تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

امان از اين تيم اطلاع رساني دولت!

منصور مظفري، مدير مسئول روزنامه آفتاب يزد، در سرمقاله این روزنامه در انتقاد از تیم اطلاع رسانی دولت نوشت: شب گذشته براي اصلاح رفتم آرايشگاه محل پدري. پيچ تلويزيون آرايشگاه باز و اخبارگو در حال مرور اخبار روز بود.
رویداد24- منصور مظفري، مدير مسئول روزنامه آفتاب يزد، در سرمقاله این روزنامه در انتقاد از تیم اطلاع رسانی دولت نوشت: شب گذشته براي اصلاح رفتم آرايشگاه محل پدري. پيچ تلويزيون آرايشگاه باز و اخبارگو در حال مرور اخبار روز بود.

به گمانم شبکه 3 بود و بخش اخبار شبانگاهي. مجري اخبارگو يک به يک اخبار را مي گفت تا اينکه رسيد به خبر نوبخت سخنگوي دولت.

او به نقل از وي اعلام کرد که «دولت به خاطر حقوق هاي ميليوني مديران از مردم عذرخواهي مي کند.»

ايــن خبر گويــي بغض کســاني که در آرايشگاه نشسته بودند را ترکاند. 5 نفري مي شدند. آنها پــس از خبر فوق يک به يک شــروع کردند به اظهار نظر و تحليل. 

اولي گفت ؛ حالا که چي مثلا؟ چه فايده اي داره عذرخواهي؟ اين همه خوردند و بردند! دومي پشت بند نفر اول ادامه داد؛ اين هم از اين دولت! همشون مثل هم هستن. سومي نگذاشت کلام قبلي به پايان برسد که دم زد؛ اينا همونايي هستن که مي گفتن دولت قبل فلان کرده! چهارمي نه گذاشــت و نه برداشــت خطاب بــه اخبارگو گفت؛ خجالت بکش! اينقدر ماستمالي نکن! پنجمي هم از صندلي بلند شــد و کــت خود را از رختکن آرايشگاه برداشــت و درحالي که قيافه تحليل گرهاي دقيق را به خود گرفته بود صدايي صاف کرد و گفت؛ همشون سروته يک کرباســند.

او در حاليکه موهاي خود را مرتب مي کرد خداحافظي کرد و رفت! اگر مقام هاي دولتي از جمله تيم اطلاع رساني فعــال(!)، اکتيــو(!)، خــلاق(!)، پويا(!)، حاضر جواب(!) و جريان ســاز(!) پاستور نمي دانند بدانند آنچه در کوچه و خيابان و در ميان مردمي که قرار اســت سال 96 پاي صندوق هاي راي بروند، مي گذرد دقيقا همين واکنش هايي بود که نقل گرديد.

واقعيت آن اســت که بدخواهان دولت خيلي ساده و راحت توپ حقوق هاي ميليوني مديران را در زمين اين دولت کوبيده اند و در آن سو هم هيچ يک از مقامات دولتي نه دفاعي داشتند و نه واکنش به جا و به هنگامي.

اظهارات نوبخت سخنگوي دولت هم نوشــدارويي پس از مرگ سهراب بود که تقريبا مي توان گفت بي تاثير است. آن چيزي که اکنون جا افتاده در جامعه، هماني است که ابتدا دلواپسان مطرح و جريان سازي نمودند.

حال اگر سخنگوي دولت ده بار ديگر هم عذرخواهي کند نه تنها اتفاق خاصي رخ نمــي دهد بلکه داغ دل مردم را در مورد حقوق هاي ميليوني تازه مي نمايد. اين در حاليست که چنين حقوق هاي نجومي و حيرت انگيزي در اين دولت قطعا شــکل نگرفته و هيــچ مديري نمي تواند در فاصله 3 سال براي خود حقوق 250 ميليوني ببرد. بايستي به عقب تر رفت و رسيد آنجايي که اصولگرايــان رييس جمهور وقت را قديس هاله نور پنداشتند، نظارت را تعطيل کردند و و رسانه هاي منتقد را منکوب و تحديد نمودند.

منشاء حقوق هاي ميليوني همين آقاياني هستند که امروز عکس فيش هاي حقوق هاي نجومي را عکس نخست رسانه خود مي کنند و فرياد وامصيبتا سر مي دهند. همان هايي که در دولت قبل از دستان رييس جمهور وقت جايزه منتقد منصف را گرفتند و به احمدي نژاد نمره 20 دادند. اما جدا از مســئله فوق کــه ايجاد فضايي ناجوانمردانــه عليه دولت اســت به نظر مي رسد حسن روحاني اگر بناي ترميم کابينه را دارد بايستي آن را از تيم اطلاع رساني خود استارت بزند. جايي که چند ده نفر دور هم جمع شده اند اما نمي دانند هدف شان چيست و براي چه گرد هم آمده اند! سوگمندانه بايد اذعان کرد اين تيم تقريبا در تمام موارد در خواب زمســتاني بوده و حتي زحمت يک توضيح و جوابيه را به خود نداده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
فرامرز قراباغی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
مقاله شما بسیار جالب بود و اشارات دقیقی به ناکارآمدی تیم اطلاع رسانی دولت دارد.به عنوان یک کارشناس رسانه با سابقه سی سال کار در رسانه ها ، میتوانم بگویم که تیم اطلاع رسانی دکتر روحانی ضعیف ترین تیم اطلاع رسانی در تمام ادوار ریاست جمهوری های گذشته تا کنون بوده و هست .در باره نقد استراتژی ها و تاکیتیک های رسانه ای تیم اطلاع رسانی دکتر روحانی و استراتژی ها و تاکیتیک های بدیل و جایگزین که اثر بخش نیز باشند ،اگر تمایل داشتید میتوانم مقاله برای شما بفرستم .پیروز و موفق باشید .
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان