تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸

شورای امنیت امروز نشست فوق‌العاده درباره سوریه برگزار می‌کند

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه و به درخواست انگلیس نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی اوضاع ادلب سوریه برگزار می‌کند.

شورای امنیت

  رویداد۲۴ به گزارش رویترز، این نشست به درخواست وزارت خارجه انگلیس و در پی تشدید اوضاع در ادلب برگزار خواهد شد.

تنش‌ها در ادلب پس از آن افزایش یافت که در پی پیشروی‌های ارتش سوریه در این استان و عقب راندن تروریست‌ها، ترکیه حمایت‌های خود از گروه‌های مسلح حاضر در این استان را افزایش داد و حتی به کمک پهپاد‌ها اقدام به بمباران مواضع ارتش سوریه کرد.
بیشتر بخوانید: شب خونین ادلب/ اختلافات در سوریه به درگیری ایران و ترکیه می‌انجامد؟
همچنین منبعی مسؤول در وزارت خارجه سوریه جمعه (نهم اسفند) در مورد تحولات اخیر ادلب گفت: «تبلیغات دروغینی که ترکیه و کشور‌های غربی علیه سوریه طی روز‌های گذشته انجام دادند، حمایت آن‌ها به ویژه رژیم ترکیه از گروه‌های مسلح تروریستی طی سال‌های گذشته را اثبات می‌کند و نشان می‌دهد که آن‌ها برای اجرای نقشه‌های خود علیه خواسته‌های مردم سوریه از جمله نابودی تروریسم در این کشور، سرمایه‌گذاری کرده و روی این نقش‌ها حساب باز کرده بودند».

دیروز پنجشنبه در حملات هوایی سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها، بیش از ۳۰ نفر از نظامیان ارتش ترکیه کشته شده‌اند و این مسئله باعث خشم مقامات ترکیه شده است. روسیه می‌گوید حضور نیرو‌های ارتش ترکیه در منطقه بر اساس هماهنگی نباید اتفاق می‌افتاد و شماری از نیرو‌های ترکیه با گروه‌های مسلح و تروریستی مانند جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) همراه بودند که هدف قرار گرفته اند.

 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شورای امنیت ، سوریه
نظرات شما
پیشخوان