تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

آغاز رزمایش مشترک دریایی امارات و آمریکا

رزمایش نظامی مشترک نیروی دریایی امارات متحده عربی و آمریکا با عنوان روز سه شنبه در آب‌های خلیج فارس آغاز شد.

رزمایش مشترک امریکا و اماراترویداد۲۴ خبرگزاری رسمی امارات ( وام )، هدف از برگزاری این رزمایش دریایی مشترک موسوم به «20 Native Fury» را تبادل تجربیات نظامی، افزایش شایستگی و آمادگی رزمی و توسعه همکاری‌های مشترک به منظور تقویت روابط راهبردی دو کشور عنوان کرد.

آموزش نیروهای مسلح امارات و تبادل و تقویت همکاری‌های نظامی با آمریکا برای انجام عملیات مشترک تا رسیدن به اهداف مورد نظر در مواجهه با چالش‌ها و بحران‌های موجود منطقه و دستیابی به امنیت و ثبات از جمله برنامه‌های این رزمایش بیان شده است.

آغاز رزمایش مشترک دریایی امارات و آمریکا

در چارچوب این رزمایش، تمرین مشترک دریایی با عنوان "20 Iron Defender " با حضور تعدادی از یگان‌های دریایی همراه با واحدهایی از حفاظت تاسیسات حیاتی، ساحلی و فرماندهی پروازهای مشترک برگزار می‌شود و طی آن غواص های متخصص به خنثی سازی مواد منفجره در زیر آب و از بین بردن مین‌های دریایی اقدام می‌کنند.

مرحله اول تمرین دریایی با بررسی برنامه‌های تهیه شده از قبل شامل بسیاری از آمادگی‌ها و تمرین‌های تئوری در بندر قبل از شروع تمرین عملی در دریا آغاز شد که در جریان این تمرینات تئوری، اجرای روش‌های همکاری بین یگان‌های دریایی جهت انجام فعالیت‌های مشترک رزمی با هدف دفاع و مقابله با تهدیدات غیر کلیشه‌ای در رابطه با واحدهای پرواز ترکیبی همراه با تیراندازی به اهداف سطح، رهگیری کشتی های مشکوک و انجام عملیات از بین بردن آنها آموزش داده شد.


بیشتر بخوانید: آیا در آستانه یک بحران هسته‌ای هستیم؟


خبرگزاری امارات ( وام ) اضافه کرد: این رزمایش در چارچوب افزایش سطح توانایی خدمه یگان ( دریایی ) نیروهای مسلح امارات به هنگام انجام ماموریت‌های جنگی خود و تبادل و کسب تجربه با کشورهای دوست انجام می‌شود.

این خبرگزاری به مدت زمان برگزاری این رزمایش اشاره‌ای نکرد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان