تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸

سومین فصل داستان یحیی و سپاهان؛ پایان کابوس قدیمی؟

داستان رویارویی یحیی و سپاهان این هفته به سومین قسمت خود می‌رسد. قسمتی که شاید به اندازه دو قسمت قبلی حساس نباشد، اما قطعا تاثیرگذار هست.

سومین فصل داستان یحیی و سپاهان؛ پایان کابوس قدیمی؟رویداد۲۴ رویارویی یحیی با سپاهان در آزادی یادآور روزهای خوبی برای این مربی و هواداران پرسپولیس نیست. دیدار این دو تیم در فینال جام‌حذفی برای یحیی فقط یک باخت و حذف از جام‌حذفی نبود بلکه یک اتفاقی بود که مسیر مربی‌گری او را عوض کرد. بردن در آن بازی می‌توانست اتفاقات متفاوتی برای گل‌‌محمدی رقم بخورد. بالا بردن جام در تهران آن هم توسط مهدوی‌کیا تمام تلخی‌ها را به دست فراموشی می‌سپرد و مانند پرچم سفیدی عمل می‌کرد که صلح را برقرار کرده و تضمینی هم برای حضور او در فصل بعدی روی نیمکت قرمزها بود. پرسپولیس در این بازی توانست دوبار تا نزدیکی این هدف پیش برود. آنها هم در 90 دقیقه و هم در 120 دقیقه از حریفشان پیش افتادند اما هر دو بار گل تساوی را دریافت کردند تا در ضربات پنالتی رویاهایشان از دست برود و نه خبری از جام باشد و نه از یحیی.

این بازی تنها خاطره تلخ یحیی از اصفهانی‌ها نیست. او فصل بعد و در روزهایی که با نتایج خوب با نفت، تلخی‌های پرسپولیس را فراموش کرده بود و به دنبال قهرمانی لیگ برتر برای اثبات توانایی‌هایش بود باز هم به سپاهان رسید. آنها در حالی هفته آخر لیگ سیزدهم را شروع کردند که با تکیه به صدر اولین شانس قهرمانی در آن فصل بودند. برد در این بازی به معنای قهرمانی حتمی شاگردان گل‌محمدی بود. نفت اما به سپاهان در اصفهان باخت تا دیگر نیازی به اما و اگر نباشد و نفتی‌ها در 90 دقیقه جام قهرمانی را با سهمیه آسیایی تعویض کردند. یحیی در نهایت نفت را ترک کرد و در این تیم نماند تا شانس خود را در تیم دیگری امتحان کند که شاید سپاهان در قرعه‌ قهرمانی‌اش نباشد!


بیشتر بخوانید: دو دلیل اصلی نتیجه نگرفتن پرسپولیس


داستان رویارویی یحیی و سپاهان این هفته به سومین قسمت خود می‌رسد. قسمتی که شاید به اندازه دو قسمت قبلی حساس نباشد اما قطعا تاثیرگذار هست. این بار هم برد مقابل سپاهان می‌تواند خوشبختی را برای یحیی به ارمغان بیاورد. رسیدن اختلاف با سرسخت‌ترین حریف قهرمانی به هشت امتیاز حاشیه امنیت خوبی برای قرمزهای پایتخت به وجود می‌آورد. همچنین تساوی و حفظ اختلاف فعلی هم نتیجه مطلوبی خواهد بود. باخت اما سپاهان را به رتبه دوم و خطر را به بیخ گوش پرسپولیس برمی‌‌گرداند و رقابت قهرمانی که کمی سرد شده بود مجددا به داغترین حد خود می‌رساند. ترس هواداران پرسپولیس این است که سپاهان با وجود باخت سنگین هفته قبل در آسیا در فرم بسیار ایده‌آل هجومی قراردارد و پرسپولیس در شرایط نه چندان مطلوب دفاعی. یحیی دوست ندارد برای سومین بار با مانع سپاهان دستش از یک جام مهم و حیاتی کوتاه بماند و به همین دلیل باید حداکثر فاصله را از دشمن قدیمی‌اش حفظ کند و تنها راه رسیدن به این هدف بردن یا گرفتن امتیاز از بازی یکشنبه است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان