تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
آموزش و پرورش:

تمام مدارس شهر تهران موظف به بازگشایی شدند / مدیر مدرسه و یک نفر از اعضای کادر اداری باید در مدرسه حضور داشته باشند

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: باید مدرسه را به چشم یک پایگاه بزرگ اجتماعی نگاه کنیم و نباید از این ظرفیت‌ غافل شویم.

رویداد۲۴ مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره فعال بودن مدارس در این ایام گفت: طی بخشنامه‌ای که دیروز به مدارس تهران ابلاغ شد کلیه مدارس موظف به بازگشایی هستند. در طول ساعاتی که در این بخشنامه تعیین شده، یعنی از ساعت 8 تا 12 باید مدیر مدرسه و یک نفر از اعضای کادر اداری مدرسه حضور داشته باشند تا به ادامه روند آموزشی مدرسه بپردازند.

 وی ادامه داد: آموزش و مدرسه تعطیل نخواهد شد، درست است که مسائل مربوط به شیوع کرونا تمام ابعاد زندگی را تحت شعاع قرار داده است اما وظیفه ما به عنوان پایگاه آموزشی حفظ و ادامه آموزش بوده و مدارس موظف هستند که فعالیت آموزشی خود را ادامه بدهند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: ما می‌توانیم از این شرایط به عنوان یک فرصت استفاده کرده و به ابعاد دیگر آموزشی فکر کنیم. ما نمی‌توانیم آموزش را تعطیل کنیم اما می‌توانیم به روش‌های نوین آموزشی دست پیدا کنیم.

ثقفی در ادامه تصریح کرد: اگر امروز امکان حضور دانش‌آموزان در مدرسه فراهم نیست می‌توان از سایر تکنولوژی‌ها برای پیش بردن کار آموزشی استفاده کرد و فرایند آموزش را امتداد بخشید نه اینکه آموزش تعطیل شود.

وی درباره نگرانی برخی از والدین از روند آموزشی گفت: برخی والدین با توجه به شرایطی که پیش آمده نگران روند تحصیلی فرزندان‌شان هستند، اما بدانند که مدارس ما همه روزه به کار خودشان ادامه خواهند داد و حداقل دو نفر از مسئولان مدرسه شامل مدیر و معاون در آن حضور دارند. تمام مدارس مکلف هستند با استفاده از وسایل نوین آموزشی بحث آموزش دانش آموزان را ادامه دهند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ما باید مدرسه را به چشم یک پایگاه بزرگ اجتماعی نگاه کنیم و نباید از این ظرفیت‌ها غافل شویم و بهره‌برداری لازم را از آن نداشته باشیم زیرا آموزش نباید تعطیل شود بلکه باید با روش‌های نوین ادامه پیدا کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان