تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

کنایه سنگین کامیابی‌نیا به احسان حاج‌صفی/حرف زدن را از اشکان دژاگه یاد بگیر

کامیابی نیا می‌گوید وقتی برخی از تیم‌ها برنده بازی خود هستند حرفی از مهندسی نتایج نیست، اما به محض شکست، این موضوعات را مطرح می‌کنند.

کنایه سنگین کامیابی‌نیا به احسان حاج‌صفی/حرف زدن را از اشکان دژاگه یاد بگیررویداد۲۴ کمال کامیابی نیا در هفته بیست و یکم لیگ برتر عملکرد بسیار خوبی داشت و موفق شد به تیم هفته ورزش سه نیز راه یابد. او که در نیم فصل دوم یکی از بازیکنان اصلی تیم پرسپولیس بوده، امیدوار است تا برای چهارمین فصل متوالی جام قهرمانی را بالای سر ببرد. کمال در گفتگو با خبرنگار ما به سوالات مختلف پاسخ داده است.

* آقا یحیی شناخت خوبی از شهرخودرو داشت

کامیابی نیا درباره بازی با شهرخودرو گفت: خدا را شکر که توانستیم سه امتیاز را بگیریم. خیلی خوب شهرخودرو را آنالیز کرده بودیم. نیم فصل اول به این تیم باخته بودیم اما آقا یحیی شناخت خوبی از حریف داشت. از همان ابتدا با تمرکز وارد زمین شدیم و در دقایق ابتدایی دو گل زدیم و در نهایت هم سه امتیاز را گرفتیم و شرایط مان در جدول بهتر شد.

* بازی سپاهان 3-0 نمی‌شد، بی نظمی شکل می‌گرفت

کامیابی نیا با اشاره به دیدار مقابل سپاهان عنوان کرد: ما برای آن بازی (سپاهان) خیلی آماده بودیم و خیلی خوب تمرین کرده بودیم. بازی را نمی شود پیش بینی کرد اما ما برای برد وارد زمین شده بودیم و می توانستیم سه امتیاز را بگیریم. یک سری اتفاقات افتاد و به نظرم کمیته انضباطی تصمیم درستی گرفت. اگر این تصمیم قاطع گرفته نمی شد بقیه تیم ها هم این باب را راه می انداختند و بی نظمی شکل می گرفت. این فوتبال حرفه ای است و این رفتار درست نیست. همه چیز مشخص بود و کمیته انضباطی هم روی همین مستندات رای صادر کرد و این قانونی است که برای همه تیم هاست و باید به آن احترام گذاشت.

* قهرمانی؟ هر اتفاقی ممکن است!

او در مورد احتمال قهرمانی تیمش گفت: از الان زود است و 9 بازی و 27 امتیاز باقی مانده و خیلی اتفاقات می تواند رخ دهد. ما تمرکزمان را حفظ می کنیم و بازی به بازی جلو می رویم. با حمایت هواداران و تلاش بازیکنان و کادرفنی و حمایت مدیریت تلاش خواهیم کرد. ما هیچ حریفی را در ادامه دست کم نخواهیم گرفت. چیزی که از اول فصل هدف ما بود را دنبال خواهیم کرد. هیچ دیداری را شل نخواهیم گرفت و باید با اقتدار قهرمان شویم و اگر این روند را ادامه دهیم 5-4 هفته زودتر می توانیم قهرمان شویم و باید با اقتدار قهرمان شویم.

* درگیر ما نباشد؛ در زمین تلاش کنید

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اتهامات دیگر تیمها به پرسپولیس اظهار داشت: تیم های دیگر به جای اینکه خودشان را درگیر این کارها کنند باید در زمین تلاش بیشتری داشته باشند. اینقدر که فکر و ذکرشان پرسپولیس شده، کار خود را انجام نمی دهند. با حریف بازی دارند و نمی توانند برنده شوند و همه چیز را بعد ربط به یک سری مسائل دیگر می‌دهند. چطور وقتی می‌برند و یا اشتباهی به سود آنهاست همه چیز آرام و درست است اما یک بازی که مساوی می‌کنند یا می‌بازند زمین و زمان را بهم می‌بافند و بهانه‌های می‌آورند که در خلوت خودشان هم باور نمی‌کنند. یک هفته تمرکزشان را روی پرسپولیس می‌گذارند. ما چه کاری جز تمرکز برای پیروزی و تمرین داشتیم؟ چطور وقتی مقابل ما برنده می‌شوند هیچ خبری نیست و هیچ حمایتی از ما نشده و یا کسی پشت ما و به سود آنها نبوده اما در زمان باخت به جای پاسخ دادن به شرایط فنی خودشان اینطور جو را شکل می‌دهند تا ذهن کارشناسان و از همه مهمتر هواداران‌شان را به سمت دیگری ببرند و مشکلات خودشان پنهان بماند.

 

* وقتی می‌برند حرف از مهندسی نیست!


هافبک دفاعی پرسپولیس راجع به اظهارات حاج صفی هم گفت: با تمام احترامی که برای احسان حاج صفی قائل هستم و به عنوان یک بازیکن ملی پوش و کاپیتان تیم ملی برایش احترام قائل هستم اما به نظرم باید فدراسیون و کمیته انضباطی پای کار بیایند. چطور می شود در رسانه ملی بیایند اینطور حرف بزنند و لیگ و فدراسیون را زیر سوال ببرند. اگر اینقدر راحت می‌شود حرف زد یک هرج و مرج شکل می‌گیرد و این اتفاق خوبی نیست. ما اینقدر تمرین می‌کنیم. من وقتی که می‌خواهم به تمرین بروم دخترم یک ساعت گریه می‌کند که نرو و روزها برای اردو و تمرین و مصدومیت شاید نتوانم بیایم خانواده‌ام را ببینم، بعد هر کس هر حرفی دلش خواست بزند؟ ما تلاش می کنیم و زحمت می کشیم و این یک توهین به بازیکنان و باشگاه پرسپولیس است که آقای حاج صفی اینقدر راحت می آید و حرف می‌زند. ببخشید 9 سال قهرمان نشد و چه اتفاقی افتاد؟ کسی آمد بگوید فلان است و مهندسی است و کسی نقش دارد؟ الان چهار سال است که تلاش می‌کنیم بعد این حرف را می‌زنند. یا بیایند سالی که نائب قهرمان شدیم (لیگ پانزدهم) سه داور محروم شدند به خاطر قضاوت اشتباه علیه ما و بعد با تفاضل گل قهرمان نشدیم و بیاییم الان بگوییم مهندسی شد تا قهرمان نشویم؟ اگر آن امتیازات را می گرفتیم قهرمان می شدیم. واقعا زشت است این رفتار و حرف‌ها، هفته ای که می‌برند همه چیز خوب است و آرام و هفته ای که نمی توانند ببرند خیلی راحت درباره پرسپولیس حرف می زنند و نظر می دهند. اگر بخواهند راحت صحبت کنند و کسی هم پاسخگو نباشد که والله بازیکنان پرسپولیس خیلی راحت‌تر می‌توانند درباره آنها صحبت کنند. من فکر می کنم این کار حرفه‌ای و درست نیست. به نظرم این کار حرفه ای نیست، شما بروید مصاحبه اشکان دژآگه را ببینید که چقدر حرفه ای صحبت می‌کند. نمی دانم کسی احسان را پر می کند یا به او می گوید که اینطور حرف می زند. من از کمیته انضباطی می‌خواهم که با این موضوع برخورد کند. بازیکنان ما هم علیه یک تیم دیگر صحبت می کنند با ما هم برخورد کنند. ما تمام زندگی‌مان را می‌گذاریم و نتیجه آن را در زمین می‌گیریم. شما تیم روبروی خودتان را در زمین نمی‌برید و بعد می‌آیید و این حرف‌ها را می‌زنید؟ اصلا چیزی که ربطی به پرسپولیس ندارد را می‌زنید و می‌خواهید هواداران خودتان را فریب دهید و با این مسائل باخت تان را توجیه کنید.

* در زمین حریف ما نیستند و پشت سر حرف می‌زنند

کمال کامیابی نیا افزود: ما با اقتدار به کارمان ادامه می‌دهیم و با تمام وجود برای هواداران‌مان که قهرمانی می‌خواهند تلاش خواهیم کرد. پرسپولیس تیم بزرگی است و اینکه در زمین حریف ما نمی‌شوند و پشت سر تیم حرف می‌زنند نشان دهنده همین مساله است.

* پیروزی یا پرسپولیس؟ خودتان را قوی کنید!

ستاره سرخ ها درباره استفاده از واژه پیروزی توسط برخی افراد و مالکان باشگاه ها گفت: دیگر همه چیز مشخص است و کسانی که این حرف ها را مطرح می کنند قضاوت شان با مردم. شما تا الان دیدید بازیکن پرسپولیس درباره یک تیم دیگر حرف بزند یا مدیرعامل پرسپولیس درباره باشگاه دیگر حرف بزند و به این شکل توهین کند؟ می خواهند چیز دیگری را ثابت کنند. توصیه من به آنها این است که بروند خودشان را قوی کنند تا در زمین نتیجه بگیرند.

 

* بدون بهانه و توجیه بازی می‌کنیم

کمال با اشاره به دیدارهای آینده گفت: 9 بازی سخت مانده اما کادرفنی خوبی داریم. کادر جدید خیلی خوب توانسته به تیم کمک کند. آقای یحیی خیلی زمان می گذارد و تلاش می‌کند و ارتباط خوبی هم بازیکنان دارد. امیدوارم هواداران و مدیران حمایت کنند تا بتوانیم بار دیگر در هر دو جام موفق باشیم. بازیکنان قول می‌دهند بدون بهانه و توجیه تمام تلاش خود را در تمرینات و بازی‌ها به کار گیرند.

* در مورد کرونا خیلی ناراحتم

او درخصوص کرونا و احتمال تعطیلی لیگ هم گفت: خیلی از بابت این بیماری و ویروس ناراحت هستم و باید رعایت کنیم. درباره بازی کردن هم باید از مراجع بالاتر دستور بدهند و ما تابع قانون هستیم. اگر صلاح می‌دانند که بازی شود که هیچ بهانه ای نخواهیم داشت. باید توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنیم. مطمئنا فوتبالیست ها هم یک نوع الگو در جامعه هستند و باید از خودمان شروع کنیم و بهترین شرایط را برای ریشه کن کردن این ویروس داشته باشیم.

* هواداران خیلی رعایت می‌کنند

وی درباره توصیه به هواداران هم گفت: طی روزهای اخیر هواداران خیلی کمک کردند و در هتل و اردوها رعایت می کردند و از گرفتن عکس و دست دادن خودداری می‌کردند. امیدوارم این شرایط را ادامه دهند تا ما بتوانیم با تمرکز بالا و تمام توان برای موفقیت تیم تلاش کنیم.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان