تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
سفیر جمهوری خلق چین پاسخ می‌دهد؛

ویروس کرونا از طبیعت آمده یا ساخت کشور آمریکا است؟

سفیر جمهوری خلق چین گفت: طبق آزمایش‌های ما و بررسی متخصصین خارجی و چینی، فکر می‌کنیم که این ویروس ساختگی نباشد و از طبیعت آمده باشد.

ویروس کرونا

رویداد۲۴ چانگ هووا سفیر جمهوری خلق چین و جمعی از متخصصین این کشور در حاشیه نشست با مسئولین هلال احمر کشور در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ویروس کرونا ساخته کشور آمریکا است یا خیر، گفت: در ابتدای شیوع این ویروس، صحبت‌هایی مبنی بر اینکه کرونا از آزمایشگاه‌های چینی یا کشور آمریکا انتقال یافته است وجود داشت اما طبق آزمایش‌های ما و بررسی متخصصین خارجی و چینی، فکر می‌کنیم که این ویروس ساختگی نباشد و از طبیعت آمده باشد.

یکی از متخصصین چینی در پاسخ به این سوال که دولت چین تا جه میزان فرضیه ساختگی بودن و جنگ بیولوژیک ویروس کرونا را قبول دارد، اظهار داشت: در حال حاضر کشورهای مختلفی ازجمله آمریکا هم با این ویروس درگیر شده اند در نتیجه نمی‌توانیم بگوییم که کرونا صرفاً برای ایران یا چین ساخته شده است.


بیشتر بخوانید: تا آخر هفته مبتلاین کرونا در ایران از ۹ هزار نفر عبور خواهد کرد!


وی افزود: طبق بررسی‌های متخصصان غربی و چینی، ویروس کرونا قبلاً نیز در طبیعت و بعضی حیوانات وجود داشته و نمی‌توان با قطعیت گفت که توسط کشور خاصی ساخته شده است به همین دلیل پزشکان به مردم توصیه کرده اند که تا حد ممکن از حیوانات فاصله بگیرند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان