تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۹

آماده‌باش دستگاه‌ها برای مقابله با مخاطرات طبیعی

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از آماده‌باش دستگاه‌ها برای مقابله با مخاطرات طبیعی خبر داد.
مدیریت بحران
رویداد۲۴ «محمد فرید لطیفی» معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور درباره اعلام آماده باش سازمان مدیریت بحران در برابر مخاطرات طبیعی در نوروز گفت: از قبل از سال جدید با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی، سازمان مدیریت بحران در نامه‌ای به تمامی استانداران و فرمانداران هشدار‌ها و راهکار‌هایی را در خصوص آمادگی برای پاسخ به هر گونه مخاطره احتمالی در ایام نوروز اعلام کرد.

وی ادامه داد: اعلام کردیم که همه مدیران استانی در داخل استان بمانند و مرخصی همه مدیران استانی لغو شده است. اقدامات پیشگیرانه و تجهیزات لازم برای مراکزی که نیاز داشتند نیز تهیه کردیم.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز اقدامات خود را انجام دادند و در حال حاضر همه چیز تحت کنترل است. این دستورالعمل نیز تا پایان ایام تعطیلات یعنی تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و دستگاه‌ها براساس آن عمل می‌کنند.

لطیفی تصریح کرد: از آنجا که این دستورالعمل براساس قانون جدید نیز اعلام شده است طبیعتا مسئولان اهتمام بیشتری خواهند داشت و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

وی درباره نقاط حادثه خیز نیز یادآور شد: در این دستورالعمل به نقاط پرخطر و حادثه خیز که احتمال می‌رود دچار سیلاب شوند، اعلام شده و قرار شد، قبل از اینکه آب از رودخانه خارج شود دیواره‌ها را با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات بالا برده تا خدایی نکرده آسیب به مردم وارد نشود.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه امیدواریم مردم در خانه بمانند و به مسافرت نروند، گفت: در خصوص جلوگیری از حضور احتمالی مردم در حاشیه رودخانه‌ها نیز اطلاع رسانی شده و از پلیس راه نیز خواسته شده است در مکان‌هایی که رودخانه و پلی در آنجا است از تردد جلوگیری کنند، چراکه در گذشته مردم به هشدار‌های پلیس در خصوص بروز حادثه توجه نمی‌کنند، اما در حال حاضر براساس دستورالعملی که اعلام کردیم پلیس راهور موظف است، هر جا که احساس کردند ممکن است مشکلی برای مردم ایجاد شود راه‌ها را ببندند و مردم را در مکان‌هایی مانند مساجد اسکان دهند تا مشکل برطرف شده و مسیر‌ها باز شود.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان