تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
معاون درمان وزارت بهداشت:

مصاحبه درباره اثربخشی یا عدم اثربخشی داروی فاوی پیراویر تخلف است

در پی مصاحبه انجام شده یکی از متخصصین بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص داروی فاوی پیراویر (favipiravir)، برای درمان ویروس کرونا، معاون درمان وزارت بهداشت به نمایندگی از کمیته علمی مستقر در معاونت درمان وزارت بهداشت، اطلاعیه‌ای صادر کرد.
مصاحبه درباره اثربخشی یا عدم اثربخشی داروی فاوی پیراویر تخلف است
رویداد۲۴ ‌ متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
به دنبال مصاحبه انجام شده یکی از اعضای محترم هیات علمی شاغل در بیمارستان مسیح دانشوری تهران در خصوص داروی (favipiravir) به اطلاع می‌رساند داروی مذکور هنوز در فارماکوپه ایران وارد نشده و در حال حاضر به عنوان یک دارو در یک کارآزمایی بالینی به کار گرفته شده و در اختیار چند مرکز درمانی از جمله بیمارستان مسیح دانشوری قرار گرفته است و تاکنون نتایجی از این تحقیق به این کمیته گزارش نشده است؛ لذا انجام هرگونه مصاحبه و ارائه هر نوع گزارش به عنوان تایید و یا رد اثربخشی این دارو مورد تایید کمیته نبوده و تخلف محسوب می‌شود.

تا کنون هیچ گزارش مکتوبی از اثربخشی این دارو از مراکز درمانی ازجمله مرکز مسیح دانشوری چاپ نشده و یا به وزارت بهداشت ارائه نشده است. صرف گزارش تجربی از یک اقدام درمانی در دنیای علم جایگاهی ندارد و چه بسا سبب نگرانی خانواده بیماران به جهت عدم تهیه و یا حتی احساس گناه در بازماندگان بیمارانی که به رحمت خدا رفته اند ایجاد کند.
بیشتر بخوانید:تکذیب ساخت داروی ویروس کرونا
بیماران کرونایی به چه دارویی احتیاج دارند +فیلم
بدیهی است تمام دارو‌های مصرفی در درمان کرونا به عنوان ضدویروس و یا ضد التهاب، درمان قطعی نمی‌باشد آنچه ثابت شده، مراقبت صحیح از بیماران موثرترین راه کمک به درمان بیماران است که کادر درمانی مراکز بیمارستانی کشور ما از جمله عزیزان ما در بیمارستان مسیح دانشوری از موفق‌ترین‌های دنیای پزشکی محسوب می‌شوند که جای سپاس و قدردانی دارد.

بدیهی است پس از اتمام کار آزمایی بالینی مذکور، نتایج توسط کمیته علمی اعلام و در صورت تایید اثربخشی آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تامین و توزیع دارو به منظور استفاده برای بیماران اقدام خواهد کرد. "
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کرونا ، ویروس کرونا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
0
0
این دارو را به مقامات و نور چشمی ها می دهند .بررسی کنید
نظرات شما
پیشخوان