تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
پاسخ به سوالات شما؛

ویروس کرونا؛ چه نکاتی را هنگام خرید کیک و آبمیوه رعایت کنیم؟

ویروس کرونا وارد کیک نمی‌شود، اما اگر کسی به ویروس کرونا مبتلا باشد هنگام عطسه باعث آلوده شدن مواد آن خواهد شد.

راه های جلوگیری از انتقال ویروس کرونارویداد۲۴  کسانی که در صنایع شیرینی خدمات رسانی می‌کنند اگر کوچک‌ترین علامتی شامل تب، سرفه یا کوچک‌ترین علامت دیگری بود که مبنی بر سرماخوردگی است باید بلافاصله از آن محیط دور شود؛ چرا که اگر فردی به کرونا آلوده باشد بعد از لمس با کیک، نان، شیرینی و ... می‌تواند آن را به دیگران انتقال دهد خارج شدن از این محیط وجدان کاری می‌خواهد.

خریداران باید چه نکاتی را هنگام خرید رعایت کنند؟


اگر هوس خرید آبمیوه یا کیک به سرتان زد حتما از آبمیوه‌ها یا کیک‌های بسته بندی شده استفاده کنید. ویروس کرونا وارد کیک نمی‌شود، اما اگر کسی به ویروس کرونا مبتلا باشد هنگام عطسه و سرفه باعث آلوده شدن مواد کیک یا سایر وسایل خواهد شد.

از آنجایی که ما نمی‌توانیم افراد مبتلا به کرونا را شناسایی کنیم و شناخت مکان‌های معتبر و افرادی که اصول بهداشتی را رعایت کنند برایمان کمی سخت است؛ بنابراین باید از تمام خوراکی‌های بسته بندی شده استفاده کنیم.

هنگام خرید نان هم باید دستان خود را ضدعفونی کنیم و پس از خرید آن‌ها را قطعه قطعه کرده و داخل یخچال به مدت چند روز فریز کنیم و سپس در داخل مایکروفر یا روی بخاری آنرا داغ کنیم؛ چرا که ویروس به حرارت و گرما حساسیت دارد با گرما از بین خواهد رفت. اگر در خرید وسایل خیلی مشکوک بودیم، می‌توانیم آن را بشوییم و بعد از محتویات داخلش استفاده کنیم.

نکته اساسی این است که کارفرمایان باید دقت کنند تا کارگران در نانوایی ها، شیرینی پزی‌ها و آبمیوه گیری‌هایی که به فعالیت مشغول هستند در صورت بروز هر گونه علائم درمورد کرونا آن‌ها را از محیط کار دور کنند تا این ویروس هر چه سریع‌تر نابود شود.

 

درباره ویروس جدید چه می‌دانیم؟


پژوهشی که در کشور چین درباره این ویروس انجام شده و طی آن پرونده ۴۴ هزار بیمار بررسی شده، نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد بیماران نشانه‌های خفیفی از بیماری داشتند، در حالی که کودکان، سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مانند مشکلات قلبی، دیابت و کادر پزشکی بیشتر در معرض خطر بوده‌اند.

سرایت این ویروس بین انسان‌ها چقدر آسان است؟


در ابتدای ماه دسامبر سال گذشته میلادی که این ویروس در انسان شناسایی شد، مقامات چینی عقیده داشتند که این ویروس از انسان به انسان منتقل نمی‌شود. اما در حال حاضر مواردی از انتقال این ویروس از انسان به انسان هنگام عطسه، سرفه یا از طریق مجاری تنفسی شناسایی شده است.


بیشتر بخوانید: آخرین آمار ویروس کرونا در ایران/ ۳۲ هزار و ۳۳۲ مبتلا؛ ۲۳۷۸ فوتی


سازمان وزارت جهانی بهداشت طی اعلامیه‌ای اعلام کرده است افراد با رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی مانند شستشوی مداوم دست‌ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه، جلوگیری از دست دادن و روبوسی می‌توانند تا حدودی در برابر این ویروس مقابله کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان