تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

استفاده نمایندگان از کیت‌های محدود تست کرونا بدون داشتن علائم بیماری، غیر اخلاقی بود

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس دهم، معتقد است که استفاده نمایندگان از کیت‌های محدودی که برای تست ویروس کرونا وجود دارد، کار اخلاقی نبود و تازمانی که علائمی نداشتند نباید آزمایش می‌دادند.

پروانه سلحشوری

رویداد۲۴ هرچند که مجلس به دلیل شیوع ویروس کرونا و مبتلا شدن برخی از نمایندگان به این بیماری در تعطیلی به سر می‌برد، اما در همین حال جلسه کمیسیون تلفیق به صورت علنی در صحن برگزار شد و نمایندگان این کمیسیون به بررسی بودجه سال ۹۹ پرداختند.

به عقیده بسیاری از مردم و کارشناسان، تعطیلی مجلس در شرایطی که این بیماری بیش از ۵۰ تن از هموطنانمان را به کام مرگ کشانده و نزدیک به ۱۰۰ نفر را مبتلا کرده است، تصمیم مناسبی نبود و بهتر بود مجلس در چنین فضایی، تمام توان، قدرت و نظارت خود را به کار بگیرد تا شرایط را به سمت بهبود و عادی شدن ببرد. اما پک‌های بهداشتی، تست نمایندگان با کیت و در نهایت تعطیلی پارلمان، خشم و بی اعتمادی مردم را به دستگاه‌های حکومتی بیش از پیش کرد.

برخی از خبر‌ها حاکی از مثبت شدن تست کرونای نزدیک به ۲۰ نفر از نمایندگان است، اما تاکنون به صورت رسمی ۵ تن از نمایندگان به این بیماری مبتلا شده‌اند. با این حال، اما برخی از نمایندگان همچون پروانه سلحشوری معتقد است که تست دادن نمایندگان که علائمی از بیماری نداشتن آن‌هم با کیت‌های مخصوصی که در اختیار داریم، عملی غیراخلاقی بود.


بیشتر بخوانید: تست رانتی کرونا برای مدیران/ وقتی خون نمایندگان و مسئولان کشور رنگین‌تر از مردم است


‌پروانه سلحشوری نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با رویداد۲۴ می‌گوید: مجلس محیطی است که همزمان بیش از سیصد نفر چندین ساعت در کنار هم هستند و اصلا تهویه درستی هم ندارد. من خودم آسم دارم زمانی که وارد مجلس می‌شوم مدام سرفه می‌کنم و معتقدم محیط مجلس تا حدودی آلوده است. علاوه بر این تعدادی از نمایندگان مجلس هم به ویروس کرونا آلوده بودند از جمله آقای امیر آبادی و ذوالنوری و سایر همکاران هم نمی‌دانستند که کدام یک از افراد به این بیماری دچار شده است.

او می‌گوید: نمایندگان علاوه براینکه در صحن با سایر نمایندگان و کارکنان در تماس و گفت‌وگو هستند با افرادی که به دفتر آن‌ها مراجعه می‌کنند نیز درارتباط هستند. من روز اول هم به مجلس نرفتم، با توجه به اینکه جز گروه‌هایی هستم که از ابتدا باید قرنطینه می‌شدم، در مجلس حضور پیدا نکردم و از آنجا که آسم همراه با سرفه است ممکن بود باعث نگرانی همکاران شوم و به همین دلیل شخصا این موضوع را مراعات کردم.

سلحشوری ادامه داد: البته باید بگویم بعضی کار‌های مجلس هنوز تعطیل نشده و قرار شد کمیسیون تلفیق بررسی و رسیدگی به کار‌های بودجه را ادامه دهد، البته نظر نهایی را نمی‌دانم. من هم نظرم این بود که ادارت تعطیل شوند و همه کارمندان در این مدت در خانه بمانند یا به صورت دورکار به کارشان ادامه دهند.

نماینده عضو فراکسیون امید می‌گوید: جدا از کارمندان زندانیان و سربازان در پادگان‌ها نیز شرایط سختی دارند و بسیار در معرض خطر هستند و باید فکری به حال این افراد کرد. اعلام شده بود که چرا مجلس سایر نهاد‌ها و ادارات را تعطیل نمی‌کند، مجلس نمی‌تواند سایر دستگاه‌ها و ادارات را تعطیل کند. اداره مجلس دست خودش است و تصمیم به تعطیلی گرفت. البته ما پیشنهاد دادیم که مدارس و مراکز آموزشی هم تعطیل شوند که در ابتدا موافقت نکردند و بعد هم به صورت موقت مدارس را سه روز تعطیل کردند که به نظرم این تعطیلی تمدید شود.


بیشتر بخوانید: سایه ویروس کرونا بر سر مقامات ایران/ همه چیز عادی است اما احتمال مرگ بالاست!


استفاده نمایندگان از کیت‌های تست کرونا بدون داشتن علائم بیماری کار غیر اخلاقی بود 

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه دولت در تعطیلی مراکز و نهاد‌ها باید همکاری کند، تصریح کرد: البته نظرم این است که کشور نباید تعطیل شود، اما خب همین موضوع هم تبعات ثانویه به همراه دارد. درباره آزمایش دادن نمایندگان هم باید بگویم نمایندگانی که هیچ گونه علائمی ندارند بروند آزمایش دهند اصلا درست نیست. شخصا آزمایش نداده‌ام و به نظرم استفاده از کیت‌های آزمایشی بدون اینکه علائمی داشته باشید از منظر اخلاقی هم درست نیست. فرزندم پزشک است و به من گفت تا زمانی که علائم ندارید و تا زمانی که علائم شدت پیدا نکرده، نباید آزمایش بدهی و صرفا یک عکس سینه در مرحله اول کافی است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ما اکنون به میزان کافی برای مردم کیت نداریم. چگونه نمایندگان با کیت‌های محدود آن هم بدون علائم اولیه آزمایش داده‌اند؟ از لحاظ اخلاقی واقعا کار درستی نبود. من گفتم دفترم کیف محتوی مواد ضد عفونی را بگیرد و در دفتر که مراجعین در آنجا رفت و آمد می‌کنند برای آن‌ها استفاده شود. برای خودمان از داروخانه الکل گرفتم و با کمی آب قاطی کردیم و برای ضد عفونی کردن منزل از آن استفاده می‌کنیم. شخصا با توجه به شرایط جسمی‌ام همواره ماسک در خانه دارم که این مدت از آن استفاده کردم و اکنون فقط یک ماسک دارم و اصلا از وسیله‌هایی که دادند استفاده شخصی نکردم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان