تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

حریرچی: در صورت عدم همکاری مردم، بیماری کرونا تا خردادماه ادامه پیدا می‌کند

نماینده ویژه وزیر بهداشت و ناظر بر اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا گفت: اگر مردم همکاری کنند می‌توانیم در هفته اول فروردین سیر صعودی بیماری را کنترل کنیم. در غیر این صورت این بیماری تا انتهای اردیبهشت و حتی خرداد ادامه پیدا می‌کند و به بحران جدی تبدیل می‌شود.
حریرچی
رویداد۲۴ ایرج حریرچی (نماینده ویژه وزیر بهداشت و ناظر بر اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا) گفت: مردم این بهبود نسبی که در وضعیت استان‌های گیلان و قم پیش آمده است را به معنی این ندانند که اقدامات احتیاطی را کم کنیم.

وی ادامه داد: جداسازی بیماران چه بیماران که شدت بیماری شان شدید است یا متوسط و یا خفیف از مردم عادی باید انجام شود و همچنین به حداقل رساندن تماس‌های افراد غیرمبتلا با یکدیگر از مهمترین اقدماتی است که باید انجام شود.

نماینده ویژه وزیر بهداشت و ناظر بر اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا تصریح کرد: مردم به هیج وجه به استان‌های گیلان و مازندران و سایر مناطق سیاحتی و زیارتی سفر نکنند سفر‌های داخل استانی و دورن شهری را به حداقل برسانند.

حریرچی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که ورودی به استان‌ها محدود شده است، اما تردد در شهر‌ها نیز باید به حداقل برسد اگر مردم همکاری کنند ما می‌توانیم در هفته اول فروردین سیر صعودی بیماری را کنترل کنیم. اما اگر مردم همکاری نکنند این بیماری تا انتهای اردیبهشت و حتی خرداد ادامه پیدا کند و به بحران جدی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: از مردم عاجزانه می‌خواهیم ارتباطاتشان را به حداقل رسانده و بیماران را از افراد غیر مبتلا جداکنند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان