تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

این چهار نفر/ ائتلاف‌های جدید در ماه‌های پایانی مجلس دهم

عبدالکریم حسین زاده، طیبه سیاوشی، حمیده زرآبادی و فاطمه سعیدی چهار نماینده‌ای هستند که تلاش می‌کنند در روزهای تعطیلی مجلس، چهره‌ای منفعل از خود نشان ندهند و پیگیر مشکلات موجود در ستاد ملی مبارزه با کرونا باشند.
شیوع ویروس کرونا
رویداد۲۴ همزمان با شیوع بیماری کرونا ۴ نماینده مجلس که گرایش اصلاح‌طلبی دارند،بیانیه‌ها و توییت‌هایی منتشر می‌کنند و نسبت به شیوع کرونا در کشور هشدار می‌دهند.

شباهت این چهار نماینده با یکدیگر به جز عضویت در فراکسیون امید این است که هر چهار نفر برای انتخابات مجلس یازدهم رد صلاحیت شده بودند و البته هر چهار نفر به خاطر وضعیت سیاسی ایران جزء گروه محذوفین هستند سه نفر زن و یک نفر اهل سنت.

عبدالکریم حسین زاده، طیبه سیاوشی، حمیده زرآبادی و فاطمه سعیدی افرادی هستند که بیانیه‌هایی برای مقابله با کرونا امضا می‌کنند. آنها در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی درخواست کردند تا اتمام مجلس دهم، حقوق نمایندگی‌شان در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد تا صرف تهیه اقلام و مواد ضروری برای مبارزه با کرونا شود.

این چهار نماینده به همراه بهرام پارسایی؛ تنها نمایندگانی بودند که در دوران تعطیلی مجلس پیگیر این مسئله بودند که ردیف بودجه‌ای مشخص در لایحه بودجه سال ۹۹ برای مقابله با کرونا در وزارت بهداشت اختصاص پیدا کند.

اما این تنها اقدام آنها نبود. در نامه‌ دیگری که از این چهار نماینده منتشر شد، به صراحت گفته شد که «‏⁧پیشگیری از شیوع کرونا⁩ به هر دلیل موفق نبوده» بنابراین شورای عالی امنیت ملی باید دستور ⁧قرنطینه ۱۰۰ درصد⁩ نقاط بحرانی را صادر کند و منابع مالی شستا، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و هلدینگ‌های پتروشیمی، برای تهیه و توزیع ماسک، لباس، عینک و سایر ملزومات کادر درمانی هزینه شود.

در روزهایی که ادارات دولتی باز هستند و کارمندان سر کار خود می‌روند اما مجلس تعطیل شده، اقدامات این چهار نماینده، بیش از سایرین بوده است.


بیشتربخوانید: پیشنهاد مشترک چهار نماینده اصلاح‌طلب درباره کرونا

این چهار نفر

به گزارش رویداد۲۴ عبدالکریم حسین زاده به صورت رسمی عضو هیچ حزبی نیست، اما به عنوان یکی از سه نماینده فراکسیون امید در جلسات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان شرکت می‌کرد و به نوعی تنها نماینده اهل سنت در آن شورا به شمار می‌رفت.

شنیده می‌شود حسین زاده در کنار بهرام پارسایی دیگر نماینده شاخص فراکسیون امید، به دنبال تشکیل یک سازمان مردم‌نهاد هستند؛ هرچند جزئیات بیشتری از این سازمان هنوز رسانه‌ای نشده است، اما چه بسا اگر کرونا نبود تا امروز اخبار آن رسما منتشر شده بود.
 
حسین زاده در روزهای شیوع کرونا، در توییت‌های مختلف نسبت به وضع موجود هشدار داده بود. او از نخستین نمایندگانی بود که تلاش می‌کرد قرنطینه قم حتما انجام شود.
 
حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس دهم نیز در کنار چند فعال سیاسی دیگر در شهر قزوین در حزب جوانان ایران اسلامی عضویت دارد و همچنان به حضور در این حزب ادامه می‌دهد؛ حزبی که ارتباط نزدیکی با خانواده علیخانی در قزوین دارد.

فاطمه سعیدی نیز عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی است. البته بعید نیست کمی از رفتار این حزب دلخور باشد بعد از اینکه صلاحیت سعیدی برای انتخابات مجلس تایید نشد، کارگزاران سازندگی بر خلاف دیگر احزاب اصلاح طلب در انتخابات شرکت کرد و لیست داد و توانست ۲۸۰۰ رای به دست بیاورد!

منابع آگاه به خبرنگار رویداد۲۴ گفتند که تمامی اعضای شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با حضور در انتخابات موافق نبودند و قسمتی از این حزب توانست دیگران را قانع کنند و با اکثریتی متزلزل به این جمع‌بندی رسیدند که در انتخابات لیست اختصاصی منتشر کنند.

طیبه سیاوشی نیز مانند حسین زاده عضو هیچ حزبی نیست. او نیز ظاهراً به دنبال فعال کردن چند سازمان مردم نهاد است که مجوز آن را در سال‌های گذشته گرفته است.

این چهار نماینده در روز‌های گذشته توانستند چهره جدیدی از خود به سپهر سیاسی ایران ارائه کنند؛ چهره‌هایی که البته در دوران نمایندگی نیز نشان داده بودند از شجاعت و آزادگی بیشتری نسبت به اکثریت یاران عارف در فراکسیون امید برخوردار هستند، اما حالا که انتخابات به پایان رسیده، شاهد ائتلاف‌های جدید توسط نمایندگان مجلس دهم هستیم؛ آنچه که می‌تواند آینده سیاسی ایران را رقم بزند. 
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان