تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

چین: برای کمک همه‌جانبه به ایران جهت مهار کرونا آمادگی داریم

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن قدردانی از کمک‌های ایران به کشورش برای مهار ویروس کرونا، از آمادگی چین برای انتقال تجربیات و هرگونه کمک‌رسانی پزشکی خبر داد.

ویروس کرونا

رویداد۲۴  سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران از همکاری با ایران و برخی کشور‌های دیگر برای مهار سریع ویروس خبر داد.
بیشتر بخوانید: کمک‌های سازمان بهداشت جهانی به ایران رسید
به نوشته وبگاه وزارت خارجه چین، «ژائو لیجیان» از سخنگویان دستگاه دیپلماسی چین در نشست با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در زمینه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایران و ایتالیا و تماس وزیر خارجه این کشور با همتایان ایرنی و ایتالیایی خود، گفت: «هنگام شیوع کرونا در چین، ایران و ایتالیا مراتب همدردی و حمایت خود را از چین ابراز کردند. آنچه آن‌ها انجام دادند نشان می‌دهد که ایستادن در کنار هم در مواقع سخت به چه معناست و ما هرگز آن را فراموش نخواهیم کرد.»

وی در ادامه گفت: «ما اینک با ایران و ایتالیا در ارتباطیم و به شهروندان آن‌ها تسلیت عرض می‌کنیم. با توجه به نیاز‌های ایران و ایتالیا، چین آماده است تا از ظرفیت‌های خود از لحاظ پیشگیری و کنترل همه گیر و معالجه کرونا به این دو کشور کمک کند.»

این دیپلمات چینی ادامه داد: «چین به سرعت کیت‌ها و تجهیزات پزشکی را به ایران اهدا کرده و تیمی متشکل از پنج متخصص از انجمن صلیب سرخ چین در تاریخ ۲۹ فوریه (شنبه دهم اسفند) وارد تهران شدند. ما آماده‌ایم به ایتالیا نیز در زمینه در زمینه انتقال تجربه و فناوری در زمینه پیشگیری و کنترل این بیماری همه گیر کمک و تبادل نظر کنیم.»

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان