تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

غرضی: احمدی‌نژاد، حریف روحانی نمی‌شود

کسی می تواند با آقای روحانی رقابت کند که منطقش از منطق آقای روحانی قوی تر باشد و بتواند روان جامعه را خدشه دار نکند، چه ایشان و چه کس دیگری اگر بخواهد تندی در جامعه تزریق کند، به نظر من، مردم پاسخ مثبتی به او نمی‌دهند. جامعه دلش می خواهد که روابط انسانی بیشتری برقرار کند تا تندی و افراط و تیزی.
رویداد۲۴- عملکرد دولت روحانی در 3سال گذشته، همواره محل بحث بوده است. روحانی در سیاست خارجی حامیان سفت و سختی دارد که به جرات می‌توان گفت، شامل اکثریت مردم ایران و بیشتر اصحاب سیاست است اما در سیاست داخلی و اقتصاد با منتقدان و رقبای سخت‌گیری روبروست، که بسیاری از آنان، امروزه در پی نامزدی برای رقابت با روحانی هستند. این موضوع دستمایه گفت‌وگو با سیدمحمد غرضی، یکی از شناخته‌شده ترین و قدیمی ترین چهره‌های سیاسی کشورمان شد.

 مهندس غرضی درباره احتمال حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 و حمایت اصولگرایان از وی گفت: به نظرم تندی ایشان در گذشته باعث شد که آقای روحانی در سال ۹۲ برنده انتخابات شوند اگر باز هم کاندید ریاست جمهوری بشود، تندی ایشان موجب خواهد شد که آقای روحانی برنده انتخابات شود. کسی می تواند با آقای روحانی رقابت کند که منطقش از منطق آقای روحانی قوی تر باشد و بتواند روان جامعه را خدشه دار نکند، چه ایشان و چه کس دیگری اگر بخواهد تندی در جامعه تزریق کند، به نظر من، مردم پاسخ مثبتی به او نمی‌دهند. جامعه دلش می خواهد که روابط انسانی بیشتری برقرار کند تا تندی و افراط و تیزی.
 
وزیر دولت سازندگی در این رابطه که اگر احمدی نژاد کاندید اصولگرایان نباشد چه گزینه های دیگری دارند، گفت: آقای روحانی نه کاندید طیف چپ و نه طیف راست بود و به اصطلاح خودشان میانه رو بودند. امکان اینکه از بین میانه روها کسی که دارای عقبه اجتماعی قوی تری باشد، پیدا بشود وجود دارد ولی نه چپ تند و نه راست تند موفق نمی‌شوند که آرای عمومی جامعه را به دست آورند.
 
وی در رابطه با عملکرد رئیس جمهور در سیاست داخلی گفت: آقای روحانی بدهکار جریان های زیادی بود. یک عده ای طلب کاری و عده دیگری رقابت با ایشان داشتند. آقای روحانی در جریانات داخلی حامی سیاسی عقبه داری نداشت و به اصطلاح با زحمات خودش توانست کارهایی را انجام دهد تا اقبال عمومی را به دست آورد، بالاخره توانست دولت را از سد مجلس عبور بدهد و به حرف‌هایی که می‌زد توجه کرد و با این همه آقای روحانی ۵۰ درصد آرا را داشت و  ۵۰ درصد آرای دیگر طبیعی بود که با ایشان همراهی نکنند. هنر آقای روحانی این بودکه توانسته بود جانشین درشتی های دولت قبل از خودش بشود. مردم به آرامش بیشتر رای دادند به همین دلیل روحانی را به عنوان رئیس جمهور خود انتخاب کردند.
 
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره احتمال کاندیداتوری نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری 92 و حمایت اصول گرایان گفت: چون اسامی اشخاص  مطرح می‌شود و بنده خیلی علاقه مند به پاسخ گویی نیستم بهتر است که سوال به این شکل مطرح شود، کسانی که کاندید می‌شوند از چه عقبه اجتماعی برخوردار هستند؟ بنده بر این باور هستم کسانی که از عقبه اجتماعی قوی برخوردار نباشند و نتوانند یک عقبه اجتماعی را همراه خودشان بکنند و بخواهند با امکانات اقتصادی وسیاسی به صحنه بیایند. خیلی در وضع فعلی جامعه ایران اثر ندارند. دیدیم کسانی که می‌گویند، چند صد میلیارد تومن خرج کردند و هر رای به قیمت یک میلیون تومان تمام شد و به جایی هم نرسید.
 
مهندس غرضی در پایان به خبرنگار پایتخت گفت: رسانه‌ها بهتر است عقول اجتماعی را بر عقول سیاسی ترجیح دهند. این طوری به راه ثواب تری خواهند رفت. ببینید در طول تاریخ چند صد ساله ایران هرگز کسی با ابزار اقتصادی و سیاسی، اقتداری به دست نیاورده است. امروز هم همینطور است. ایران با کشورهای غربی و آمریکا متفاوت است. بافت مذهبی و فرهنگی این کشور متفاوت است و با دیگر کشورها فرق اساسی دارد.

پایتخت/
نظرات شما
پیشخوان