی و فروشگاهی از طریق سایت‌های فضای مجازی ضمن رونق بخشیدن به کسب و کارها و استارت آپ ها نوپدید و افزایش اشتغال، فواید فرا سایبری دیگری همچون کاهش هزینه‌های خرید و تسریع در بهره مندی از کلیه خدمات مورد نیاز و ارائه شده را خواهد داشت.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: راه اندازی هر گونه کسب و کار و سایت فروشگاهی و خدماتی در فضای سایبر نیازمند اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح، اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و اخذ نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت است.

این مقام انتظامی بیان داشت: متأسفانه تعدادی از سایت‌های فروشگاهی و خدماتی که عمدتاً به صورت غیر قانونی و بدون اخذ مجوزهای لازم مشغول ارائه خدمات‌های مختلف در فضای مجازی هستند با تبلیغات فریبنده و جلب نظر مشتریان با ثبت سفارش و دریافت مبالغی از مشتریان با عدم اجرای تعهدات باعث ایجاد نارضایتی آنها می‌شوند و ما در این خصوص شاهد وصول پرونده‌های قضائی و شکوائیه‌های متعدد از سوی هموطنان به پلیس فتا هستیم.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: عمده ترین تخلفات اینگونه سایت‌ها تأخیر در ارسال کالا و فروش، ارسال اجناس تاریخ گذشته و بدل، عدم اجرای تعهد در ارسال کالا و خدمات، لغو ثبت سفارش کالا و خدمات به صورت یک طرفه، تغییر بدون هماهنگی با مشتری در ثبت سفارش کالا و خدمات و تأخیر در استرداد وجوه دریافتی از مشتریان در صورت لغو ثبت سفارش و یا تحمیل هزینه‌های اضافی بر عهده مشتریان است.

سرهنگ پاشایی به هموطنان توصیه کرد: در صورت تمایل به ثبت سفارش دریافت کالا و خدمات از سایت‌های فروشگاهی حتماً از دارا بودن مجوزهای قانونی این گونه سایت‌ها اطمینان حاصل کنند و با مراجعه به نماد اصالت تجارت الکترونیک یا همان ای نماد از موقعیت مکان، شخص حقیقی و دارنده مجوز کسب و کار مطمئن شده و سپس نسبت به ثبت سفارش کالا اقدام کنند.

وی ادامه داد: پلیس فتا به عنوان متولی اصلی نظارت بر نحوه فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در فضای مجازی در صورت احصاء تخلف از سوی کسب و کارها و سایت‌های فروشگاهی برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: دستگیری عاملان شایعه شیوع ویروس کرونا در انزلی


معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خاتمه گفت: هموطنان گرامی در صورت مواجهه با هرگونه تخلف در حوزه کسب و کارها و موارد ذکر شده می‌توانند با طرح شکایت رسمی در مراجعه قضائی، سپس با مراجعه به پلیس فتا سراسر کشور در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها پیگیر شکایات خود باشند و در صورت نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی و ثبت گزارش تخلفات به سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www. Cyberpolice. ir مراجعه کنند .

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان