تاریخ انتشار: ۲۳:۲۸ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

فرانسه قرنطینه شد

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه شامگاه دوشنبه از وضع مقررات ویژه در این کشور برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد. بر اساس این مقررات، تمامی جابجایی‌ها در این کشور به مدت ۱۵ روز محدود می‌شود و کسانی که قوانین جدید فرانسه برای مقابله با ویروس کرونا را نقض کنند مجازات خواهند شد.
رویداد۲۴ به شهروندان تنها برای خرید غذا یا رفتن به سر کار (در صورتی که کار کردن از خانه غیرممکن باشد) اجازه خروج از منازل داده خواهد شد.

رئیس جمهور فرانسه از لغو دور دوم انتخابات محلی و شهرداری‌ها در این کشور که قرار بود یکشنبه آینده برگزار شود خبر داد.

ماکرون با اشاره به این موضوع که در حال حاضر در جنگ با کرونا قرار داریم از شرکت‌ها خواست تا فرایند دورکاری را تسهیل کنند.

وی با درخواست از تمامی شهروندان فرانسوی برای پیوستن به بسیج عمومی مقابله با کرونا گفت هرگونه رفت و آمد غیرضروری ممنوع بوده و متخلفان مجازات خواهند شد.

رئیس جمهور فرانسه گفت که ارتش این کشور در مناطق شیوع کرونا مستقر خواهند شد و بیمارستان نظامی در منطقه آلزاس ایجاد می‌شود.

ماکرون افزود که حریم هوایی و مرز‌های کشور‌های عضو شنگن (۲۶ کشور اتحادیه اروپا) از روز سه‌شنبه به مدت یک ماه بسته خواهد شد.

وی تاکید کرد که اولویت توزیع ماسک و ابزار‌های پیشگیری برای پزشکان و تیم‌های پزشکی خواهد بود.

رئیس جمهور فرانسه گفت که اجازه نمی‌دهیم هیچ یک از شهروندان فرانسه بدون درآمد باقی بماند و پرداخت تمامی قبوض آب و برق و گاز تعلیق می‌شود.

آخرین آمار از ابتلای دست کم ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در فرانسه به ویروس کرونا خبر می‌دهد که از این تعداد ۱۲۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

«ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه روز شنبه دستوراتی برای مقابله با ویروس کرونا در کشور صادر کرده بود. طبق این فرمان، وی دستور تعطیلی همه رستوران‌ها، مشروب‌فروشی‌ها و سینما‌ها در فرانسه را صادر کرد و همچنین از شهروندان فرانسوی خواست عبور و مرور و فعالیت‌های غیر ضروری خود را کاهش دهند.

به رغم فرمان نخست‌وزیر فرانسه، روز گذشته حضور گسترده مردم در پارک‌ها و اماکن عمومی این کشور از پاریس گرفته تا مارسی سبب نگرانی مقام‌های دولت درباره افزایش شیوع ویروس کرونا شد.


منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، کرونا
نظرات شما
پیشخوان