تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
هیات اعزامی سازمان بهداشت جهانی:

هنوز دستورالعمل جهانی برای دفن کشته‌های مبتلا به کرونا وجود ندارد

رئیس هیات اعزامی سازمان بهداشت جهانی درخصوص دستورالعمل دفن متوفیان مبتلا به کرونا گفت: هنوز دستورالعملی برای دفن کشته‌های مبتلا به کرونا نداریم و سازمان جهانی بهداشت در حال کار کردن روی آن و تدوین است.

دفن بیماران کرونایی

رویداد۲۴ ‌ سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرای تهران در جریان جلسه مشترک نمایندگان سازمان بهداشت جهانی با مدیران شهری تهران با اشاره به کار سخت افرادی که در مراکز دفن کار می‌کنند خطاب به نمایندگان سازمان بهداشت جهانی سوالی را درباره اینکه آیا دستورالعملی جهانی برای دفن متوفیان کرونا وجود دارد، مطرح کرد.

ریچارد برنان، رئیس هیات اعزامی سازمان بهداشت جهانی در پاسخ گفت: به نظر می‌رسد نمی‌توان پاسخ کاملی در این خصوص داد، با توجه به اینکه بدن فرد مرده نیز حاوی ویروس است، باید به دقت برای دفن او اقدام شود.

بیشتر بخوانید: ماجرای کلیپ سردخانه بهشت معصومه در قم + فیلم
وی با اشاره به دستورالعمل‌هایی که برای بیماری ابولا تدوین شد، گفت:، اما هنوز دستورالعملی برای دفن کشته‌های مبتلا به کرونا نداریم و سازمان جهانی بهداشت در حال کار کردن روی آن و تدوین است.

برنان با تاکید بر اینکه نیرو‌هایی که برای تدفین اقدام می‌کنند باید از امکانات حفاظتی لازم برخوردار باشند، گفت: در سریع‌ترین زمان ممکن که دستورالعملی آماده شود در اختیار شما نیز قرار خواهیم داد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان