تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
علی مطهری:

ورود ویروس کرونا چند روز قبل از ۳۰ بهمن بوده است/ باید مشخص شود چه کسانی و با چه انگیزه‌ای مانع قرنطینه قم شدند

علی مطهری درباره ضرورت قرنطینه شهرهای آلوده به ویروس کرونا گفت: از ابتدا برای جلوگیری از شیوع کرونا باید قم را قرنطینه می‌کردند لذا باید مشخص شود آیا وزارت بهداشت کوتاهی کرده یا مقاومت‌ها مانع قرنطینه قم شده است.

علی مطهری

رویداد۲۴ علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس درباره ضرورت قرنطینه کردن کانون‌های آلوده به ویروس کرونا گفت: طبق نظر متخصصان و تجربه‌ای که در چین رقم خورد، قرنطینه شهرها و کانون‌های آلوده در حال حاضر هم می‌تواند مفید باشد، ولی کار درست این بود که همان زمان که ویروس کرونا در قم پیدا شد، قرنطینه این استان را شروع می‌کردند تا آلودگی به سایر نقاط کشور سرایت نکند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با تاکید بر این مساله که باید بررسی شود که چه عاملی مانع از قرنطینه قم در همان روز اول آلودگی شده است، گفت: باید مشخص شود چه کسانی با چه انگیزه‌ای مانع قرنطینه اولیه قم شدند. آیا وزارت بهداشت در این باره کوتاهی کرده یا مقاومت‌هایی بر اساس عقاید عوام‌فریبانه و خرافی در شهر قم وجود داشته است؟

آیا تولیت آستان حضرت معصومه در قرنطینه نشدن قم دخیل بوده است؟

مطهری ادامه داد: در صورت وجود مقاومت‌هایی برای قرنطینه قم، باید معلوم شود عوامل مخالف چه کسانی بوده‌اند؛ مثلاً آیا تولیت آستان حضرت معصومه در این قضیه دخیل بوده است یا نه. این موارد باید بررسی شوند و اگر کوتاهی صورت گرفته است، مسئولیت جان مردم با آنهاست و حتماً باید پیگرد قضایی انجام شود که چرا عده‌ای در یک کار تخصصی پزشکی دخالت کرده‌اند.

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: این سوالات همواره مطرح است که چرا قم همان روز قرنطینه نشد؛ آیا وزارت بهداشت هم همین نظر را داشته است یا آنها خواستار قرنطینه بودند و گروهی مقاومت کردند و این کار حیاتی انجام نشد.


بیشتر بخوانید: قرنطینه دیگر فایده‌ ندارد کرونا در همه شهرها شایع شده/ اپیدمی کرونا ۲ ماهه است


قطعاً ورود ویروس چند روز قبل از 30 بهمن بوده است

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود خبر ورود کرونا به کشور با تاخیر و همزمان با خبر فوت 2 نفر مبتلا به کرونا در قم اعلام شده است، توضیح داد: 30 بهمن خبر ورود کرونا به قم و فوت 2 نفر اعلام شد. قطعاً ورود ویروس چندین روز قبل بوده است. درباره تاخیر یا عدم تاخیر در اعلام خبر اطلاعات کافی ندارم.

مطهری با تاکید دوباره درباره ضرورت قرنطینه شهرهای آلوده به ویروس کرونا، گفت: جلوی ضرر را از هر کجا بگیریم منفعت است. الان هم قرنطینه شهرهای آلوده لازم است. البته همکاری مردم در اولویت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در پایان گفت: درباره قرنطینه شهرها متخصصان و پزشکان باید نظر بدهند. بر اساس نظر آنها، معتقدم کاری که قبلاً می‌توانستند با قرنطینه قم انجام دهند و انجام ندادند، وضعیت را به اینجا رسانده است. بنابراین برای مهار آن باید هزینه بیشتر و تلاش چندبرابری صرف شود و خوشبختانه پزشکان و پرستاران ما از جان‌شان مایه گذاشته‌اند و به فضل خدا از این بلا عبور خواهیم کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
نمکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
0
اقای موسوی خوابی .ویروس چینی است انها سوسک می خورند در بازار شان گوشت سگ فروش میکند تو که اطلاعات نداری چرا حرف می زنی تولید چین است مال چین است مثل تمام جنسهای بنجل چینی که کلاه سر ما گذاشته وبه ما قالب میکنند وتولید ما را از رونق انداخته اند ساده لوح نباشید کار چین است دیدید مهارش کردند اینها کافرند میانمار را نگاه کنید با مسلمانان چه کردندباید قرنطینه می شد قم بی تدبیری شد
میکروبیولوژیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
1
قرنطینه در ایران و بسیاری از کشورها مفهوم ومعنی ندارد و اصولا شدنی نیست
کشوری همچون ایران که هزاران کیلومتر مرز مشترک با سایر کشورها دارد و مرزها قابل کنترل نیستند نمیتواند قرنطینه را اجرا کند
اما اگاهی دادن به مرد تامین تجهیزات مورد نیاز برای جلوگیری از گسترش بیماری میتواند در بسیاری از موارد مانع گسترش بیماری شود اما با توجه به اینکه شناخت کافی از ویروس کرونا وجود ندارد و نحوه انتقال ان به طور کامل مشخص نیست و در این زمینه تا کنون فقط یافته های ازماشگاهی اعلام میگردد و هنوز تجربیات میدانی انتقال بیماری جمع بندی نشده است با قاطعیت نمیتوان گفت انتقال بیماری با نحوه پیشگیری اعلام شده مطابقت صد در صد دارد
بیماری های اپیدمیک تعقل میخواهد و نباید انرا با سیاست وفرصت طلبی های اینچنینی برای تضعیف یا تقویت دیگران گره زد
مهمترین وظیفه دولتمردان در شرایط کنونی اطاع رسانی علمی و صحیح به احاد ملت است
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان