تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

کمبود اقلام ضدعفونی‌کننده و ماسک در شهر مصدومان شیمیایی/ کمبود دارو‌های شیمیایی و اسپری‌های تنفسی در سردشت

رییس انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت با بیان اینکه در شرایط شیوع کرونا در کشور مردم سردشت در خانه‌ها هستند و همه مغازه‌ها تعطیل شده است، گفت: در اینجا اگر کسی صبح کار نکند برای نان شب می‌ماند، ادامه این وضعیت مشکلات مردم را بیشتر می‌کند.
کمبود اقلام ضدعفونی‌کننده و ماسک در شهر مصدومان شیمیایی/ کمبود دارو‌های شیمیایی و اسپری‌های تنفسی در سردشت
رویداد۲۴ ‌ صالح عزیز پور اقدم رییس انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت  درباره آخرین وضعیت جانبازان شیمیایی در سردشت گفت: در حال حاضر وضعیت خوب است و ۳ الی ۴ روز است که آمار بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان سردشت افزایش پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تعدادی از بیماران از بیمارستان ترخیص شده‌اند و متاسفانه دو نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. از بسته‌های اهدایی هلال احمر هم فقط ۴۰۰ بسته به ما تحویل داده شد و نمی‌دانیم که آیا فقط همین تعداد تحویل داده می‌شود یا ادامه هم خواهد داشت چراکه اعلام شده بود ۴ هزار بسته به سردشت ارسال شده است.

رییس انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت با اشاره به کمک‌های دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز کمک‌های بسیاری به ما کرده‌اند با توجه به وضعیت شیمیایی مردمان سردشت رییس دانشگاه علوم پزشکی تعدادی تجهیزات مناسب تنفسی برای ما ارسال کرده‌اند مردم نیز از طریق کمک‌هایی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:
مسئولیت دولت عراق در قبال بمباران شیمایی سردشت چیست؟/ امکان دریافت غرامت برای قربانیان حمله چگونه است؟
پوراقدم خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم در حال حاضر وضعیت تقریبا در شهر عادی است البته مردم همه در خانه‌ها هستند و ادارات به صورت نیمه تعطیل بوده و به صورت شیفت فعالیت می‌کنند و تمام مغازه‌ها تعطیل هستند. کمبود اقلام ماسک و ضدعفونی‌کننده همچنان ادامه دارد و مردم با استفاده از پلاستیک فریزر خودشان دستکش درست می‌کنند بسته‌های هلال احمر هم حتی برای خانوار‌های ۵ نفره کفاف نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه خیلی وقت است که در خصوص دارو‌های شیمیایی مشکل داریم اسپری تنفسی هم به سختی گیر می‌آید، تصریح کرد: دارو‌های بیماران کرونایی را از ارومیه می‌آورند. همچنین یک بیمارستان صحرایی ۲۰ تختخوابی احداث شده است، اما مردم مشکلات زیادی دارند.

رییس انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت یادآور شد: اینجا شهر مرزی است و بیکار زیاد دارد و کسی که صبح کار نکند برای نان شب می‌ماند. البته مردم ستاد‌های مردمی تشکیل داده‌اند و بسته‌های معیشتی برای نیازمندان تهیه می‌کنند، اما اگر شرایط ادامه پیدا کند قطعا اوضاع برای مردم سخت‌تر می‌شود.

وی درباره ضدعفونی شهر نیز گفت: شهرداری سردشت ماشین‌آلات برای ضدعفونی کردن خیابان‌ها ندارد. در این فصل گرد و خاک زیاد است البته کشاورزان از پمپ‌های دستی برای ضدعفونی کوچه‌ها استفاده می‌کنند، اما باید ماشین‌آلات در اختیار شهرداری باشد تا بتوانند خیابان‌ها را بهتر ضدعفونی کنند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
0
0
خداوند عذابت را صد چندان کند , صدام معدوم ملعون که آثار جنایتهای غیر انسانی ات تا سالهای سال هزاران انسان بیگناه را به مشکلات فراوان جسمی و روحی دچار نموده , خداوند نسل خبیثت را از روی زمین ریشه کن فرماید .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان