تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

تعداد جانباختگان مصرف الکل در اردبیل به ۱۹ نفر افزایش یافت

تعداد جانباختگان مصرف الکل صنعتی در استان اردبیل به ۱۹ نفر رسید.

جانبختگان مسمومیت الکلی رویداد۲۴ به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، تاکنون ۱۸۰ نفر در استان بر اثر مصرف الکل و مسمومیت به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و هم اکنون ۷۹ نفر از این تعداد در بخش‌های ویژه ، دیالیز و اعصاب تحت مراقبت هستند.

تعدادی از این بیماران هوشیاری خود را از دست داده و هم‌اکنون در کما هستند و تعدادی نیز بینایی خود را از دست داده‌اند.

اغلب این افراد با تصور اینکه مصرف الکل از ابتلا به بیماری کرونا جلوگیری می‌کند، اقدام به مصرف خوراکی آن کرده‌اند.

بررسی پلیس اطلاعات و امنیت نشان می‌دهد که عده‌ای سودجو با استفاده از وایتکس و مواد شوینده، رنگ زرد الکل صنعتی را به رنگ سفید تبدیل کرده و به عنوان الکل طبی و فرآورده دارویی فروخته‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، عده‌ای از افراد فرصت‌طلب نیز مشروبات الکلی دست‌ساز آلوده و کشنده را بر اساس شایعه ایجاد کرده خود، به تعدادی فریب خورده جهت نجات از بیماری کرونا فروخته‌اند که خریداران پس از آشامیدن این مواد مهلک، به کام مرگ فرو رفته و یا هوشیاری و سلامتی خود را از دست داده‌اند.


بیشتر بخوانید: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۳۹۳۸ نفر افزایش یافت/ ۷۲۴ نفر جان باختند


دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضمن هشدار به مصرف کنندگان این قبیل مواد اعلام کرد که مصرف و آشامیدن هر گونه مشروبات الکلی، چه طبی چه صنعتی و سایر فرآورده‌های مشابه به هیچ عنوان در کنترل، پیشگیری و کاهش بیماری کرونا موثر نیست.

مصرف این قبیل اقلام اثرات زیان‌بخشی را به دنبال دارد و باعث مرگ، از بین رفتن بینایی، از کار افتادن کلیه‌ها و سایر مشکلات جسمی و روحی غیرقابل جبران می‌شود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان