تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:

عقلانیت حاکم مانع تندروی اکثریت مجلس یازدهم می‌شود/ قالیباف روی کاغذ رییس مجلس یازدهم است

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، عقلانیت حاکم بر نظام را مانع رادیکالیسم (تندروی) اکثریت مجلس یازدهم دانست و گفت: تا این مجلس خود را با شرایط جدید وفق دهد وارد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌شویم، آن‌ها باید یک‌سال آخر را به دولت کمک کنند که دولت بعدی، کشور را با مشکلات کمتری تحویل بگیرد.
مجلس یازدهم
رویداد۲۴ «رضا امیدوارتجریشی» درباره یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دو نگاه نسبت به مجلس یازدهم وجود دارد. یکی اینکه چه کاری باید انجام شود و اکثریت مجلس چگونه مواجهه‌ای با مسائل کشور خواهند داشت.

عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی افزود: به نظرم مجلس آینده دولت را به زحمت می‌اندازد و به چالش می‌کشد. ولی اینکه این مجلس چه کاری باید انجام دهد باید گفت که یکی از مشکلات کشور تورم قانون‌ها است، ما قوانینی داریم که در دوره خود مناسب بوده، اما باید به‌روز شود، لذا یکی از کار‌هایی که باید انجام شود، روان‌سازی، تجمیع قوانین موازی و مزاحم و به روز کردن قوانین قدیمی است.

امیدوارتجریشی با بیان اینکه نیاز به اصلاح و انقلاب در قوانین اقتصادی کشور داریم، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال قانون تامین اجتماعی، مالیات‌ها و قوانینی، چون قانون بهبود فضای کسب کار اصلاح و اجرا شوند. مجلس به عنوان ناظر بر قوه اجرایی باید بر اجرای قانون فضای کسب و کار اصرار کند.

این فعال اصلاح‌طلب، مجلس یازدهم را مجلسی به شدت جناحی عنوان کرد و افزود: به نظرم این مجلس کمتر به مسائل و گره‌های اقتصادی می‌پردازد و بیشتر فعالیت خود را به سمت رویارویی‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی معطوف می‌کند. حتی پیش‌بینی می‌شود ممکن است مجلس یازدهم نظام انتخاباتی را تغییر دهد و مدل پارلمانی را معرفی کند.

وی ادامه داد:، اما عقلانیت حاکم بر نظام ترمز آن‌ها را خواهد کشید و مانع رادیکالیسم (تندروی) ذاتی آن‌ها خواهد شد. اما طرح مسائلی، چون استیضاح رییس‌جمهوری بیشتر ژورنالیستی است و در مجلس چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

دولت دوازدهم مظلوم‌ترین دولت بعد از انقلاب است

امیدوارتجریشی اظهار کرد: آن‌ها می‌دانند دولت روحانی میراث‌دار چه مشکلاتی بوده است. مشکلات دولت در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در ۴۱ سال گذشته بی‌سابقه بود و حتی این بحران‌ها بیشتر از خسارات جنگ تحمیلی بوده است، بنابراین هر دولتی در این شرایط قرار می‌گرفت، عملکردی بهتر از این دولت نداشت.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تحریم‌های همه جانبه آمریکا علیه دولت روحانی راجنگی تمام عیار برشمرد و اضافه کرد: در کجای دنیا اتفاق افتاده که در یک هفته ۲۵ استان درگیر سیل و زلزله مخرب شود؟ تنها این‌ها نیست، بحران تقابل نظامی با آمریکا، سقوط هواپیمای مسافربری، اعتراض‌ها، شیوع گسترده ویروس کرونا، موجب شده دولت دوازدهم از مظلوم‌ترین دولت‌های بعد از انقلاب باشد.

وی افزود: به همین دلایل مجلس آینده نمی‌تواند همه تقصیر‌ها را متوجه دولت کند. همین مجلس دهم هم در این مشکلات بی تقصیر نیست. در قضیه افزایش قیمت بنزین این مجلس می‌توانست به دولت کمک کند، چون در برنامه‌های توسعه پنجم و ششم افزایش حامل‌های انرژی پیش‌بینی شده بود که از مجلس هفتم به بعد از این برنامه جلوگیری شد.

امیدوارتجریشی ادامه داد: اگر مجلس فعلی و فراکسیون امید از همان ابتدای استقرار در سال ۹۴، رویکردی عقلانی برای حل معضلات اقتصاد کشور داشت و در کمیسیون‌های مربوطه موضوع افزایش منطقی و سالیانه قیمت بنزین را به دولت تکلیف می‌کردند این مشکل رخ نمی‌داد.

این فعال اصلاح‌طلب گفت: تا مجلس یازدهم خود را با شرایط جدید وفق دهد وارد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ می‌شویم، از این رو باید یک‌سال آخر را به دولت کمک کند که دولت بعدی کشور را با مشکلات کمتری تحویل بگیرد. مجلس آتی باید بودجه سال ۱۴۰۰ را مصوب کند که دولت بعدی باید آن را اجرا کند، لذا این همکاری مفید به حال مجلس، دولت و کشور خواهد بود.

قالیباف روی کاغذ رییس مجلس یازدهم است

امیدوارتجریشی درباره رقابت و اختلاف درون اصولگرایی در مجلس یازدهم گفت: روی کاغذ آقای قالیباف رییس مجلس یازدهم است، زیرا نسبت به بقیه گزینه‌ها شخصی اجرایی و عملگراتر است.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصولگرایان مجلس یازدهم با هم چالش خواهند داشت، خاطرنشان کرد: با وجودی که پیش‌بینی‌ها قالیباف را رییس مجلس آینده معرفی می‌کند، ولی ممکن است در راهرو‌های مجلس اتفاق دیگری بیافتد.

وی ادامه داد: یک سری از نمایندگان جدید مجلس یازدهم سابقه اجرایی و تقنینی ندارند و گروهی هم با تجربه هستند و می‌دانند چگونه لابی کنند؛ لذا می‌توان انتظار داشت معادلات به هم بخورد و شاهد رویارویی‌هایی هم باشیم.

بیشتر بخوانید: هر کسی نام اصلاح‌طلبی داشت رد صلاحیت شد/ اصلاح‌طلبان شکست نخوردند، حذف شدند


تاثیر کرونا بر مشاغل و کسب و کار

امیدوار تجریشی درباره همه‌گیر شدن ابتلا به ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد کشور گفت: این مشکل بر روند رشد قیمت طلا و ارز تاثیر گذاشت، ولی در حال حاضر این روند متوقف شده است. مشاغلی که در این میان به شدت آسیب دیدند گردشگری، هتل‌داری و خدمات مرتبط با آن مانند حمل و نقل مسافر و صنعت غذا و رستوران‌ها از جمله آنهاست.

رییس مرکز توسعه اقتصادی جوانان کشور‌های اسلامی افزود: از طرفی مشاغلی، چون شرکت‌های داروسازی، مواد شوینده، بهداشتی و ضدعفونی کننده هم با رشد تولید و فعالیت مواجه شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده در بازار بورس به سود خوبی دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه کرونا بر اقتصاد جهان هم تاثیر منفی گذاشته است، یادآور شد: در برخی مسائل می‌توانیم از این شرایط سود ببریم. مانند اینکه اقلامی را که در این بازه زمانی به تولید چند برابری می‌رسیم را بعد از عبور از این اپیدمی، صادر کنیم.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان