تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

سایه ویروس کرونا بر سر مقامات ایران/ همه چیز عادی است اما احتمال مرگ بالاست!

تست کرونای تعداد از مقامات دولتی مثبت اعلام شده است. دولت ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیل داده است و در اقدامی معکوس روحانی اعلام کرده همه چیز عادی است. پرسش عمومی این بود اگر همه چیز عادی است چرا ستاد ملی تشکیل شده است؟

ابتلای مقامات دولت به کرونا

 رویداد۲۴ سایه ویروس کرونا روی سر ایران افتاده است. این ویروس در ایران بیشتر به سراغ شخصیت‌های سیاسی رفته است. البته بیشتر از اینکه ویروس این افراد را از پا در بیاورد، وجودش تکذیب می‌شود.

مقامات دولتی گفتند اینکه شخصیت‌های سیاسی به این ویروس مبتلا شده‌اند، به خاطر این بوده که هیچ تفاوتی میان آنها و مردم عادی وجود ندارد، با این حال مردم چنین اعتقادی نداشتند. کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشتند کیت‌های تست کرونا در اختیار مردم نیست و به همین دلیل تست کرونای شخصیت‌های نظام مشخص می‌شود اما مردم عادی چنین امکاناتی ندارند.

در روزهای گذشته پک بهداشتی میان نمایندگان مجلس توزیع شد که تصاویر آن نیز در شبکه‌های اجتماعی بسیار دست به دست می‌شد. کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشتند در مرگ و بیماری هم شهروند درجه یک و درجه دو وجود دارد!

یکی از کاربران در توییت خود نوشت: «اینکه مسئولان کرونا دارند نه به خاطر عدالت و مساوی بودن شرایط، که به خاطر دسترسی مسئولان به کیت‌های آزمایش است.»

از روز گذشته کیت‌های تست کرونا به کشور وارد شد و کاربران با این موضوع نیز به صورت کنایی برخورد کردند و گفتند در دور اول خود مسئولان تست کرونا دادند و حالا کیت‌های جدید وارد شده و آقازاده‌های مسئولان هم با خیال راحت می‌توانند آزمایش بدهند!

بسیاری از شخصیت‌های دولت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. با واردات کیت‌های جدید، امکانات جدیدی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و احتمالا در روزهای آینده اخبار جدیدی از مثبت بودن تست کرونای مقامات نظام به دست می‌رسد، با این حال دولت معتقد است همه چیز عادی است!

یکی از کاربران توییتر نوشت چگونه می‌شود در خود دولت با آنهمه امکانات تعداد زیادی مبتلا باشند اما بگوییم همه چیز عادی است!

نادر فتور‌چی در توییتر خود نوشت: «اگر تا شنبه همه چیز عادی است، رییس جمهور بدون تشریفات خاص برود میدان انقلاب و یک فلافل بخورد، پولش هم مهمان من.»

او همچنین در توییتی دیگر نوشت: «اگر همه چیز عادی است، آقای روحانی صبح شنبه برای زیارت به حرم حضرت معصومه برود و ضریح را ببوسد!»


بیشتر بخوانید: دلیل آمار بالای ابتلا به کرونا در میان مسئولین چیست؟


شخصیت‌هایی که تست کرونا دادند

اولین شخصیتی که از شهرت ویروس کرونا استفاده کرد، رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳ بود. روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ در ابتدا سعی در تکذیب ماجرا داشت، اما برخی تصاویر او در کنار محسن هاشمی و بعد تصویر محسن هاشمی کنار محمدجواد ظریف را منتشر کردند و بعد هم تصاویر ملاقات‌های خارجی وزیر خارجه ایران را منتشر کردند. البته بعدا گفته شد که محسن هاشمی کرونا ندارد.

محسن هاشمی عصر روزی که شایعه شد کرونا دارد، در توییتی نوشت تست خواهد داد و فردا ظهر در توییتی نوشت تست کرونای او منفی شده است! دسترسی سریع رییس شورای شهر به امکانات برای تست هم از نکات جالبی بود که در شبکه‌های اجتماعی بسیار بحث برانگیز شد. این اتفاق در حالی بود که مشاهدات میدانی خبرنگار رویداد۲۴ نشان می‌داد شهروندان معمولی برای تست کرونا با مشکلات بزرگی روبرو هستند و بخش عظیم آنها از چنین امکاناتی بی‌بهره هستند.

با این وجود جذابیت کرونا برای شورای شهر تهران باقی ماند. بعد از محسن هاشمی نوبت الهام فخاری شد. ظاهرا این عضو شور‌ای تهران چند روز هم در بیمارستان بستری شده است. او تمایلی برای تکذیب ابتلا به کرونا نداشت، اما بعد از چند روز در توییتر خود این بیماری را تکذیب کرد.

ویروس کرونا (و ویروس شایعه سازی درباره کرونا) به مجلس هم رفت. وقتی حریرچی معاون وزیر بهداشت با نماینده قم بر سر آمار واقعی کشته شده‌ها در قم اختلاف نظر پیدا کرد، گفت خود به کرونا مبتلا شده است. برخی کاربران اصولگرا که امیرآبادی نماینده قم را دوست داشتند گفتند حریرچی درباره بیماری خود دروغ می‌گوید تا از زیر حرفی که زده بود و گفته بود «اگر قم به ۵۰ بیمار مبتلا باشد استعفا می‌کند»، در برود.

ایرج حریرچی البته فیلمی از خود منتشر کرد که در آن خبر داد به کرونا مبتلا شده و مراحل درمانش را طی می‌کند. 

همان روز شایعه دیگری مطرح شد که علی ربیعی هم کرونا دارد. ربیعی هم مثل فخاری عجله‌ای برای تکذیب نداشت، اما سرانجام چهارشنبه شب او نیز بیماری خود را تکذیب کرد.

همان روزی که تصاویر علی ربیعی در کنار حریرچی معاون وزیر بهداشت با آن حالت خاص و صورت عرق کرده منتشر می‌شد، تصاویر دیگری در رسانه‌ها پخش شد که علی ربیعی را در کنار رضا رحمانی وزیر صنعت نشان می‌داد. برخی گفتند رحمانی نیز مبتلا شده است اما تصاویر بعدی که از رحمانی منتشر شد، نشان می‌داد او مبتلا نشده است.

فاطمه رهبر نماینده پیشین مجلس هم از جمله افرادی بود که به دلیل ابتلا به کرونا به بیمارستان رفت. منابع آگاه گفتند او برای معاینه به بیمارستان شهدای تجریش رفته است.

محمود صادقی نماینده تهران نیز فرد دیگری بود که کرونا گرفت. او در صفحه شخصی خود خواستار آزادی زندانیان سیاسی در این ایام خاص شد. پیشنهادی که جدی گرفته نشد. گفته می‌شود نمایندگان مجلس همگی تست کرونا داده‎‌اند که این خبر یا شایعه با واکنش منفی کاربران فضای مجازی مواجه شد که می‌پرسیدند بر چه اساسی بعضی شهروندان از کیت‌های تشخیص استفاده می‌کنند.

منتخبین جدید مجلس در این میان حضور داشتند؛ از جمله سید علی آقازاده و محمدعلی رمضانی دستک، منتخبان رشتکه به تازگی به مجلس یازدهم راه یافته بودند.

نام محمدباقر قالیباف در میان مبتلایان دیده می‌شد و گفتند او نیز به کرونا مبتلا شده است. بعد از این شایعه، کانال خبری شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب نوشت پیرو انتشار برخی شایعات در خصوص بستری شدن محمد باقر قالیباف در بیمارستان فیروزگر، نماینده منتخب مردم تهران در هیچ بیمارستانی بستری نبوده و هیچ علائمی از بیماری کرونا در وی مشاهده نشده است.

بعد از آن گفته شد رضوی مشاور قالیباف و تهیه کننده سینما در بیمارستان بستری است. او در پیامی در توئیتر خود اعلام کرد که بر خلاف شایعات قالیباف به ویروس کرونا آلوده نشده است. خودم هم خوبم، کرونا نگرفتم، اما احتمالا به آنفلوانزای H ۱ N ۱ مبتلا شده است.

شایعه ابتلای یکی دو نفر از مراجع تقلید هم در رسانه‌های غیر رسمی منتشر شد. در این میان ظاهرا کرونا به شبیری زنجانی از دیگران نزدیک‌تر بوده است و یکی از اعضای ارشد بیت او در اثر کرونا وفات کرده بود. با این حال بعد از انجام أزمایش مشخص شد شبیری نیز به کرونا مبتلا نشده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
1
آرزو میکنم تست همشون مثبت باشه .... بدتر از کرونا و طاعون زندگی مردم را سیاه کردن...!!!!
ارسلان فراهانى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
0
وقتى ميخوانيم كى و كى باسم يا بطور كلى افرادى پس از درمان از بيمارستان مرخص شدند يك ترديد در ذهن ايجاد ميشود كه آيا بيمارى انها به درستى و قطعا كرونا بوده ؟
صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
0
اصلا از خدا نمی ترسند زن و مرد با همدیگه میرقصند ،بابا خدا چه جوری دیگه عذاب براتون نازل کنه که آدم بشید ، گناه تا کی؟
پاسخ ها
بینام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
هری بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
0
بنازم کرونا رو که اینجور به جون مسئولان پخمه پشمکی افتاده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان