تاریخ انتشار: ۲۱:۵۴ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

دادستان کردستان: جرم هیچکدام از فراریان، عضویت در گروهک‌های معاند نیست

دادستان مرکز استان کردستان گفت: در رسانه‌ها و شبکه‌های معاند نظام عنوان شده که تعدادی از زندانیان متواری زندان سقز عضو گروهک‌های ضدانقلاب بوده‌اند که این ادعا، کذب محض است.

زندان سقز

رویداد۲۴ محمد جباری به آخرین جزئیات فرار ۷۴ زندانی از زندان سقز اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون ۱۰ نفر از متواریان دستگیر شده و ۹ نفر نیز خود را تحویل زندان داده‌اند.

به گفته دادستان مرکز استان کردستان، بعد از فرار زندانیان، تیم‌هایی متشکل از نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه کردستان تشکیل شدند و کار شناسایی محل اختفای و دستگیری این افراد را دنبال می‌کنند.
بیشتر بخوانید :ویروس کرونا چه بر سر سه نوع از دولت‌های موجود می‌آورد؟
وی ادامه داد: در رسانه‌ها و شبکه‌های معاند نظام عنوان شده که تعدادی از زندانیان متواری زندان سقز عضو گروهک‌های ضدانقلاب بوده‌اند که این ادعا، کذب محض است و هیچکدام از این متواریان چنین جرمی ندارند.

جباری عمده جرم زندانیان فراری را سرقت، حمل جزئی مواد مخدر، قاچاق مشروبات الکلی و تعدادی نیز قتل عمد محکوم به قصاص عنوان کرد و گفت: افرادی که خودمعرف به زندان باشند، جرمی دیگر برای آن‌ها منظور نخواهد شد هر چند از نظر قانونی این کار آن‌ها جرم محسوب می‌شود.

وی همچنین گفت: آن‌هایی هم که توسط تیم‌های سه‌گانه انتظامی، اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات دستگیر شوند، مجازات این اعمال مجرمانه به جرم آن‌ها اضافه می‌شود.

دادستان مرکز استان کردستان همچنین گفت: افرادی هم که این متواریان را مخفی کنند و یا وسیله و زمینه اختفا و فرار آن‌ها را فراهم سازند، مرتکب جرم شده و برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کردستان ، زندان سقز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
رعنا
|
Germany
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
0
0
یعنی جرم سیاسی که ناشی از افکار طرف است برای شما خطر ناکتر از قتل است که انقدر خوشحالید فراری ها سیاسی نبودن
نظرات شما
پیشخوان