تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت

مرکز مهندسی و علم سیستم دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اعلام کرد که تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا در سراسر جهان به یک‌صد هزار و ۲۷۶ نفر رسیده است.

شمار مبتلایان به کرونا

رویداد۲۴ ‌ به نوشته روز جمعه روزنامه گاردین، این مرکز همچنین افزود که ۵۵ هزار و ۶۹۴ نفر از مبتلایان به این بیماری، سلامتی خود را بازیافته و سه هزار و ۴۰۴ تن نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را ازدست داده اند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که تخلیه بخش‌های تجاری سراسر جهان از روز جمعه آغاز شده و بازار‌های سهام سقوط کردند.

از تعداد بیشتری از مردم سراسر جهان خواسته شده است در خانه بمانند، مدارس بسته، مراسم و تجمعات بزرگ لغو شده و مغازه‌ها خالی از ماسک و مواد شوینده و بهداشتی است.
بیشتر بخوانید: ادعای روزنامه حزب حاکم چین: شمار مبتلایان به کرونا تا دو هفته دیگر صفر می‌شود
در لندن که به پایتخت مالی اروپا معروف است، بخش تجاری «کنری وارف» (Canary Wharf) به طور غیرعادی آرام است. دفتر بزرگ موسسه «اس اند پی گلوبال» (S&P Global) نیز پس از فرستادن یک هزار و ۲۰۰ کارکنانش به خانه هایشان، تخلیه شده است. بانک سرمایه گذاری انگلیسی «اس ان بی سی» نیز پس از آزمایش مثبت یکی از کارمندانش در ارتباط با کرونا، از حدود ۱۰۰ کارمند خود خواست از خانه کار کنند.

در نیویورک، بانک سرمایه گذاری آمریکایی «جی پی مورگان» کارکنان خود را بین دو مکان مرکزی و مکان ثانویه در نیوجرسی تقسیم و بانک سرمایه گذاری «گلدمن ساکس» نیز برخی از امور تجاری را به دفاتر ثانوی در گیرینویچ، کانکتیکات و جرسی سیتی منتقل کرده است.

در همین حال، بیش از ۲ هزار نفر روی کشتی تفریحی «گرند پرینسس» (Grand Princess) سرگردان شده اند، زیرا به دلیل وجود نشانه‌هایی از آنفلوانزا در بین دستکم ۳۵ تن از سرنشینان، کشتی از بازگشت به بندر سانفرانسیسکو منع شده است. کیت‌های آزمایش کرونا از راه دریا به این کشتی که در سواحل کالیفرنیا پهلو گرفتهف منتقل شده است.

در این میان، تمهیداتی، چون کاهش نرخ بهره در آمریکا و وعده اختصاص بودجه چند میلیارد دلاری برای مقابله با این بیماری همه گیر، هراس از گسترش ویروس و تبعات اقتصادی گسترده آن را تنها به میزان کمی کاهش داده است.

براساس این گزارش، چین که مهد شیوع کرونا در جهان است، بیش از سه هزار مورد مرگ ناشی از این بیماری را به ثبت رسانده و تعداد جان باختگان آن در ایتالیا به ۱۴۸ نفر رسیده است.

در آمریکا دستکم ۵۷ مورد جدید ابتلا مورد تائید قرار گرفته و این بیماری برای اولین بار در کلرادو، مریلند، تنسی، تگزاس و سانفرانسیسکو شایع شده است. در مجموع ۲۳۰ نفر در آمریکا مبتلا شده و ۱۲ نفر جان باخته اند.

شرکت‌های گوگل، فیسبوک، آمازون و مایکروسافت به کارمندان خود در منطقه سیاتل توصیه کرده اند از خانه کار کنند. این توصیه برای کار از منزل، بر عملکرد بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این منطقه تاثیر می‌گذارد.

سنای آمریکا روز پنجشنبه لایحه تخصیص بودجه‌ای به مبلغ ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای مقابله با کرونا را تصویب کرد که آمریکا با تصویب این لایحه به کشورهایی، چون چین و کره جنوبی در زمینه افزایش اعتبارات مالی برای مبارزه با این بیماری پیوست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان