تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

سهیلا جلودار زاده: طرح رفع تبعیض ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه در مجلس دهم

نماینده مردم تهران در مجلس از تهیه و تدوین طرح رفع تبعیض ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه برای رفع موانع موجود خبر داد و تاکید کرد: در قوانین اسلامی منعی برای ازدواج یک زن و مرد مسلمان وجود ندارد لذا بحث تابعیت و نژاد موضوعیتی ندارد.
رویداد۲۴- نماینده مردم تهران در مجلس از تهیه و تدوین طرح رفع تبعیض ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه برای رفع موانع موجود خبر داد و تاکید کرد: در قوانین اسلامی منعی برای ازدواج یک زن و مرد مسلمان وجود ندارد لذا بحث تابعیت و نژاد موضوعیتی ندارد.

سهیلا جلودارزاده در توضیح اقدام مجلس دهم برای قوانین ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه، گفت: تلاش خواهیم کرد در خصوص ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه، رفع تبعیض صورت گیرد؛ چراکه مردان ایرانی با اتباع ایرانی امکان ازدواج دارند و برای فرزندان خود شناسنامه تهیه کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه به خصوص اتباع افغانی که آمار بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد، به خصوص در استان‌های مرزی صورت می گیرد؛ اما متاسفانه فرزندان آنها بدون شناسنامه بوده و از این جهت از بسیاری امکانات از جمله تحصیل برخوردار نیستند.

جلودارزاده با بیان اینکه بخشی از این افراد را نیز حاشیه‌نشینان پایتخت تشکیل می‌دهند، گفت: این اقدامات به نوعی توهین به زن مسلمان ایرانی است، در واقع دوران برده‌داری به سر رسیده و لازم است؛ در قوانین اسلامی نیز منعی برای ازدواج یک زن مسلمان با مرد مسلمان وجود ندارد لذا بحث تابعیت و نژاد نیز موضوعیتی ندارد و مجلس دهم قوانین را در این خصوص اصلاح خواهد کرد.

او یادآور شد: برای تسهیل ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه به کمک سایر نمایندگان، طرحی تحت عنوان رفع تبعیض ازدواج زنان ایرانی بنا بر اصل قانون اساسی تهیه و ارائه خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم یادآور شد: در خصوص ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرمسلمان موانعی است که با توجه به مبانی اسلام پذیرفتنی است اما سخت کردن شرایط برای ازدواج با مردان مسلمان غیرایرانی هیچ توجیهی ندارد.

منبع: خانه ملت
نظرات شما
پیشخوان