تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

بهزیستی برای جلوگیری از ابتلای کودکان کار به کرونا چه می‌کند؟

رییس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار بهزیستی استان تهران از لغو مرخصی همه مدیران استان خبر داد.
ابتلای کودکان کار به کرونا
رویداد۲۴ «امین شاهرخی» رییس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار بهزیستی استان تهران درباره آخرین اقدامات پیشگیری از شیوع کرونا در مراکز نگهداری بهزیستی استان تهران گفت: سازمان بهزیستی یک سازمان حمایتی است که دو گروه در زیرمجموعه آن فعال هستند. یک گروه مراکزی است که متعلق به سازمان هستند و گروهی دیگر مراکزی هستند که تحت نظارت سازمان بهزیستی قرار دارند. در این مراکز طیف‌های سنی از شیرخوار چند روزه تا افراد سالمند بیش از ۷۰ سال نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا و بعد از شیوع آن در چین و اعلام این بیماری ما تمهیداتی را در این خصوص در نظر گرفته‌ایم. بخشنامه‌های بسیاری در این زمینه اعلام شد و در این بخشنامه‌ها به اصلاح و رعایت موارد بهداشتی تاکید بسیاری شده بود.

رییس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار بهزیستی استان تهران تصریح کرد: برای شکستن این ویروس باید سه مرحله را انجام دهیم، مرحله اول، پیشگیری است، مرحله دوم کنترل و مرحله سوم، درمان است. ما در بهزیستی به دو مرحله اول و دوم که پیشگیری و کنترل بیماری است، وارد شده‌ایم. در مرحله سوم که درمان بیماری است با هماهنگی و همکاری بین حوزه‌ای اقدامات‌مان را انجام می‌دهیم، چراکه درمان وظیفه وزارت بهداشت است.

شاهرخی تصریح کرد: در خصوص پیشگیری بخشنامه‌هایی به همه مراکز از جمله مهدکودک‌ها، مراکز نگهداری کودکان کار و کمپ‌های ترک اعتیاد ابلاغ شده است و خوشبختانه تا این لحظه در سطح استان تهران هیچ مورد مشکوکی گزارش نشده است. بخشنامه‌های بهداشتی ما بر رعایت اصول بهداشتی اولیه و ضدعفونی کردن مرتب وسایل شخصی و استفاده از ماسک برای تردد در مراکز تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بحث محدود کردن رفت‌وآمد‌ها یکی از تمهیداتی است که در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا در نظر گرفته‌ایم و تا جایی که توانسته‌ایم، ملاقات‌های روزانه را محدود کرده‌ایم. همچنین به طور موقت پذیرش مددجوی جدید را در همه مراکز محدود کرده‌ایم.

رییس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار بهزیستی استان تهران با بیان اینکه تمام وسایل بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده به میزان کافی برای مراکز تهیه شده است، یادآور شد: همچنین در جلسه شورای معاونان مقرر شد، هزینه خرید اقلام بهداشتی در کارت مددجویان شارژ شود و مبلغ ۳۰ هزار تومان برای کمک هزینه اقلام بهداشتی روی کارت مددجویان شارژ شده است. این مبلغ برای همه مددجویان در کل کشور شارژ شده است. همچنین در استان تهران مرخصی تمام مدیران بهزیستی تا اطلاع ثانوی لغو شده و این موضوع به همه مراکز ابلاغ شده است.

شاهرخی درباره اجرای مرحله دوم که همان کنترل بیماری است، گفت: درباره کنترل بیماری نیز اقداماتی از جمله تعبیه یک اتاق جهت قرنطینه بیماران مشکوک مدنظر است، از همین‌رو در تمام مراکز یکی از اتاق‌ها برای این منظور در نظر گرفته شده است و بلافاصله چنانچه فرد مشکوکی مشاهده شود به این اتاق منتقل و پس از آن فرد به مراکز درمانی برای درمان منتقل می‌شود. البته هنوز موردی در هیچ یک از مراکز مشاهده نشده است.

رییس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار بهزیستی استان تهران درباره برنامه‌های بهزیستی برای کودکان کار گفت: با توجه به اینکه تجمع، نگهداری و برگزاری کلاس‌های آموزشی در شرایط حاضر محدودیت دارد، ما این کودکان را به صورت غیرمستقیم و از طریق بروشور و کاتالوگ‌هایی که مربوط به این بیماری است آموزش می‌دهیم. در بخش اورژانس اجتماعی نیز به همین صورت است و آموزش‌ها به این کودکان به صورت مورد به مورد است و تا جایی که در توانمان است، این اقدامات را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به فعالیت مراکز کودکان کار گفت: هم اکنون این مراکز فعال هستند و چنانچه کودکی در خیابان به اورژانس اجتماعی اطلاع داده شود، ماموران اورژانس اجتماعی حتما اقدام کرده و این کودک را به یکی از سه مرکز نگهداری کودکان کار منتقل می‌کند. این کودکان نیز در ابتدا قرنطینه می‌شوند و چنانچه مشکلی نداشته باشند وارد مرکز می‌شوند و دیگر اقدامات حمایتی از این کودکان انجام خواهد شد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان