تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

کیان ژن آزما متعلق به کیست؟/ شرکت خانوادگی که کیت ویروس کرونا به آمریکا ارسال کرد را بشناسید

درحالی که وزارت بهداشت ایران اعلام کرده به علت کمبود کیت نمی‌توانیم از همه تست ویروس کرونا بگیریم، شرکت ایرانی به نام «کیان ژن آزما» بسته‌هایی حاوی کیت، مواد ضد عفونی، گان و ... برای ارسال به آمریکا آماده کرده است. سوال مهم این بود که این شرکت متعلق به چه کسانی است و سابقه آنها چیست. گزارش رویداد۲۴ را بخوانید تا با آنها آشنا شوید.

کمک به مردم آمریکا ویروس کرونا

رویداد۲۴ میثم سعادت: چند روز پیش خبر رسید که افراد‌ها و نهاد‌هایی در ایران قصد داشتند کمک‌ها خود را به مردم آمریکا بفرستد تا در بحران شیوع ویروس کرونا به آنان کمک کنند. مصطفی میرسلیم نماینده منتخب مجلس هم این مسئله را تایید کرد و در توییتی نوشت «با مردم مستضعف آمریکا که در اثر بحران کرونا دچار مشکل شده‌اند، همدردی می‌کنیم.»

ابتدا به نظر می‌رسید طرح این مسائل شوخی است. برخی کاربران در توییتر خطاب به حزب موتلفه نوشتند «مگر شما چقدر پول دارید که مردم آمریکا برایتان مستضعف هستند!»

عده‌ای دیگر گفتند طرح این مسئله صرفا قدرت‌نمایی برای نشان دادن بی‌اثر بودن تحریم‌های آمریکا بوده است، اما حالا تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد نهادهایی در ایران کیت‌های تشخیص بیماری کرونا را به سفارت سوئیس در تهران تحویل داده‌اند تا به مردم آمریکا هدیه داده شود. گفته می‌شود سفارت سوئیس از پذیرش این هدایا امنتاع کرده و آنها را نپذیرفته است.

آنطور که تسنیم خبر داده محموله‌های بهداشتی درمانی شامل ماسک، گان، محلول‌های ضد عفونی کننده،کیت تشخیص ویروس کرونا و دستگاه اتوماتیک گندزدایی و دیگر ملزومات لازم به منظور مقابله با ویروس کرونا به همت دانشجویان جهادی بسیج دانشجویی کشور تهیه شده و برای کمک به مردم این کشور به دفتر حافظ منافع آمریکا در سفارت سوئیس ارسال شده بود.

دانشگاه بقیه الله درباره ارسال کیت‌ها توضیح داد که «میزان تولید کیت‌های تشخیص کرونا در ایران بیش از حد نیاز بوده و با توجه به اینکه بحران شیوع ویروس کرونا در همه کشور‌ها به‌ویژه آمریکا به شدت مشهود است و وضعیت آن کشور از لحاظ تشخیص ویروس کرونا نیز چندان مناسب نیست، دانشگاه بقیه الله پیشنهاد داد کیت‌های مازاد که در ایران وجود داشته و برای آزمایشگاه‌ها ضرورت ندارد به کشور‌های نیازمند از جمله آمریکا اهدا شود.»

با اینکه گفته می‌شود بیمارستان بقیه الله مخصوص بیماراران کرونایی است و مدیران آن نیز گفته‌اند تست کرونا بیش از حد نیاز تولید کرده‌اند، اما مشاهدات میدانی خبرنگار رویداد۲۴ از بیمارستان بقیه الله نشان می‌دهد بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان برای گرفت تست به چند بیمارستان دیگر عرفان یا مسیح دانشوری یا آزمایشگاه کیوان معرفی می‌شوند!

شیوه ارسال این بسته‌ها هم البته نامشخص بود و سوئیس هم در فضای کنونی تحریم‌ها و بحران ویروس کرونا قبول نکرد انتقال این بار را بر عهده بگیرد. اما فارغ از این موضوع سوالی که برای همه مطرح شد، این بود که شرکتی که این ملزومات را آماده کرده، متعلق به چه کسی است که اینگونه در این شرایط برای خود تبلیغ می‌کند و خبرگزاری‌های بزرگ اصولگرا نیز آن را پوشش می‌دهند.

کیان ژن آزما

شرکت کیان ژن آزما

آنطور که در تصاویر رسانه‌های ایران مشخص است، شرکتی که این کیت‌ها را تولید کرده، یک شرکت ایرانی به نام کیان ژن آزما است که چهره‌های خانوادگی در آن حضور دارند.

شرکت کیان ژن آزما یک شرکت دانش بنیان به شمار می‌رود که قبل از تولید کیت‌های تشخیص ویروس کرونا و اهدای آن به مردم آمریکا فعالیت چندانی نداشته اما حالا از این فرصت استفاده کرده و نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است.

شرکت کیان ژن آزما، شرکتی به مدیرعاملی روح الله درستکار ساری است و افرادی مثل بهزاد خوانساری نژاد و محمد جواد عمو اکبری نیز در هیات مدیره آن حضور دارند. اکثر اعضای هیات مدیره این شرکت پسوند «ساری» دارند و از اهالی روستای «سار» هستند.

شرکت کیان ژن آزما

محمد جواد عمو اکبری و روح الله درستکار ساری شرکت مشابه دیگری هم دارند به نام کیان ژن باران. در آن شرکت همان ترکیب حضور دارند و سمت‌ها عوض شده‌اند؛ روح الله درست کارساری در این یکی شرکت رییس هیات مدیره است و عمواکبری ساری مدیرعامل!

محمدجواد عمواکبری یکی از فعالان اصولگرای دانشگاه آزاد به شمار می‌رفت که ظاهرا در رشته زیست شناسی میکروبیولوژی تحصیل کرده است. زمانی که حسن روحانی، مخالفان برجام را بی‌سواد قلمداد کرده بود، جمعی از دانشجویان در نامه‌ای به او انتقاد کرده بودند و نام محمد جواد عمویی اکبری در این بیانیه به چشم می‌خورد؛ بیانیه‌ای که افرادی مثل زهرا طباخی نیز آن را امضا کرده بودند.

عمواکبری در این نامه خود را لیسانس زیست شناسی دانشگاه آزاد معرفی کرده است. او سال ۹۳ عضو هیات موسس تشکل دانشجویی گروه سیاسی فرزندان روح الله (ره) در دانشگاه آزاد هم بوده است.

بهزاد خوانساری نژاد رئیس هیئت مدیره شرکت کیان ژن آزما عضو دیگر این شرکت است که در حال حاضر رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی اراک است.
 
روح الله درست کارساری
روح الله درستکار ساری
 
مهمترین چهره شرکت کیان ژن آزما یعنی روح الله درستکار ساری مدیر بخش ویروس شناسی دانشگاه بقیه الله است. این دانشگاه وابسته به سپاه است. جستجوی نام درستکار ساری نتایج جالبی به دست می‌دهد؛ بخشی از این نتایج مربوط به تحقیقاتی است که او در زمینه ویروس داشته است. اما بخش مهمتر مصاحبه‌ای است که خبرگزاری فارس در نیمه بهمن با او داشته است.
۱۶ بهمن که هنوز ویروس کرونا در ایران شایع نشده بود، افرادی که از شیوع این ویروس سخن می‌گفتند، بازداشت یا احضار می‌شدند، با این حال در همین تاریخ خبرگزاری فارس مصاحبه‌ای با روح الله درستکار ساری داشته که در آن نظرات علمی خود درباره ویروس کرونا را توضیح داده است.
 
درستکار ساری در آن مصاحبه به نمایندگی از طرف همه همکارانش در بخش ویروس شناسی دانشگاه بقیه الله گفته بود: «جای هیچگونه نگرانی نیست و در بدترین وضعیت ممکن بیمارانی که مشکلات زمینه‌ای حاد نداشته باشند در صورت ابتلا به ویروس کرونا به احتمال زیاد بهبود پیدا می‌کنند.»
 
او همچنین گفته «این بیماری [ویروس کرونا] کشنده نیست و صرفا فرد را درگیر می‌کند. یعنی اگر بیماری زمینه‌ای وجود نداشته باشد بعد از مدتی با خروج ویروس از بدن بهبودی حاصل می‌شود.»
 
در بخش دیگر مصاحبه او گفته تمایلی نداشته درباره ویروس کرونا صحبت کند، زیرا به فضای ملتهب رسانه‌ای! دامن می‌زند.» مقصود درستکار این بوده که این ویروس تنها محصول التهاب و هیجان‌های رسانه‌ای است.
 
فارغ از اینکه تنها گذشت چند روز نشان داد که اینها نظرات بی‌پایه افرادی است که به نام شرکت‌های دانش بنیان، از حمایت‌های بسیار برخوردارند، نکته مهم دیگر این است که احتمالا با همین نوع استدلال، در همان زمان پرستاران و روزنامه‌نگارانی که از شیوع یک ویروس جدید در ایران سخن می‌گفتند بازداشت می‌شدند و البته یک به یک به گناهشان اعتراف می‌کردند که در دام تبلیغات دشمن افتاده‌اند!!

درست در تاریخ اول فروردین ماه مقاله‌ای از روح الله درستکار ساری درباره ویروس کرونا منتشر شده که این استاد ویروس شناس نظر خود درباره کرونا را اینگونه در آن شرح می‌دهد: «با توجه به منشا پدید آمدن بیماری کووید۱۹، به نظر می‌رسد توصیه‌های تغذیه‌ای و بهداشتی دین مبین اسلام بویژه غذای حلال و رعایت بهداشت را بیش از پیش بایستی مورد توجه قرار داد و برای شناساندن آن به سراسر دنیا تلاش کرد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
9
2
تا چشم شما منافقا در بیاد!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
7
4
خدایا خودت امام زمان رو برسون و ما رو از دست اینا نجات بده
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
1
7
دراین اشفته بازار هر نه نه قمری برای خودش استاد میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
0
8
این دانشگاه وابسته به سپاه ا
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
1
9
وقتی اسم شرکت دانش بنیان را میشنوم ناخودآگاه نوعی رانت به ذهنم خطور میکند ومتاسفانه طولی نمیگذرد که به واقعیت منتهی میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
1
10
اصولگرایان‌در‌واقع‌عمله‌امریکا‌هستند‌و‌هدفشان‌غارت‌ایران‌و‌فرستادن‌آن‌به‌امریکا‌است‌و‌مرگ‌بر‌امریکا‌هم‌برای‌استتارچهره‌واقعی‌آنها‌استوالا‌چرا‌فرزندان‌اکثرشان‌در‌امریکا‌است‌انشاءالله‌کرونا‌نقاب‌را‌از‌چهره‌کریه‌این‌شیاطین‌بر‌خواهد‌داشت‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
3
4
از چین به ایران از ایران به چین
نظرات شما
پیشخوان