تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

زینک پلاس و خواص شگفت انگیز آن بر سلامتی

بعد از اسید فولیک و ب کمپلکس حالا نوبت به زینک (روی) رسیده است. زینک را تقریبا همه یک ترکیب و داروی مناسب برای پوست و مو می‌شناسند؛ درواقع زینک (روی) بعد از آهن یکی از ضروری‌ترین مکمل‌ها و ویتامین‌های مورد نیاز بدن است؛ قطعا کمبود روی عوارض زیادی برای بدن خواهد داشت.

زینک پلاس و خواص شگفت انگیز آن بر سلامتی

رویداد۲۴ مصرف قرص، شربت و کپسول زینک فرقی نمی‌کند، فقط چیزی که اهمیت دارد، مصرف مداوم زینک پلاس است؛ اگر اطلاعات شما درباره خواص زینک پلاس کافی نیست، مجله دلتا را ورق بزنید.

در کنار تمام ویتامین‌ها و مکمل ها، زینک یا روی یکی از عناصر مهم و ضروری برای بدن است که بیش از ۱۰۰ آنزیم و هورمون برای ترشح و فعال شدن نیاز به آن دارند. اهمیت این منبع غذایی تا جایی است که بیش از ۷۵ درصد مردم را با کمبود روی مواجه کرده است؛ البته اگر میزان روی در بدن کافی نباشد، ممکن است مشکلات زیادی برای بدن ایجاد شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ویتامین مهمی که برای پوست و مو کلاژن ساز است؛ همانطور که گفتیم، بیش از ۱۰۰ آنزیم و هورمون برای ترشح و فعال شدن نیاز به روی دارند. روی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود؛ درنتیجه ویروس‌های عفونی مثل سرماخوردگی به سراغ شما نمی‌آیند. اگر بدن شما با فقر یا کمبود روی مواجه شود، ممکن است علائمی مثل بد خوابی، اختلال عصبی و ریزش مو به سراغ شما بیاید.


بیشتر بخوانید: خواص و مضرات زنجبیل برای بدن


بهترین منابع غذایی حاوی روی عبارتند از: گوشت گاو و گوساله، بادام زمینی، کنجد، غذا‌های دریایی از قبیل میگو، ماهی، صدف و تخم کدو. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که مصرف طولانی مدت یا دوز بالای مکمل روی باعث اختلال در جذب عنصر مس در بدن می‌شود که همین مسئله باعث کم خونی، ضعف قوای بدن و ریزش مو خواهد شد.

از میان تمام مکمل‌های دارویی قرص زینک پلاس از اهمیت زیادی برخوردار است. این مکمل غذایی حاوی عنصر روی و برخی از ویتامین‌ها از قبیل ویتامین‌های B، A و C است. بیایید تا با هم مهمترین خواص زینک پلاس را بررسی کنیم؛ این ویتامین و مکمل باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و قدرت باروری شده؛ زخم‌ها را ترمیم می‌کند و از طرفی باعث زیبایی و سلامت بیشتر پوست، مو و ناخن‌ها می‌شود.

خواص زینک پلاس برای مو، پوست و ناخن

همانطور که گفتیم، زینک با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی که دارد، دوست پوست، مو و ناخن شما است؛ بگذارید این گونه بگوییم که با مصرف زینک زیبا‌تر خواهید شد. مکمل روی اختلال‌های پوستی مثل لک پوستی، جوش و آکنه و اگزما را درمان می‌کند و در بهبود سریع زخم‌های پوستی و دیابت بسیار مؤثر است.

یک مطالعه بالینی در میان مردان نشان داد که مصرف روی به طور موضعی می‌تواند ریزش مو و طاسی مردان را بر طرف کند. چون این منبع ویتامین، خاصیت ضد باکتری و ضد التهاب دارد و به طور مستقیم روی پوست سر تأثیر گذار است.

زینک پلاس و خواص شگفت انگیز آن بر سلامتی

قرص زینک پلاس و چاقی صورت

قرص زینک پلاس به دلیل اینکه مقدار زیادی ویتامین‌های گروه ب و سایر املاح معدنی مفید دارد، برای بدن و همچنین برای کسانی که می‌خواهند صورت چاق تری داشته باشند، بسیار مفید است.

زینک؛ داروی ضد تشنج

زینک یک مکمل و داروی آرام بخش است؛ مصرف قرص یا شربت زینک می‌تواند بسیاری از مشکلات عصبی، بیش فعالی یا حملات ناشی از صرع را کاهش دهد.

کمبود زینک پلاس و احتمال ابتلا به سرطان

کمبود روی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان دهان، مری و معده را افزایش دهد، همچنین کمبود میزان روی در خون با سرطان‌های سر، گردن، ریه، پروستات، مثانه و تخمدان در ارتباط است؛ اگر یک منبع غذایی قوی و ضد تومور‌های سرطانی می‌خواهید، زینک (روی) را انتخاب کنید.

بهبود عملکرد غده تیروئید با زینک

طبق مطالعات دانشمندان مشخص شده است که کمبود روی با کاهش عملکرد غده تیروئید همراه است. درواقع، روی بر عملکرد غده تیروئید تأثیر مثبت دارد. در بیماران مبتلا به کم ‎کاری تیروئید، قرص زینک می‎تواند سطح هورمون ‎های تیروئید را در خون نرمال کند و عملکرد این غده را بهبود بخشد.

زینک پلاس و خواص شگفت انگیز آن بر سلامتی

خواص زینک برای مردان

آیا قرص زینک پلاس باعث چاقی می‌شود؟ بله! همانطور که گفتیم این مکمل، چاق کننده است؛ مثلا روی عضلات بدن و صورت شما تأثیر گذار است. این ویتامین و مکمل غذایی برای مردان هم بسیار مفید است؛ مکمل روی برای بدن پروتئین تولید می‌کند و یک ماده کلاژن ساز است که ریزش مو و طاسی سر آقایان را درمان می‌کند.

غلظت روی در مایع منی به طور مثبتی با تعداد اسپرم و تحرک آن ارتباط دارد؛ روی باعث افزایش قدرت جنسی در مردان، بارداری موفق زنان و سنتز صحیح هورمون‌های جنسی می‌شود و تعداد اسپرم آقایان را افزایش می‌دهد.

مصرف زینک (روی) می‌تواند از بزرگ شدن غده پروستات در آقایان جلوگیری کند. اگر مردان با کمبود روی در بدن خود مواجه شوند، اولین آسیب‌ها به غده پروستات آن‌ها وارد می‌شود؛ درنتیجه عملکرد بیضه‌ها هم با اختلال مواجه خواهد شد.

خواص زینک برای زنان

شاید برای شما جالب باشد که بدانید کمبود روی با اختلالات هورمونی همراه است که می‌تواند منجر به مشکلات تخمدان، بی ‎نظمی در دوره قاعدگی و حتی ناباروری شود، مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که مصرف خوراکی روی، درد قاعدگی خانم‌ها را کم می‌کند.

زینک پلاس و خواص شگفت انگیز آن بر سلامتی

بهترین زمان مصرف زینک پلاس

بهترین زمان مصرف مکمل‌های زینک (قرص و کپسول زینک یا شربت آن) بعد از وعده نهار است؛ نکته مهم این است که در هنگام مصرف زینک یا بعد از مصرف این قرص از خوردن لبنیات یا شیر خودداری کنید؛ زیرا کلسیم از جذب روی جلوگیری می‌کند؛ البته اطلاعات پزشکی درباره دوره مصرف این مکمل‌ها باید زیر نظر پزشک متخصص مشخص شود.

نظر شما درباره زینک و مکمل‌های روی چیست؟ شما برای چه کاری زینک مصرف کرده‌اید؟ استفاده از این مکمل‌ها برای شما جنبه پزشکی یا زیبایی داشته است؟ منتظر نظرات شما دوستان و مخاطبان عزیز مجله دلتا هستیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
لیلا پورصفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
4
5
بعد از چند دوره مصرف اثر زینک مشخص میشه و طریقه مصرف به چه صورت باید باشه
شهناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
1
3
زینک میخودم تاچاق شوم این کارم درسته یانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
1
0
زینگ پلاس چاقی صور ت بدن هست حتی اشتها اور هم هست خواهر زاده شوهرم میخوره زینگ پلاس خیلی صورت تپلی داره شفاف کننده برای پوست و مو ناخن هم خوبه حتی لکه حتی منافذ باز صورتم می بنده برای همه چی خوبه ولی باید ۶ ماه کامل مصرف کنی تا وزنت ثابت بمونه برگشت نداشته باشه طریقه مصرفش هم روزی یکی بعد ازناشتای میخوری ۱۰ میلی هم بگیر چون قویترین رنگش هم قهوای باشه انقد ویتامین داره حتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن خیلی خوبه منم ازش پرسیدم ک چرا زودتر به من نگفتی تا منم مصرف کنم خیلی بدنم نیازه ازش پرسیدم چرا انقد چاق و خوشگل شده صورتت تپل توپر شده پوستشو هم سفید شده باورتون نمیشه محشره شما هم بخرید مصرف کنیداینکه دکتر براش نوشته خطری نداره مگه ویتامین نیست @@@@
مهدیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
1
سلام من دخترمجردهستم حالابرای ریزش مو میخوام زینک پلاس استفاده کنم وهم میخوام چاق بشم به نظرشما ازاین قرص استفاده کنم
ام کلثوم اشکواری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
2
1
سلام من زینک میخورم ضعف میکنم مجبورم غذا بخورم من غذا کم میخورم نه اینکه رژیم داشته باشم غذا زیاد باشه معده درد میگیرم دلم میخواد چاق شم یه‌کم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
0
بسیارعالیه من دویاسه ماهه که زینگپلاس۱۰میخورم هم برای عضلاتم وهم برای موهایم موثر بوده واقعا فریبرزز پروری ازبهبهان
ناصر دمنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
0
0
سلام قرص زینک برای چاقی صورت هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
0
0
سلام قرص زینک پلاس استفاده می کنم برای چاقی خوب است یا بد
نجیب الله
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
0
0
من زینک پلاس استفاده میکنم عالی است
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
1
سلام بهترین موقع کی و چگونه مصرف کنیم ممنون میشم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
1
0
سلام من خودم گرفتم بدون نسخه پزشک گرفتم تا حالا استفاده نکردم, می خواستم بدونم برای سلامتی بدنم هیچ ضرری نداره؟؟
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
0
0
قرص زنیگ پلاس براریزش موهم جواب میده
نظرات شما
پیشخوان