تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
عبدالله ناصری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

اختیار قالیباف و میرسلیم در دست هسته اصلی حاکمیت است/ عملکرد ضعیف روحانی دست نمایندگان را برای نقد دولت باز می‌گذارد

ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که نمایندگان مجلس یازدهم افراد جوان، بی تجربه و آرمانگرایی هستند که با توهمات خود و اینکه قرار است چه کار بزرگی انجام دهند، مجلس را به حاشیه می‌برند و با فضا سازی رویه تخریب دولت را به کار می‌گیرند.

مجلس یازدهم

رویداد۲۴ زینب غبیشاوی: بعد از مشخص شدن ترکیب مجلس یازدهم و تعیین تکلیف شدن کرسی‌های پارلمان، مهمترین بحث در شرایط فعلی انتخاب رییس مجلس و البته سمت و سوی نمایندگان در تصمیم‌گیری‌هایشان است؛ برخی می‌گویند مجلس یازدهم مهمترین کارویژه این مجلس فشار بیشتر بر دولت در یکسال باقی مانده عمر آن است.

مشابه مجلس یازدهم در مجلس هفتم تکرار شده بود و آنجا هم اصولگرایان تمام ارکان مجلس و البته کشور را در اختیار داشتند. آیا مجلس یازدهم قرار است همان مسیر مجلس هفتم را در پیش بگیرد؟

اگرچه شاید این فشار در یکسال چندان تاثیری بر دولت نداشته باشد، اما می‌تواند اثر زیادی بر زندگی مردم داشته باشد؛ این در حالی است که با دولتی مواجه هستیم که آنقدر سوءمدیریت داشته که احتمالا رییس جمهور آن آرزو دارد هرچه زودتر دوران ریاستش تمام شود.

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با رویداد۲۴ فضای احتمالی مجلس یازدهم را بررسی کرده و میعتقد است هماهنگی چهره‌هایی مثل قالیباف و میرسلیم بیش از آنکه به نفع توده‌های مردم باشد، در جهت رضایت حاکمیت است بنابراین خیلی نمی‌توان به برآیند این مجلس امیدوار بود.

ناصری می‌گوید: معتقدم مجلس یازدهم مجلس پر مسئله‌تری نسبت به مجلس هفتم خواهد بود. با توجه به اینکه در آن موقع دولت اصلاحات روی کار بود، آن مجلس عملا نتوانست مانور زیادی روی دولت بدهد و آن را تخریب کند، زیرا عملکرد دولت خاتمی در همه زمینه‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... عملکرد بسیار قابل قبولی برای مردم بود؛ لذا مجلس هفتم نمی‌توانست عرض اندام کند.

ناصری ادامه داد: دولت روحانی، به دلیل اقدامات و نارضایتی‌هایی که ایجاد کرده است، راه را برای مجلس یازدهم باز می‌گذارد و به نوعی ما شاهد یک مجلس تندرو خواهیم بود. از سوی دیگر به دلیل اینکه مردم جامعه به طور واقع بینانه با دولت روحانی همراهی ندارند، لذا مجلس یازدهم به خوبی می‌تواند با فضا سازی روی هیجان‌های مردم، تخریب دولت را در پیش بگیرد.

عضو بنیاد باران با بیان اینکه نکته مجلس یازدهم نیرو‌های جدید و جوان است، تصریح کرد: مجلس آینده نیرو‌های جدید و جوان و آرمانگرا دارد که عملا از نسل انقلاب و جنگ نیستند، از همین رو با خیالاتی به مجلس آمده‌اند و فکر می‌کنند می‌توانند اتفاق بزرگی را رقم بزنند. این ویژگی در مجلس هفتم و هشتم وجود نداشت و به نظرم با توجه به کم تجربه بودن نمایندگان جدید، شاهد مجلس پرحاشیه‌ای خواهیم بود.

ناصری ادامه داد: معتقدم وجود نیرو‌های موثری در مجلس مانند قالیباف، میرسلیم و مصباحی مقدم که هماهنگی‌هایشان با نهاد‌های مهم تاثیر گذاری بیشتر از لاریجانی است، از همین رو مجلس آینده با کانون‌های اصلی قدرت هماهنگ‌تر خواهند بود. همین موضوع باعث می‌شود که مجلس دیگر در راس امور نباشد، هرچند که شاید شاهد کشمکش‌های سیاسی میان همین افراد و جریان‌هایشان در مجلس باشیم، اما ظاهری خواهد بود و در اصل اختیارشان در اختیار هسته اصلی حاکمیت خواهد بود. متاسفانه این مسائل باعث می‌شود مجلس تابعی داشته باشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان