تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۸

درخواست سیدمحمد خاتمی از مردم در روز‌های شیوع کرونا /تشکر از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی

رئیس دولت اصلاحات ضمن قدردانی از فداکاری و کاردانی مجموعه پزشکان و پرستاران و کادر درمانی در مقابله با کرونا، از مردم خواست در پیشگیری و کنترل شیوع کرونا با رعایت دستورات پزشکی و بهداشتی و تن دادن به شیوه‌ای در زندگی که لازمه این وضعیت است مشارکت کنند.

سید محمد خاتمی

رویداد۲۴ متن کامل پیام حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی به شرح زیر است:

«هوالشافی

میلاد مسعود مولای موحدان و امیرمؤمنان حضرت امام علی‌ابن ابی‌طالب علیه‌السلام را به پیروان پاکباخته آن بزرگوار، به ملت شریف ایران و همه آزادی‌خواهان و عدالت‌جویان و بیدادستیزان عالم تبریک می‌گویم.

روزان و شبان سختی بر همه ما و بیشتر مردم جهان که درگیر آفت و بیماری نوپدیدند می‌گذرد. بخصوص این سختی برای آنان که از امکانات کمتری برخوردارند و در معرض مصیبت و خطر بیشتری هستند افزون‌تر است.
بیشتر بخوانید: ویروس کرونا عضو هیات دولت نیست که از روحانی دستور بگیرد!


کمبود دانش و نبود تکنولوژی و فن‌آوری در گذشته سبب می‌شد که زندگی بشر در معرض بیماری‌های سرایت‌کننده و کشنده‌ای قرار گیرد که بسیاری از آن‌ها امروز از میان برخاسته است؛ و هر بار که بشر راه پیشگیری و درمان را می‌یابد، بلیه‌ای تازه چهره می‌نمایاند و این همه گرچه خسارت‌های جانی و مالی به بار می‌آورد، ولی خود موجب گسترش دانش و فن و به‌نحوی پیشرفت زندگی در جهان می‌شود. ذهن خلاق بشر تا مسأله‌ای نباشد و نیابد به حال مسأله نمی‌اندیشد و نمی‌رسد.

اینک جا دارد که ضمن اظهار تأسف از جان باختن عزیزانمان در اثر این بیماری و آسیب دیدن انبوهی از هموطنان و دیگر مردمان جهان و آرزوی بهبودی بیماران و مهار شدن این آفت در برابر فداکاری، کاردانی، تلاش خطر پذیرانه و ارجمند مجموعه‌های پزشکی و پرستاری و درمانی کشور و جامعه گرانقدر خدمتگزار بهداشت و درمان سر تعظیم فرود آوریم و تلاش ارجمند وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دستیاران و همکاران ارجمندشان را در همه سطوح قدر بدانیم.

این عزیزان گرچه در این عرصه دشوار و پرخطر پیشتاز و پیشرواند، ولی مسأله بسیار بزرگ‌تر از آن است که فقط از آنان انتظار حل مشکل را داشته باشیم. به صراحت بگویم که با بحرانی بزرگ روبرو هستیم که در همه عرصه‌های اقتصاد، امنیت، سیاست، کسب و کار و حتی روابط بین‌الملل و سایر جهات زندگی اثر و تاثیر دارد و این همه ایجاب می‌کند که فرماندهی و سازمان دهی در بالاترین سطح مدیریت و تدبیر صورت گیرد و همه دستگاه‌ها درگیر امر شوند و همگان از جمله همه ملت به یاری سربازان دلیر بهداشت و درمان کشور بیایند و تمامی امکانات و تسهیلات برای برخورد با این بلیه و مبارزه با آن فراهم آید.

آسیب‌های که به مبتلایان این بیماری وارد می‌شود یک سوی داستان است و مشکلاتی که برای اقتصاد و مدیریت کشور و معیشت مردم، بخصوص برای بخش‌های آسیب‌پذیرتر و کم‌درآمدتر کشور و مشاغل خرد که لازمه کارشان تماس با مردم است پدید می‌آید نیز بزرگ و فراوان است.

از سوی دیگر همکاری یکایک افراد در این جهاد فراگیر و بخصوص رعایت دستورات پزشکی و بهداشتی و تن دادن به شیوه‌ای در زندگی که لازمه این وضعیت است و تلاش برای جلوگیری از اشاعه آفت وظیفه‌ای است برعهده همگان که امیدوارم هموطنان عزیز در این مورد نیز بلوغ و آگاهی و هوشیاری از خود نشان دهند. از خدا می‌خواهم که نظر لطف خود را از جمله برای از میان برخاستن این بلا از مردم ما و جهانیان دریغ نفرماید.

سیدمحمد خاتمی
١٣ رجب المرجب
هجدهم اسفند ماه ۱۳۹۸»
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان