تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸

سازمان جهانی بهداشت تهدید ویروس کرونا را «بسیار بالا» اعلام کرد

ویروس کرونا با عبور از مرز بلاروس، نیوزیلند، لیتوانی، آذربایجان و هلند محدوده شیوع خود را به ۵۷ کشور افزایش داد و با ورود به نیجریه قاره آفریقا را نیز به طور جدی تهدید کرد.

کرونا

رویداد۲۴ به گزارش یورونیوز، در همین حال، تایید نمونه‌های ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در قاره اروپا سرعت گرفته، به طوری که تعداد بیماران در آلمان و فرانسه با جهش مواجه شده و تعداد کشور‌های درگیر این شیوع ویروس کرونا در این قاره به ۲۲ کشور رسیده است.


توقف بازی‌های بوندس لیگا

دولت آلمان با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۶۰ نفر، ستاد مقابله با بحران تشکیل داد. این ستاد روز جمعه درباره دستورالعمل جدید برگزاری برنامه‌ها و رویداد‌های پرجمعیت مانند کنسرت‌های بزرگ یا نمایشگاه‌های بزرگ تصمیم گیری خواهد کرد.

لیگ سراسری فوتبال آلمان نیز روز جمعه اعلام کرد، در این هفته از رقابت‌های بوندس‌لیگا هیچ مسابقه‌ای انجام نخواهد شد.


تعطیلی هیوندا و دیزنی لند

خودروسازی هیوندا پس از اعلام نتیجه مثبت آزمایش یکی از کارکنان این شرکت در کارخانه واقع اولسان کره جنوبی، فعالیت این کارخانه را به حالت تعلیق درآورد. همچنین در ژاپن نیز مجموعه تفریحی دیزنی لند را که در نزدیکی توکیو قرار دارد به مدت دو هفته تعطیل کرد.


ثبت نمونه کرونا در ولز

وزارت بهداشت ولز اعلام کرد که یک فرد بازگشته از سفر به ایتالیا به عنوان نخستین مورد کرونا در این کشور ثبت شد. بدین ترتیب مجموع شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا به ۱۹ مورد رسید.


ممنوعیت تجمع بالای ۱۰۰۰ نفر

دولت سوئیس روز جمعه با انتشار اطلاعیه‌ای هر گونه تجمع بیش از هزار نفر را در این کشور ممنوع کرد. این ممنوعیت با هدف پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در سوئیس اعمال شده است. بر همین اساس، برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو نیز لغو و مسابقات هفته ۲۴ لیگ برتر فوتبال این کشور نیز تعلیق شد.


قرنطینه رئیس جمهوری مغولستان

خالتماگین باتولگا، رییس جمهوری مغولستان پنجشنبه شب پس از بازگشت از سفر به چین به طور احتیاطی وارد قرنطینه ۱۴ روزه شد.

آقای باتولگا به همراه چند مقام دولتی دیگر از جمله وزیر خارجه مغولستان برای دیدار با رئیس جمهوری چین به پکن سفر کرده بود.

این هیات دولتی بلافاصله پس از بازگشت از چین در قالب اقدامی احتیاطی وارد قرنطینه ۱۴ روزه شدند.

با وجود این که تاکنون موردی از شیوع ویروس کرونا در مغولستان گزارش نشده، ولی برای پیشگیری از شیوع آن مدارس این کشور تا پایان ماه مارس تعطیل خواهند بود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان