تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

وزارت بهداشت اعلام کند چگونه دو نفر به کرونا مبتلا شدند؟/ اگر کرونا مستقیم از چین وارد شده، قصور بسیار بارزی اتفاق افتاده است

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: وزارت بهداشت باید اعلام کند چگونه دو نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین این وزاتخانه باید پاسخ دهد آیا این دو فرد بعد از قرنطینه مبتلا شدند یا اصلاً قرنطینه نشدند؟ آیا از مرزهای رسمی وارد کشور شده‌اند؟
ویروس کرونا در ایران
رویداد۲۴ حیدر عابدی، نماینده اصفهان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با اشاره به تایید ابتلای دو نفر از هموطنان‌مان به ویروس کرونا (بیشتر بخوانیم) گفت: بنده به عنوان یک نماینده حتماً از طریق کمیسیون بهداشت و درمان، آمار مبتلایان به ویروس کرونا را از وزارت بهداشت و درمان پیگیری می‌کنم. وزارت بهداشت و درمان باید به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گزارش دهد که چه اقداماتی در این زمینه انجام داده است.

او ادامه داد: وزارت بهداشت باید اعلام کند چگونه دو نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین این وزاتخانه باید پاسخ دهد آیا این دو فرد بعد از قرنطینه مبتلا شدند یا اصلاً قرنطینه نشدند؟ آیا از مرز‌های رسمی آمدند؟ 
 
اگر که این دو مورد بعد از قرنطینه بوده، پس دوره کمان بیماری بیشتر از زمانی است که تاکنون اعلام شده است. اگر این افراد اصلاً قرنطینه نشدند، نشان‌دهنده این است که مرز‌های ورودی کشور به شدت نیازمند مراقبت است و باید توصیه‌های لازم داده شود. به هر حال موضوع ساده‌ای نیست که بتوان فراموش کرد.

اگر این افراد اصلاً قرنطینه نشدند، نشان‌دهنده این است که مرز‌های ورودی کشور به شدت نیازمند مراقبت است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر پیگیری موضوع ورود ویروس کرونا به کشور، اعلام کرد: هماهنگی‌های لازم با رئیس کمیسیون را انجام می‌دهم تا در اولین جلسه آتی مجلس شورای اسلامی- که چهارم اسفند ماه است- وزیر بهداشت در کمیسیون حاضر و توضیحاتی را ارائه کند.

اگر کرونا با پرواز مستقیم از چین وارد شده، قصور بسیار بارزی اتفاق افتاده است

عابدی گفت: اگر ویروس کرونا از مرز‌های رسمی وارد کشور شده، قطعاً تعلل صورت گرفته است. همچنین شرح حال آن هم بسیار مهم است که با کدام پرواز وارد شده است. اگر کرونا با پرواز مستقیم از چین وارد شده، قصور بسیار بارزی اتفاق افتاده است. اگر این ویروس با پرواز غیرمستقیم از چین وارد شده، ممکن است غفلتی صورت گرفته باشد، اما اگر از مرز‌های غیررسمی وارد شده، ممکن است از طریق ورود کالای قاچاق وارد کشور شده باشد. برای اعلام نظر قطعی باید منتظر گزارش رسمی وزارت بهداشت در خصوص نحوه ورود ویروس کرونا بود.



کرونا مانند کوه یخ در دریا است که تنها نوک آن دیده می‌شود

او در پاسخ به سوالی پیرامون تعداد مبتلایان به کرونا در کشور، تاکید کرد: بیماری‌های واگیردار مانند کوه یخی در دریاست که همیشه تنها نوک آن دیده می‌شود. کرونا هم از این قاعده مستثنی نیست و حتماً باید این قاعده برای آن در نظر گرفته شود.

بیماری‌های واگیردار مانند کوه یخی در دریاست که همیشه تنها نوک آن دیده می‌شود. کرونا هم از این قاعده مستثنی نیست و حتماً باید این قاعده برای آن در نظر گرفته شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بیماری کرونا شناخته شده نیست و باید شدیدترین اقدامات احتیاطی برای آن در نظر گرفته شود. در کنترل بیماری‌های واگیردار در کشور تجربه داریم. همچنین متخصصان خوب و سیستم بسیار منسجمی داریم؛ بنابراین قادر هستیم که بیماری‌های واگیردار را به خوبی کنترل کنیم. باید این توانایی بالفعل دیده شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
0
0
روحانی گندی که در وزارت بهداشت زده تاریخی است یه آدم بی سواد،غیر مسئول واحمق که بارها از آنفولانزا تا الان حماقت و اهمال خودشو به نمایش گذاشته و مملکت بی صاحبی که پشیزی برای جون مردم ارزش قائل نیست ولش کرده به حال خودش،ننگ بر این مسئولین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
0
0
مردم قربانی دوستی با چین شدند
نظرات شما
پیشخوان