تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
یادداشتی از مرتضی بلوکی؛

تشدید محدویت سفر به کیش

ورود کرونا این مهمان نامیمون و منحوس به ایران ‌از زمان حضورش تاکنون همچنان با یکه تازی و به قربانی گرفتن مشغول است. کوید ۱۹ دیگر بر همه جهانیان شناخته شده و در بیش از ۱۱۵ کشور جهان قربانی می‌گیرد و باعث ترس و استرس و مشکلات بزرگی در اقتصاد دنیا شده است.

جلوگیری از سفرها به علت کرونارویداد۲۴ این بیماری در ایران نیز متاسفانه تعداد زیادی از هموطنانمان را درگیر خود کرده تا این لحظه تعداد ۸۰۴۲ نفر مبتلای قطعی، تعداد ۲۹۱ نفر فوتی و خوشبختانه تعداد ۲۷۳۱ نفر بهبود یافته اند. در جزیره کیش نیز این مهمان منحوس متاسفانه منجر به فوت یک کیشوند و مبتلا شدن 12 نفر به کرونا شده است.

با توجه به هشدارهای مکرر وزیر بهداشت مبنی بر عدم سفر هموطنان و نیز تاکید بر خانه نشین شدن هموطنان جهت جلوگیری از شیوع کرونا، اما متاسفانه باز هم شاهد ترافیک سنگین در جاده‌های کشور علی الخصوص در جادهای گیلان و مازندران هستیم. در نتیجه مازندرانی که حتی یک آلوده به ویروس کرونا نداشت، به همت فقر فرهنگی برخی از هموطنان، ۸۸۶ مورد از هموطنان در این استان، متاسفانه آلوده به کرونا شدند.

با توجه به عدم همکاری بسیاری از مردم به دستورات و گوشزدهای وزیر بهداشت و نیز سخنگوی ستاد کرونا مبنی بر عدم سفر، اما این هجمه از نافرمانی بسیار ناخوشایند و نگران کننده است.

‌حالا این گروه از مسافران، کیش را هدف قرار داده اند. گرمای منطقه و البته‌ جذابیت کیش سبب شده کیش بیش از همیشه امروز هدف مسافران باشد. این امر نه تنها هیچ کمکی به رونق گردشگری در این شرایط موجود نخواهد کرد؛ بلکه باعث تبعات جبران ناپذیری خواهد شد. بسته شدن راه‌های دریای و ورود خودروها از سرزمین اصلی، ‌کنترل ورود مسافر در فرودگاه کیش و ‌محدودیت سفر به جزیره هم بسیار خوب، اما نتوانست کیش را از گزند کرونا مصون بدارد.

طبق تحقیقات به عمل امده، مشکل اصلی نمی‌تواند تنها عدم مسافر به منطقه باشد، چرا که بسیاری از کیشوندان در خارج از کیش مدام در حال رفت و آمد هستند و از اقصی نقاط کشور به کیش تردد می‌کنند. با توجه به ورود کیشوندان و مسافران مجاز، ذکر این نکته که بسیاری از همین افراد خدای ناخواسته می‌توانند مشکل ساز باشند بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

گرمای کیش به منظور عدم شیوع کرونا با وجود بیماران آلوده به ویروس کوید ۱۹ در کیش موضوعی است بیهوده. این جزیره به دلیل کوچک بودن محیط و نیز رطوبت و تردد مسافر بایستی با جدیت بیشتر بر عدم سفر به منطقه و نیز کنترل و محدویت حتی برای کیشوندانی که خارج از کیش بوده‌اند باشد.

سلامت دیگر کیشوندان و ساکنین کیش باید در اولویت قرار بگیرد . کیش و هر نقطه از این کشور پهناور بایستی درب‌های ورودی خود را برای میهمانان با ضمن ادب و‌احترام بسته نگه دارد.


بیشتر بخوانید: کرونا جان دکتر فداکار کوروش گودرزی پور را گرفت +عکس


مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر مسولین با توجه به عدم همکاری تعداد زیاد از هموطنان و نیز نزدیکی نوروز بیش از همیشه بر عدم سفر به کیش و محدویت‌های سفر حتی برای کیشوندانی که مدت‌ها در کیش نبوده‌اند تصمیم جدی‌تری داشته باشند.

محدویت و جلوگیری از سفر به شهرها از جمله کیش فقط و فقط برای سلامتی هموطنان عزیزمان در سراسر کشور است. به امید نابودی هر چه سریعتر کوید ۱۹ .کرونارا شکست خواهیم داد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، کیش
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
1
ما که کیشوند هستیم و در کیش ویلا داریم خودمان انقدر شعور داشتیم که امسال توی شهر خودمون بمونیم،ومردم آنجا را آلوده نکنیم ،ولی برایمان پوشیده نیست ،که چه کسانی و از کجا،به جای اینکه، در شهر خودشان و در خانه خودشان بمانند، دسته دسته به کیش اعزام شدند.کسانی که جانشان برایشان خیلی عزیز است ، و جان بقیه برایشان اهمیتی ندارد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان