تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

علی مطهری: افرادی که مانع قرنطینه قم شدند باید پاسخگو باشند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ارائه توضیحاتی درباره مصاحبه اخیرش در مورد شیوع کرونا در قم، گفت: شیوع کرونا در ایران ربطی به مردم قم ندارد بلکه استان قم با تشخیص کرونا، کل ایران را هشیار کرد.
قرنطینه قم
رویداد۲۴ علی مطهری، توضیحاتی در مورد مصاحبه اخیرش که موجب گلایه برخی از مردم قم شد، ارائه کرد.

مشروح این گفت وگوی کوتاه علی مطهری به این شرح است:

• آقای مطهری! برخی از مردم قم از شما بابت مصاحبه اخیرتان گلایه دارند؛ آن جا که قم را عامل شیوع کرونا در سراسر کشور معرفی کردید، در حالی که مسئولان استان قم فقط بجای آن که مانند برخی دیگر از نقاط کشور، اخبار فوت افراد بر اثر کرونا را تکذیب کنند، آن را با شجاعت اعلام کرده و چراغ خطر را برای جامعه ایران روشن کردند.

من هیچ گاه نگفتم استان قم و مردم قم عامل شیوع کرونا در ایران بوده‌اند، بلکه بر اساس نظر برخی کارشناسان و تجربه کشور چین گفتم اگر در همان ابتدا قم قرنطینه می‌شد، این ویروس کمتر به سایر نقاط کشور سرایت پیدا می‌کرد، اما این که در مسئله قرنطینه نشدن قم، آیا وزارت بهداشت کم کاری کرده و یا موانعی در خود قم وجود داشته، معتقدم باید روشن شود؛ چرا که کسانی مانع این کار شدند که مسئولیت دارند؛ بنابراین بنده، شیوع کرونا در ایران را به گردن مردم قم نیانداختم و این موضوع ربطی به مردم قم ندارد. بحث من موضوع دیگری است که همان قرنطینه نشدن قم و لااقل کنترل خروجی‌ها از این شهر بود که باید عاملین آن مشخص شوند.

در قم تشخیص قطعی کرونا صورت گرفت و کار خوب مجموعه استان قم این بود که این موضوع را اعلام کردند و بعد وزارت بهداشت آن را تأیید کرد.

مسئولان قم با وجود این که دو روز به انتخابات مانده بود، ملاحظه کاری نکردند و موضوع فوت دو شهروند قمی بر اثر کرونا را اعلام کردند و این اعلام، کل جامعه ایران را هشیار کرد.

• آقای مطهری! شما فرزند شهید آیت الله مطهری هستید که فرزند حوزه علمیه قم بودند و از همین رو شما هم به نوعی همواره با قم پیوند داشته اید؛ از همین روست که شاید مردم قم انتظار داشتند که از مظلومیت مردم قم در این شرایط دفاع کنید، ولی مصاحبه اخیرتان این گونه نبود.

سخن من این نبود که مردم قم عامل شیوع کرونا در کشور بوده‌اند. بنده البته ساکن قم نیستم، اما بی ارتباط با قم هم نیستم و می‌دانم که مردم قم هم مثل بقیه مردم ایران و استان‌های دیگر و مثل مردم تهران و اصفهان و مشهد و ... برخی مراعات می‌کنند و برخی هم نمی‌کنند؛ بنابراین مردم قم در رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از ویروس کرونا، جدا از مردم ایران نیستند.

بیشتر بخوانید: سازمان هواپیمایی متهم ردیف اول ورود کرونا به کشور

ضمن این که اخبار خوشایندی را این روز‌ها می‌شنویم که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان قم رو به کاهش است و این کاهش چشمگیر نشان از آن دارد که مردم قم توصیه‌های بهداشتی را رعایت و به هشدار‌های وزارت بهداشت به خوبی عمل کرده‌اند.

مصاحبه من صرفا یک اظهار نظر بود که اگر قرنطینه اولیه در مورد قم اجرا می‌شد، سرعت شیوع کرونادر کشور کمتر بود. اصلا بحث بنده درباره قم هراسی نبود، همانطور که گفتم کاهش چشمگیر مبتلایان به کرونا در قم نشان از رعایت مسائل بهداشتی توسط مردم قم و عملکرد خوب کادر درمان و پزشکی و مسئولان این استان دارد.

• نظر شما در مورد اخبار هدف دار برخی از رسانه‌های معاند که هر روز با اخبار راست و دروغ، سعی در تخریب چهره قم و مردمش به بهانه ویروس کرونا دارند، چیست؟

این‌ها شیطنت‌هایی است که عده‌ای به خاطر مخالفتی که با روحانیت و انقلاب اسلامی دارند انجام می‌دهند و البته ما نباید جدی بگیریم، چرا که این فقط یک تلاش مذبوحانه در فضای مجازی است و مردم تحت تاثیر آن واقع نمی‌شوند. چیزی به نام قم هراسی در میان مردم ایران وجود ندارد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
0
خخخخخخخخخ
نظرات شما
پیشخوان