تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

راه و چاه ازدواج راحت برای دختران

ازدواج راحت یکی از معضلات امروز جوانان است و به خاطر سخت شدن ازدواج ومراحلش اکثر جوانان تصمیم به ازدواج ندارند در صورتی که این مشکل می‌تواند با کمی آسان گیری افراد حل شود.

ازدواج

رویداد۲۴  ازدواج امر مقدسی است که نیاز‌های جسمانی و عاطفی را برطرف می‌کند. با بالا رفتن سن ازدواج، افراد سختگیرتر شده و انتخاب شریک زندگی برای شان دشوارتر می‌شود، زیرا نگاه به ازدواج منطقی‌تر می‌شود و فرد می‌خواهد همه زوایا را با دقت بررسی کند و هنگام تصمیم گرفتن هیچ نکته‌ای را نادیده نگیرد.
اما واقعیت این است که هیچ کس نمی‌تواند موردی را برای ازدواج پیدا کند که از هر جهت ایده آل باشد و صددرصد خواسته‌های آن‌ها را برآورده کند. پس بهتر است سخت گیری‌ها را کنار بگذاریم و با نکاتی که در این بخش از نمناک آورده ایم، ازدواج راحت تری داشته باشید.

مقایسه نکنید
با بالا رفتن سن ازدواج دختر‌ها سخت گیرتر می‌شوند و خواستگار‌های خود را با یکدیگر مقایسه می‌کنند، آن‌ها خواستگار جدید خود را با مورد‌های قبلی از نظر زیبایی، ثروت، تحصیلات و حتی وضعیت خانوادگی مقایسه می‌کنند.
بیشتر بخوانید: جشن عروسی عجیب داخل توالت زنانه! + عکس

آن‌ها بعد از مقایسه با خود می‌گویند که وقتی مورد‌های قبلی را که وضعیت بهتری از خواستگار جدیدشان داشته را قبول نکرده اند چرا باید به این فرد که وضعیت نامناسب تری نسبت به او دارد بله بگویند؟. این دختر خانم‌ها می‌خواهند با یک انتخاب فوق العاده تمام موقعیت‌های از دست رفته را جبران کنند، اما با گذر زمان، در این بحران بیشتر غرق می‌شوند.
 
پرونده‌های قبلی را ببندید

یکی دیگر از موانعی که بر سر راه ازدواج دختر خانم‌ها قرار دارد باز بودن پرونده ارتباطات قبلی است. این خانم‌ها به علت درگیر بودن ذهنشان نمی‌تواند به شخص دیگری دل ببندد و برای شروع تازه تلاش کنند. باز بودن و نبستن پرونده‌های قبلی، سبب می‌شود دوره تجرد طولانی‌تر شود و آینده عاطفی افراد با مشکلی جدی روبه رو گردد.

کنار نکشید

کسانی که سن بالاتری دارند، اگر از اجتماع کناره بگیرند پیدا کردن گزینه مناسب ازدواج برای شان دشوارتر می‌شود. برای اینکه شانس خود را برای پیدا کردن گزینه‌های مناسب برای ازدواج افزایش دهید، بهتر است در اجتماع بیشتر حضور داشته باشید و در محیط‌های شغلی و تحصیلی حضور یابید. از دوستان و یا نزدیکان مورد اعتماد خود بخواهید اگر فرد مناسبی را یافتند شما را برای ازدواج به او پیشنهاد کنند.

موانع ذهنی تان را شناسایی کنید

متاسفانه بسیاری از دختران باور‌های غلطی درباره ازدواج دارند، زیرا برخی از آنان در خانواده‌ای بزرگ شده که ناسازگاری‌هایی در خانواده از پدر و مادر دیده یا یک ازدواج ناموفق برای خواهر یا برادر در خانواده وجود داشته که در ناخودآگاهش ارزش‌هایی متضاد با ازدواج به وجود آمده است. این عوامل سبب می‌شوند از سن پایین باور‌های اشتباهی در مورد ازدواج رشد کنند که باید این باور‌ها شناسایی و درمان شوند.

برای یک ازدواج آسان خاطره‌های تلخ قدیم را فراموش کنید

برخی از دختر خانم‌ها در مواجهه با مردان، برخوردی تند و ناشایست از خود نشان می‌دهند و برای گفت و گوی ساده با هر مردی از خود واکنش نشان می‌دهند و خشن برخورد می‌کنند. آنطور که در نمناک گفته ایم علت این خشم آن‌ها از دوره نوجوانی و کودکی شان سرچشمه می‌گیرد. پس اگر می‌خواهید ازدواج آسانی داشته باشید، خاطره‌های تلخ قدیم را فراموش کنید و با دید تازه‌ای به اطراف خود بنگرید.

کمی به ظاهرتان اهمیت دهید

اگر می‌خواهید ازدواج بسیار خوبی داشته باشید، از قالب ناامیدی بیرون ببایید و کیفیت‌های زنانه را در خودتان تقویت کنید تا جذاب به نظر برسید. همیشه آراسته باشید و آرایش تند و زننده نکنید، لطیف باشید، لبخند بزنید، اجتماعی و برون گرا باشید تا آقایان خانواده دوست جذب شما شوند.

در مورد خواستگارتان پیش داوری نکنید
جلسات خواستگاری سنتی را بزرگ نکنید و فکر نکنید با یک جلسه خواستگاری مجبور به ازدواج هستید بلکه خواستگاری را جلسه‌ای برای آشنایی بیشتر بپندارید. اگر ذهنیتتان نسبت به خواستگاری این گونه است که چطور می‌شود از یک خواستگاری سنتی خوش تان بیاید در صورتی که از قبل عاشق او نبوده اید. این ذهنیت خود را تغییر دهید، زیرا قرار نیست عشق در لحظه اتفاق بیفتد وعشق ممکن است با ملایمت و شناخت اتفاق بیفتد.

پس در خواستگاری سنتی فرد مورد نظر خود را قضاوت نکنید و همچون یک کاغذ سفید با خواستگارتان برخورد کنید. جبهه نگیرید، دلهره نداشته باشید، زیرا باید یک نفر را ببینید که بفهمید از او خوش تان می‌آید یا نه.
فرد مورد نظرتان را بررسی کنید

در دو، سه ماه اول فرد مورد نظر خود را بررسی کنید، تا ببینید خواسته‌های شما را دارد یا خیر؟ هنگام بررسی فرد مورد نظر خود می‌توانید از رقم و اعداد استفاده کنید. مهربانی را عدد ۵ و نامهربان بودن را یک در نظر بگیرید و مهربانی خواستگار تان را با اعداد بین یک تا ۵ بسنجید. پس همه خصوصیاتی که فرد مورد نظرتان باید داشته باشد، را با اعداد و رقم بسنجید. معمولا بالای ۷۰ درصد عالی است.

از روز اول به مردان نگویید قصد ازدواج دارید
خانم‌ها از همان ابتدای معاشرت‌ها به فکر ازدواج هستند، اما مرد‌ها این گونه فکر نمی‌کنند. آن‌ها دوست دارند فرد مورد نظرشان آن‌ها را رفته رفته بشناسد و کشف کند پس اگر از ابتدا هدفتان ازدواج است، به او نگویید قصد ازدواج دارید.

حتی مستقیم مطرح کردن به مردی هم که نیتش ازدواج است، صحیح نیست، زیرا آن‌ها فکر می‌کنند شما فقط شوهر می‌خواهید! وجود شان به عنوان یک انسان مهم نیست. پس یک معاشرت هدفمند را به طور نامحسوس و نه به شکلی مستقیم به سمت ازدواج سوق دهید.

اگر حال تان خوب نیست، ازدواج نکنید
ازدواج در خوشبختی و سعادت انسان بسیار تاثیرگذار است و همه چیز نیست. اگر می‌خواهید ازدواج کنید اول باید خودتان را بسنجید و از خودتان بپرسید اگر جای او بودید، حاضر بودید با خودتان ازدواج کنید؟ بایدبدانید ازدواج دو ستون می‌خواهد که یک سقف را استوار نگه دارد پس شما هم باید شرایط ازدواج را داشته باشید. پس واقع بین باشد و اگر اشکالی در خودتان می‌بینید آن را رفع کنید.
 
منبع: نمناک
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ازدواج ، سن ازدواج
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
Kajhal
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
1
والله من به این سن رسیدم یکی نیومده در خونمون حتی در بزنه ....نمیدونم مردم چطور یکی رو پیدا میکنن ...یا ما عرضه نداریم مخ بزنیم ..یا یه روشی دیگه داره واسه کشوندن خواستگار به دم در خونه
نظرات شما
پیشخوان