تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

کاهش زمان طرح ترافیک تهران از شنبه

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران اعلام کرد: بنابر تصمیم شورای ترافیک تهران و در پی شیوع کرونا در پایتخت، اجرای طرح‌های ترافیکی تهران به میزان دو ساعت و نیم در هر روز کاهش یافت.
زمان طرح ترافیک تهران
رویداد۲۴ عمار سعیدیان فر روز چهارشنبه با اشاره به مصوبات جلسه امروز شورای ترافیک تهران به خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام برای کنترل شیوع کرونا و با توجه به درخواست عمومی برای استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از حضور در محل‌های پرتجمع گرفته شد.

وی ادامه داد: بر این اساس طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوای از شنبه (یازدهم اسفند) تا آخر هفته آینده از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعدازظهر اجرا می‌شود.

سعیدیان فر یادآور شد: پیش از این زمان اجرای طرح ترافیک و آلودگی هوا ۶:۳۰ دقیقه تا ۱۸ در نیمه دوم سال بود که حالا با تصویب شورای عالی ترافیک زمان اتمام یک ساعت زودتر و زمان آغاز نیز یک ساعت و نیم دیرتر خواهد بود.

هم اکنون ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودرو‌ها جریمه نشوند، ثبت نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه my.tehran.ir و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی (ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می‌شود.

زمان اجرای طرح‌های ترافیکی تهران در نیمه دوم سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ شنبه تا چهارشنبه است ضمن اینکه روز‌های جمعه و ایام تعطیل نیز این طرح‌های ترافیکی اجرا نمی‌شود.

همچنین طرح کنترل آلودگی هوا علاوه بر روز‌های شنبه تا چهارشنبه، روز‌های پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود.

نرخ ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا نصف هزینه ورود به طرح ترافیک است و خودرو‌های پلاک تهران می‌توانند ۲۰ روز در هر فصل به صورت رایگان وارد محدوده این طرح شوند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان