تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۹

رهبری در پیام نوروزی خود به کدام آیه اشاره کردند؟

رهبر معظم انقلاب در پیامی که به مناسبت آغاز سال ۹۹ ایراد کردند به آیاتی از قرآن کریم و زیارت ائمه معصومین اشاره داشتند.

رهبری در پیام نوروزی خود به کدام آیه اشاره کردند؟

رویداد۲۴ آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام نوروزی شان به مناسبت حلول سال ۹۹ را با صلوات مخصوص حضرت موسی بن جعفر (ع) آغاز کردند و فرمودند: نوروز امسال ما مصادف است با روز شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر (سلام الله علیه)؛ لذا مناسب است بخشی از صلوات مخصوص آن بزرگوار را در آغاز سخن عرض کنیم: اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُوسَی بنِ جَعفَرٍ وَصیِّ الاَبرارِ وَ اِمامِ الاَخیارِ وَ عَیبَةِ الاَنوارِ ... حَلیفِ السَّجدَةِ الطَّویلَةِ وَ الدُّموعِ الغَزیرَةِ وَ المُناجاةِ الکَثیرَة؛ (۱) اللٰهمّ صَلّ علیه و علی آبائه و ابنائه الطّیّبین الطّاهرین المعصومین و رَحمة الله و برکاته.

ایشان دربخشی دیگر از بیاناتشان به حوادثی که سال ۹۸ کشور با آن درگیر بود اشاره داشتند و فرمودند: یک نکته‌ی دیگر هم البتّه در این حوادث هست -چه حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و امثال اینها، چه حوادث دست‌ساز بیگانه‌ها مثل تحریم و امثال اینها- که انسان را متوجّه ضعف‌های خودش میکند؛ چه ضعف‌های طبیعیِ خودمان، که انسان بداند جای مغرور شدن نیست، ما همه ضعیف هستیم، آسیب‌پذیر هستیم، و چه ضعف‌هایی که در مواجهه‌ی با حوادث، انسان به طور قهری دچار آن ضعف‌ها میشود. ضعف‌های خودمان را بشناسیم؛ انسان از غرور و از غفلت خارج بشود، متوجّه خدا بشود، از خدا کمک بخواهد. خابَ الوافِدونَ عَلیٰ غَیرِکَ وَ خَسِرَ المُتَعَرِّضونَ اِلّا لَکَ وَ ضاعَ المُلِمّونَ اِلّا بِک (۲)؛ این از دعا‌های ماه رجب است. فقط به درِ خانه‌ی خدا باید رفت؛ درِ خانه‌ی «دیگری» برویم، ناامید برمیگردیم؛ دست به طرف «دیگری» غیر از خدا دراز کنیم، دستمان تُهی برخواهد گشت. همه‌ی ابزار‌های عالم وسایل الهی هستند، او مسبّب‌الاسباب است؛ با این اسباب باید کار کنیم، از این اسباب استفاده کنیم، امّا نتیجه و اثر را از خدای متعال بخواهیم. این هم یک نکته.



بیشتربخوانید: پیام نوروزی AFC با هنرنمایی ستارگان فوتبال ایران +فیلم



معظم له در فرازی دیگر از پیام نوروزی شان اظهار داشتند: به ملّت ایران هم عرض میکنم همان طور که در طول این سال‌های متمادی -نه فقط سال ۹۸- با حوادث گوناگون شجاعانه برخورد کردند، با روحیه برخورد کردند، بعد از این هم با روحیه و با امید برخورد کنند با همه‌ی حوادث، و مطمئن باشند که تلخی‌ها خواهد گذشت، و «اِنَّ مَعَ العُسرِ یُسرًا». (۳) قطعاً یُسر در انتظار ملّت ایران است؛ در این تردیدی نیست.

۱) بحارالانوار، ج ۹۹، ص ۱۷،
۲) اقبال‌الاعمال، ج ۲، ص ۶۴۳،
۳) سوره‌ی شرح، آیه‌ی ۶؛ «آری؛ با دشواری، آسانی است.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رهبر انقلاب
نظرات شما
پیشخوان