تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

دولت به تلاش خود برای رشد اقتصادی کشور ادامه خواهد داد

سخنگوی دولت گفت: برخی تلاش دارند خدمات دولت یازدهم مغفول واقع شود، دولت تلاش خود رابرای اجرای اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی کشور ادامه خواهد داد ولی هر روز باید به موضوعات واهی پاسخ دهیم.
 رویداد۲۴-  محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در ادامه نشست هفتگی خود با خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به این سوال بیان کرد که صحبت هایی درباره اطرافیان رئیس جمهوری مطرح است از جمله بازداشت برادر ایشان و تخلف پرداخت مدیرعامل بانک رفاه، دولت چه نظری دارد؟
سخنگوی دولت اظهارداشت: به محض این که فردی یک یا دو روز دیده نمی شود اتهامات بازداشت و زندانی شدن به وی وارد می شود، مسئولان قوه قضاییه در این مورد پاسخ لازم را دادند ولی دوستی می گفت که تا انتخابات سال 96 هر روز باید منتظر چنین مطالبی باشیم.
یکی از خبرنگاران درمورد برخی اظهارات مبنی بر این که گفته می شود تغییراتی در کابینه دولت رخ می دهد و رئیس دفتر رییس جمهوری تغییر می کند، سوال کرد که نوبخت پاسخ داد: اگر این موضوع ها صحت داشت که انجام می شد و این بیشتر گمانه زنی است.
سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که دولت چه برنامه ای برای بازپس گیری سهم خود از تولید نفت دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تولید نسبت به دوران قبل از برجام میزان تولید نفت دو برابر شده است و مصمم هستیم سهمی که حق ملت ایران است در بازار نفت احیا شود.
نوبخت افزود: همه تلاش وزارت نفت در اجلاس اخیر اوپک بر این بود تا سهم کشورمان احیا شود و فضا سازی هایی که صورت گرفته بود که با این اقدام قیمت نفت سقوط خواهد کرد، مشاهده می کنیم که با افزایش قیمت نفت درست نبود.
وی در پاسخ به این که آیا دولت برای اصلاح قانون بودجه 95 برنامه ای دارد،یادآور شد: دولت در لایحه بودجه سال 95 دو تبصره 19 و 20 را پیشنهاد کرده بود که در خصوص اصلاح نظام بانکی بود که این اقدام قدرت تسهیلات دهی بانک ها را افزایش می دهد و از سوی امکان کاهش مطالبات بانکها را را در بر می گرفت.
سخنگوی دولت اضافه کرد: این دو تبصره در فرآیند رسیدگی به لایحه بودجه حذف شد و دولت خواهان ابقاء این دو تبصره است و اصلاح نظام بانکی در جهت کمک به تولید با در این دو تبصره را به مجلس ارائه خواهد کرد.
نوبخت درمورد اقدام دولت درخصوص بازداشت روزنامه نگاران، گفت: نگاه دولت نسبت به یخش فرهنگ و خدمات ارزشمندی که خبرنگاران انجام می دهد باخبر است ولی این موضوع در حوزه کار دولت نیست ودر حیطه قوه قضاییه است ولی امیدواریم هیچ یک از خبرنگارانی که کار ارزشمند خبرنگاری انجام می دهند در بند نبینیم.
وی همچنین در پاسخ به اقدامات صورت گرفته برای اتصال طرح خزر به خلیج فارس گفت: چنین طرح های بزرگی نیازمند مطالعات دقیق است و تازمانی که مطالعات تکمیل و اطمینان حاصل نشود که چه هزینه هایی دارد، دولت عاقلی چنین اقدامی را انجام نخواهد داد ولی اگر مطالعات نشان دهد که این اقدام منجر به رونق اقتصادی می شود دولت انجام می دهد .
سخنگوی دولت در پاسخ به اینکه اعلام شده لیست سیاهی در زمینه سخنرانی افراد وجود ندارد ولی شاهد جلوگیری از سخنرانی برخی هستیم، دولت چه برنامه ای برای این موضوع دارد، اظهارداشت: وزارت کشور برای برگزاری مراسم ها مجوز صادر می کند و از طرفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای برخی کنسرت ها به استناد قانونی مجوز صادر می کند ولی برخی اتفاقات در بیرون قوه مجریه صورت می گیرد وبرخی نیروها وفعالان در اجتماع مانند حمله به سفارت عربستان اتفاقاتی را بوجود می آورند که خسارت آن را ملت ایران می پردازد .
نوبخت افزود: این گناه بزرگی است که عده ای منافع ملی لطمه وارد کنند ولی آنچه دولت در توان خودش است را انجام خواهد داد و از آن دفاع خواهد کرد.
وی در پاسخ به سوالی درمورد اقدام دولت در زمینه کسانی که پیامک عدم دریافت حقوق را برای بازنشستگان ارسال کرده بودند نیز اظهارداشت: به واحد حقوقی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی ابلاغ شد تا شکایتی علیه افرادی که چنین اقدامی را صورت داده اند و موجب تشویش اذهان بازنشستگان شده و سبب شدند برخی رسانه های خارجی این موضوع را به مسایل سوریه ویمن ربط دهد صورت گیرد.
سخنگوی دولت در پاسخ به این که دولت چه برنامه ای برای همکاری بانک های خارجی در خصوص جذب سرمایه گذار خارجی دارد ، اظهارداشت: تلاش مسئولان وزارت امور خارجه در مذاکرات همواره بر متقاعد کردن طرف های آمریکایی برای این موضوع است واز همه حقوقی که ناشی از قرارداد برجام می باشد در جهت استیفاء کوتاه نخواهیم آمد.
نوبخت در پاسخ به وضعیت قرارداد خرید هواپیمای ایرباس نیز تصریح کرد: مسیر خرید هواپیمای ایرباس طی شده است و منتظر نتیجه جلسه شورای اقتصاد هستیم چرا که این قرارداد وقتی امضاء خواهد شد که مصوبه شورای اقتصاد را داشته باشدو پیش بینی ما بر این است که شورای اقتصاد با آن موافقت خواهد کرد.
وی ادامه داد: از طرفی زمینه های همکاری هم با هواپیمایی بوئینگ فراهم شده که در حال انجام مذاکره هستیم .
سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این سوال که در دولت های نهم و دهم درزمینه های مدیریتی و برخی پرداخت ها به مدیران اخباری را مشاهده کردیم آیا طرح چنین موضوعاتی فضاسازی مدیرتی نیست ، گفت: هیچ وقت آرزو نمی کنیم که شاهد اتفاقات گذشته باشیم، واقعا نگران کننده بود واز طرفی پرداخت های غیر متعارف را هم تحمل نخواهیم کرد و نسبت به هر گونه فساد و سوء استفاده برخورد جدی خواهیم کرد.
نوبخت افزود: توجه دادن به این گونه مسایل برای گمراه کردن افکار عمومی جامعه از موضوعات دکل گم شده وبابک زنجانی و موضوعات دیگر نمی تواند سوژه درستی باشد چرا که جامعه زیرک و متوجه است واگر با انگیزه سیاسی اتاق فکری تشکیل شده تا اذهان عمومی را متوجه چنین موضوعاتی کند دولت تلاش دارد تا وضعیت اقتصادی ومعیشت مردم را فراهم آورد.
یکی از خبرنگاران از برنامه دولت برای طرح ساماندهی تعطیلات کشور سوال کرد که سخنگوی دولت اظهارداشت: موضوع ساماندهی تعطیلات ونظام اداری در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و اقداماتی صورت گرفت ودر جلسه هیات وزیران نیز مطرح شد واگر به جمع بندی برسد وقابلیت اجرا داشته باشد اطلاع رسانی خواهد شد .
نوبخت درمورد انتصاب استاندار خوزستان نیز گفت: استاندار خوزستان بزودی معرفی خواهد شد ولی در طول این مدت دولت در زمینه های ضروری از جمله وقوع سیل و موارد بحرانی اقدامات لازم را انجام داده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: نوبخت ، رشد اقتصادی ، دولت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان