تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۹

هشدار هواشناسی نسبت به بارش شدید باران و برف در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور و بارش شدید باران، وزش باد شدید موقت و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر هشدار داده است.
هشدار هواشناسی
رویداد۲۴ در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است که از امروز (۲ فروردین) بارش باران و رعد و برق در هرمزگان، جنوب فارس، جنوب کرمان، لرستان، شمال خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری (بارش حداکثر ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر)، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام و زنجان (بارش حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر) آغاز می‌شود.

بارش برف نیز در ارتفاعات آذربایجان شرقی، غرب آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و ارتفاعات لرستان (حداکثر بین ۵ تا ۲۰ سانتیمتر) دور از انتظار نیست.

بر اساس این اخطاریه فردا (۳ فروردین) بارش باران و رعد و برق در هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، نیمه غربی و جنوبی فارس، بوشهر، همدان، شرق لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال ایلام، مرکزی، شمال و غرب اصفهان، قم، تهران و سمنان (حداکثر بین ۳۰ تا ۷۰ میلیمتر) خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: آماده‌باش دستگاه‌ها برای مقابله با مخاطرات طبیعی

در شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویر احمد، غرب اصفهان، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان و مازندران (حداکثر بین ۱۰ تا ۳۰ سانتی‌متر) بارش برف و در ارتفاعات آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، شمال فارس (حداکثر بین ۵ تا ۱۰ سانتیمتر) بارش برف خواهیم داشت.

در ادامه اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است که روز دوشنبه (۴ فروردین) بارش باران و رعد و برق در شرق سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی (حداکثر بین ۳۰ تا ۷۰ میلیمتر) پیش‌بینی می‌شود.

در این روز بارش برف در ارتفاعات سمنان، مازندران، گلستان، شرق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی (حداکثر بین ۱۵ تا ۳۵ سانتیمتر) دور از انتظار نیست.

از این‌رو احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و احتمال وقوع صاعقه و کولاک در مناطق برف‌گیر دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی در اخطاریه خود توصیه کرده است که سد‌ها مدیریت شوند و تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی در نظر گرفته شود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان