تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹

سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس درسوریه برای مقابله با ویروس کرونا شد

"گی یر پدرسون" نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه روز سه‌شنبه خواستار برقراری کامل و فوری آتش‌بس برای مبارزه با کرونا در این کشور شد.

درخواست آتش بس برای جنگ سوریهرویداد۲۴  پدرسون گفت که آتش‌بس باید در تمام خاک سوریه برقرار شود تا تلاش‌های کشورهای خارجی بتواند برای مبارزه با ویروس کرونا تسهیل شود.

سازمان بهداشت جهانی پیشتر هشدار داده بود که درصورت شیوع ویروس کرونا در سوریه و یمن، با وضعیت انفجاری و بسیار سریع و حاد روبه رو خواهیم بود.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در روزهای گذشته گزارش داده بود که تاکنون هیچ مورد مبتلا به ویروس کرونا در سوریه تشخیص داده نشده و اکنون با توجه به امکانات، انجام تست کرونا در همه اراضی تحت کنترل دولت سوریه و مناطق شمال غرب سوریه در اشغال تروریست ها امکان پذیر است.

هرچند تاکنونی موردی از ابتلا به ویروس کرونا در سوریه ثبت نشده است، اما تمامی بازارها، فعالیت‌های تجاری، خدماتی، فرهنگی، اجتماعی بخش عمومی در تمام استان‌های این کشور از روز یکشنبه تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

این بخشنامه شامل مراکز فروش مواد غذایی، داروخانه‌ها و مراکزی درمانی نخواهد بود.

نخست وزیر سوریه نیز روز شنبه از وزارتخانه‌ها خواسته بود تا تصمیمات لازم را برای توقف فعالیت و بخش‌های وابسته اتخاذ کنند.

دولت سوریه روز جمعه اعلام کرد که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ورود مسافر از ۲۶ کشور از جمله ۱۱ کشور عربی به طور موقت ممنوع شد.

همچنین در دمشق پارک‌ها و برخی مراکز عمومی تعطیل شد.
خبرگزاری سانا نیز از اجرایی شدن قانون منع آمد وشد از روزچهارشنبه و از ساعت ۱۸ عصر تا ۶ بامداد در سوریه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

شیوع ویروس کرونا که برای نخستین‌بار در ۱۲ دسامبر (آذر - دی ماه) گذشته در چین و در شهر «ووهان» شیوع پیدا کرد، موجب شد که بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی یکدیگر ببندند.

تاکنون ۳۲۴هزار و ۲۹۰ نفر به این ویروس مبتلا و ۱۴هزار و ۳۹۶نفر جان باخته‌اند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان